Nejnovější informace naleznete na www.csms.cz !

Lacko třetím nejlepším truckerem Evropy !
- 24. 10. 2004 -
Adam Lacko na stupních vítězů ve francouzském Le Mans
Do francouzského města Le Mans se ve třídě Race Truck sjelo 29 trucků 10-ti značek (MAN, Mercedes-Benz, Renault, Foden, Volvo, ERF, SISU, Scania, Fregihtliner, Pegago Tecno) z mnoha zemí Evropy. Mimořádnou atmosféru vytvořilo také na sedmdesát tisíc diváků, kteří se přišli podívat na tento známý okruh na evropské truckery. Před Adamem Lackem tu stál nejtěžší úkol sezóny - udržet si třetí místo s nevelkým bodovým náskokem (9 bodů) před Egonem Allgäuerem a postavit se tak na stupně vítězů v celkovém hodnocení.

V sobotních volných tréninkových jízdách začal Lacko poměrně dobře - v první jízdě zajel šestý nejlepší čas. Ve druhém volném tréninku jel dokonce ještě rychleji a skončil s časem 2:13.923 na čtvrtém místě. Oba volné tréninky však vyhrál Egon Allgäuer. V měřeném tréninku Adam znovu zrychlil a s časem 2:11.333 skončil na třetím místě za Němci Körberem na Freightlineru a Hahnem na Mercedesu. Rakušan Egon Allgäuer skončil až na místě pátém. To byla vynikající startovní pozice do sobotní kvalifikace a Adam Lacko dokázal, že si tohoto výsledku váží a dovede jej zužitkovat. V dramatickém kvalifikačním závodě dojel na třetím místě za Hahnem a Körberem, který však neboduje (nastoupil do závodů až ve druhé polovině sezóny) a tak si připsal důležitých 9 bodů. Vzhledem k tomu, že Rakušan Allgäuer po mnoha kolizích dojel až na místě desátém a připsal si pouze 2 body, vytvořil si Lacko vynikající pozici pro start a průběh sobotního pohárového závodu. V něm dobře odstartoval a rozhodně nejel jen na jistotu. V jeho průběhu dokázal zabojovat a nakonec skončil na druhém místě. Jeho největší pronásledovatel Egon Allgäuer skončil až na místě čtvrtém. Později byl komisí rozhodčích penalizován 10-ti sekundami za nekorektní souboj s Němcem Bernauem a skončil tak až na 8. místě se ziskem pouhých 3 bodů! Adam Lacko si v sobotních závodech připsal celkem 24 bodů a vytvořil si před Allgäuerem rozhodující náskok 28 (!) bodů před nedělními závody. V sobotu se již tolik nedařilo vedoucímu závodníkovi soutěže Angličanu Stuartu Oliverovi. Ten před svým pronásledovatelem, do té doby druhým v celkovém pořadí Němcem Lutzem Bernauem, ztrácel v obou sobotních závodech. Náskok vedoucího Olivera se tak po minulých závodech ve španělské Jaramě snížil před rozhodující nedělí z 21 na pouhých 12 bodů!

Nedělní měřený trénink se jel v 10.45 hodin. Adam Lacko zajel opět vynikajícím způsobem a dosáhl s časem 2:12.363 druhého nejlepšího času. V kvalifikaci startoval z první řady a druhé místo si v 9. kolovém závodě udržel. Přesně ve 14.30 odpoledne se tak stal třetím nejlepším truckerem Evropy, neboť v závěrečném hlavním pohárovém závodě již nemohl být Egonem Allgäurem předstižen. Nedělní pohárový závod vyhrál opět Němec Hahn na Mercedesu. Adam Lacko, startující z druhého místa, se během prvního kola propadl díky problému na startu až na desáté místo. Famózní jízdou na mokré trati se dostal během 13-ti kolového závodu opět na stupně vítězů, když si v závěru vyjel druhé místo. O tom, jak neuvěřitelná to byla jízda svědčí i to, že zajel v tomto závodě vůbec nejrychlejší kolo (5. kolo, 2.15.718) a nedal tak mnoha svým letošním soupeřům šanci. Za Lackem dojeli Garrtet na Fodenu na místě třetím, dále pak Rodrigues, Oliver a Allgäuer na vozech MAN a Vojtíšek, Fournier a Crozier na vozech Renault.

Poslední závod Evropského poháru tahačů mohl rozhodnout o mnohém a také rozhodl. Největší pozornost se soustředila na boj o první místo mezi druhým Lutzem Bernauem a Angličanem Sutartem Oliverem. Ten po závodech v Jaramě vedl o 21 bodů, ale Bernau stále mohl pomýšlet na celkově první místo, neboť maximální bodový zisk za pohárový víkend je 60 bodů! Ještě napínavější situace byla v boji o celkově třetí pohárovou příčku, kde Adam Lacko vedl o pouhých 9 bodů před svým největším pronásledovatelem Rakušanem Egonem Allgäuerem. Boje byly tvrdé, ale oba vedoucí jezdci, Stuart Oliver i Adam Lacko, si nakonec svá umístění uhájili. Večer při slavnostním vyhlášení výsledků tak mohl Adam Lacko - jako nejmladší závodní pilot trucků (20 let) - převzít pohár určený pro druhého vicemistra Evropy ve FIA European Truck Racing Cup 2004!!!

Po desátém, posledním podniku FIA European Truck Racing Cup 2004 v Le Mans, dosáhl prvního místa v celkovém pořadí Stuart Oliver (GB, MAN, 409 bodů), druhý je Lutz Bernau (D, MAN, 393 bodů) a třetí Adam Lacko (368 bodů). Egon Allgäuer skončil se ziskem 329 bodů na 4. místě v celkovém hodnocení.


Lacko si ve Španělsku upevnil třetí místo
- 3. 10. 2004 -
Adam Lacko a Portugalec Jose Farnado Rodrigues v bojích při sobotním kvalifikačním závodě
Do španělské Jaramy se ve třídě Race Truck sjelo rekordních 36 trucků z mnoha zemí Evropy a to je účast skutečně mimořádná. Perfektní atmosféru vytvořilo také na šedesát tisíc diváků, kteří se přišli podívat na evropské truckery na okruh nedaleko Madridu. Adam Lacko se však i s tak velkou konkurencí postupně vypořádal, v sobotu i neděli si připsal celkem 29 bodů a splnil tak hlavní očekávání týmu - udržet a upevnit si třetí pozici v celkovém hodnocení evropského šampionátu.

V sobotních volných tréninkových jízdách začal Lacko velmi dobře - v prvních z nich zajel časem 2:06.699 třetí místo. Ve druhém volném tréninku jel dokonce ještě rychleji (2:06.446), ale zrychlili i jeho největší konkurenti a Adam tak skončil tréninkovou jízdu na 4. místě. V měřeném tréninku opět zrychlil (2:05.270), ale stačilo to pouze na 6. místo, které tak postavilo našeho jezdce do třetí řady startovního roštu spolu s Britem Rossem Garrettem. Před nimi byly dvojice Allgäuer-Vojtíšek a Bernau - Oliver. Kvalifikační jízda nezměnila Lackovi startovní pozici ani do sobotního pohárového závodu a tak Adam startoval rovněž z málo výhodného šestého místa. Perfektním startem a jízdou v prvním kole se však dostal na třetí místo, které si držel až do poloviny dvanáctikolového závodu. Pak se ale začaly projevovat vadnoucí tlumiče a Lacko nakonec skončil na pátém místě za Oliverem, Rodriguesem a Bernauem, když závod vyhrál Frankie Vojtíšek na voze Renault. Adam Lacko si v sobotních závodech připsal celkem 13 bodů a upevnil si tak o dva body třetí příčku v celkové klasifikaci. Jeho největší konkurent Rakušan Egon Allgäuer získal pouze 11 bodů (v pohárovém závodě skončil 9. a v kvalifikaci byl na 2. místě).

Nedělní měřený trénink se jel v 9.50 hodin. Přes nové nastavení vozu, vyměněné tlumiče a provedenou úpravu na motoru zajel Adam až sedmý nejlepší čas (2:06.022) a startoval v kvalifikačním závodě ze čtvrté řady spolu s Němcem Hahnem. V první řadě byli Němec Lutz Bernau a Brit Stuart Oliver, který s časem 2:04.154 měřený trénink vyhrál. Ze druhé řady pak startoval Allgäuer a Vojtíšek a ze třetí pak Portugalec Rodrigues s Britem Garrettem. Lacko měl v kvalifikaci opět vynikající start. Závod nakonec vyhrál favorit Stuart Oliver před Rossem Garrettem. Druhý z vedoucí dvojice, Němec Lutz Bernau, skončil až za třetím Lackem. V odpoledním pohárovém závodě došlo krátce po startu - v první pravotočivé zatáčce - ke kontaktním soubojům. Lacko již neriskoval a když z těchto soubojů vyšel na pátém místě, udržoval si tuto pozici soustředěnou jízdou až do konce dvanáctikolového závodu. Za nedělní výkony si tak připsal dalších 16 bodů a o čtyři body zvýšil svůj náskok před čtvrtým jezdcem v pořadí Egonem Allgäuerem. Nedělní pohárový závod vyhrál Lutz Bernau před Sutartem Oliverem a Rossem Garrettem.

Před desátým, posledním podnikem FIA European Truck Racing Cup 2004 (LE MANS, Francie, 23. až 24.10.2004), je v celkovém pořadí na prvním místě Stuart Oliver (GB, MAN, 393 bodů), druhý je Lutz Bernau (D, MAN, 372 bodů) a třetí Adam Lacko (320 bodů). Egon Allgäuer je se ziskem 311 na 4. místě v celkovém hodnocení.
• výsledky •         • výsledky 2 •         • fotografie •  

Rekordních 36 trucků ve španělské Jaramě
- 30. 9. 2004 -
Jarama, (ilustrační foto, Tuning Party 2004)
ČESKÝ TELECOM Prima Team se ve dnech 2. - 3. října zúčastní již devátého, předposledního závodu seriálu FIA European Truck Racing Cup 2004. Na okruh v Jaramě nedaleko Madridu se všichni těší, neboť divácká kulisa, kterou tu každoročně vytvoří desetitisíce horkokrevných španělských fanoušků je mimořádná. Letos to vše ještě bude podtrženo rekordní účastí truckerů v třídě Race Truck. Těch se do Španělska přihlásilo 36!

Adam Lacko je po závodech v Zodleru na třetím místě celkového hodnocení s pětibodovým náskokem před čtvrtým Rakušanem Egonem Allgäuerem. Tým odletí do Madridu ve čtvrtek 30. září 2004. Časový harmonogram závodů a startovní listina jsou uvedeny v příloze k tomuto článku.
Dvakrát na stupních vítězů
- 19. 9. 2004 -
Adam Lacko na stupních vítězů v belgickém Zolderu
S uzdraveným palcem pravé ruky vyrazil Adam Lacko do bojů na 3.977 metrů dlouhý okruh v belgickém Zolderu velmi razantně. V sobotu i v neděli vystoupil na stupně vítězů a nasbíral další důležité body do celkového hodnocení.

V Zolderu se již v pátek jely volné tréninky a Lacko začal poměrně dobře - v prvním z nich zajel časem 2:04.067 čtvrté místo, ale ve druhém jel zhruba o vteřinu pomaleji, což stačilo jen na místo sedmé. Po vyhodnocení výsledků telemetrie z obou tréninkových jízd se tým pokusil o nové nastavení vozu do sobotního měřeného tréninku. Přesto po jeho absolvování měl Lacko až osmý nejlepší čas. Stál tak ve čtvrté řadě startovního roštu spolu s Portugalcem Rodriguesem. V řadě před ním pak byl Lackův největší soupeř Egon Allgäuer spolu s Němcem Hahnem, ve druhé řadě Frankie Vojtíšek s Britem Garrettem a první dvě místa obsadila vedoucí dvojice průběžného pořadí - Brit Stuart Oliver a Němec Lutz Bernau. Perfektní jízdou v kvalifikačním závodě se ale Lacko postupně probojoval před Allgäuera, Hahna (ten nakonec kvalifikaci nedokončil) i Vojtíška a skončil za Bernauem, Oliverem a Garrettem na 4. místě.

To byla dobrá výchozí pozice pro boj o pohárové umístění v sobotním hlavním závodě. Jak však ukázal průběh samotného závodu nebylo to tak jednoduché. Lacko už v prvním kole ztratil čtvrtou pozici, když se po malé chybě krátce po startu před něj dostal Egon Allgäuer. Asi v polovině dvanáctikolového závodu však chyboval do té doby na třetí pozici jedoucí Brit Ross Garrett a oba jeho pronásledovatelé - Allgäuer a Lacko - se před něj dostali. V posledním kole závodu se Lackovi podařilo předjet i Allgäuera v zatáčce G. Villeneuva a dojel si tak pro 12 bodů za třetí místo. Spolu se 7 body z kvalifikačního závodu si tak za sobotu připsal celkem 19 bodů a upevnil si třetí příčku v průběžné klasifikaci.

Nedělní měřený trénink se zahajoval po nočním dešti na osychající trati. Adam zajel čtvrtý nejlepší čas a startoval v kvalifikačním závodě ze druhé řady spolu s Němcem Hahnem. V první řadě byli Rakušan Egon Allgäuer, který s časem 2:02.151 měřený trénink vyhrál a Stuart Oliver. V průběhu kvalifikačního závodu se Lacko dostal před Hahna a třetí pozici za Allgäuerem a Oliverem udržel. V podvečerním pohárovém závodě Lacko velmi dobře odstartoval a hned po první zatáčce se dostal na druhé místo za Egona Allgäuera, které udržel až do konce závodu. Za Lackem skončil Němec Lutz Bernau a Frankie Vojtíšek.

Před již devátým, předposledním, podnikem FIA European Truck Racing Cup 2004 (JARAMA, Španělsko, 2. až 3. 10.2004) je v celkovém pořadí na prvním místě Stuart Oliver (GB, MAN, 352 bodů), druhý je Lutz Bernau (D, MAN, 320 bodů) a třetí Adam Lacko (291 bodů). Egon Allgäuer je se ziskem 286 na 4. místě v celkovém hodnocení.
         • výsledky •         • fotografie •  

Okruh v belgickém Zolderu čeká evropské truckery
- 14. 9. 2004 -

ČESKÝ TELECOM Prima Team se ve dnech 17. - 19. září zúčastní již 8. závodu FIA European Truck Racing Cup 2004, který se jede na okruhu v belgickém Zolderu. Další závod evropského poháru nabídne určitě velice zajímavou podívanou. Pilot Adam Lacko se po závodech v Mostu posunul opět na 3. místo v celkové klasifikaci, ale od druhého Němce Lutze Bernaua ho dělí pouze 22 bodů a před čtvrtým Rakušanem Egonem Allgäuerem má náskok 9 bodů.

Tým se přesouvá do Belgie a na místě bude ve čtvrtek 16. září 2004. Časový harmonogram závodů a startovní listina jsou uvedeny v příloze k tomuto článku.
V Mostě Lacko dvakrát první
- 29. 8. 2004 -
Adam Lacko, vítěz sobotního pohárového závodu v Mostě, druhý Lutz Bernau (D, MAN), třetí Stuart Oliver (GB, MAN)
V sobotu se hned dvakrát - v kvalifikačním a pohárovém závodě sedmého podniku Evropského poháru tahačů MATADOR CZECH TRUCK PRIX 2004 v Mostě - umístil Adam Lacko na prvním místě a po dvou bodově slabších pohárových víkendech (na Nürburgringu a ve finském Alastaru) si v Mostě hned první den připsal maximální počet bodů - deset za kvalifikaci a dvacet za sobotní pohárový závod. V neděli zase mezi pohárovými octaviemi kraloval další jezdec ČESKÝ TELECOM Prima Teamu Michal Matějovský, více o tomto závodě nalezne čtenář v sekci ČPŠOC na těchto stránkách.

Na startu mosteckého závodu se sešlo nakonec celkem 26 jezdců ( kategorie Race Truck. V sobotní kvalifikaci i v pohárovém závodě se na vedoucích pozicích objevovali Vojtíšek, Rodrigues, Bernau, ale i Gerd Körber s novou Buggyrou třídy Race Truck. Lacko zajížděl dlouho časy odpovídající sedmé osmé pozici na startovním roštu. Pár minut před koncem měřeného tréninku však zajel nejrychleji ze všech (1:58.608, průměrná rychlost 125.901 km/hod) a rázem se ocitl v první řadě. Kvalifikační závod se pak nesl ve znamení tvrdých soubojů mezi Lackem a Vojtíškem. Osmikolovou kvalifikaci nakonec Adam Lacko vyhrál před Frankie Vojtíškem a Portugalcem Rodrguesem. V pohárovém závodě pak vítězství z kvalifikace potvrdil, tentokrát před Lutzem Bernauem a Stuartem Oliverem.

V nedělním měřeném tréninku Adam bojoval opět o co nejlepší umístění pro start v kvalifikačním závodě, ale vzhledem k poruše na předním tlumiči nakonec skončil až s osmým nejlepším časem. Po kvalifikaci se o jednu příčku posunul a v pohárovém závodě startoval tak ze čtvrté řady spolu s Portugalcem Rodriguezem za dvojicemi: 1. řada Oliver (GB, MAN)-Köerber (D, Buggyra), 2. řada Garret (GB, Foden) - Bernau (D, MAN), 3. řada Vojtíšek (CZ, Renault) - Allgäuer (A, MAN). V závodě, který byl odstartován za příjemného letního počasí v 16 hodin odpoledne, se postupně velmi dobrou jízdou dostal jak před Allgäuera a Vojtíška a po té co ze závodu odstoupil Gerd Körber skončil nakonec na výborném čtvrtém místě.

Před osmým podnikem FIA European Truck Racing Cup 2004 (Zolder, Belgie, 18. až 19.9.2004) je v celkovém pořadí na prvním místě Stuart Oliver (315 bodů), na druhém místě je Lutz Bernau (271 bodů). Adam Lacko se po úspěšném mosteckém víkendu posunul zpět na třetí místo (249 bodů) a před čtvrtým Egonem Allgäuerem má náskok devíti bodů.
• výsledky •         • výsledky 2 •         • fotografie •  

Super Star na návštěvě u Super týmu
- 26. 8. 2004 -
Adam Lacko a Šárka Vaňková v zázemí ČESKÝ TELECOM Prima Teamu
Finalistka soutěže Česko hledá Super Star Šárka Vaňková bude jedním z hlavních hostů víkendové MATADOR Czech Truck Prix 2004 na mosteckém okruhu. Už ve čtvrtek se přijela podívat co ji čeká a na pozvání ČESKÝ TELCOM Prima Teamu strávila příjemnou hodinku na návštěvě ve stájovém ležení. Hostitelem a průvodcem jí byl jezdec Adam Lacko, který bude v Mostě bojovat o důležité body ve FIA Evropském poháru tahačů, aby ještě zlepšil své dosavadní čtvrté místo v průběžném pořadí.

Šárku zajímal obří závodní truck i pracoviště pilota a Adam jí rád vysvětloval problematiku řízení šestitunového kolosu. Představa, že by si vyměnili role a za volantem by seděla Šárka a na Adama by zbylo místo spolujezdce, byla docela zajímavá.

Šárku v neděli kromě autogramiády na diváckém svahu každopádně čeká velký zážitek. V pohárové octavii jí v polední pauze sveze pilot prestižního DTM Jarek Janiš. "Na tuhle věc se opravdu strašně těším, ještě nikdy jsem nic podobného nezažila," svěřila se Šárka. "No, s Jarkem se máš na co těšit," smál se Adam a chtěl půvabnou drobnou zpěvačku od této zkoušky odradit. "Kdepak, v žádném případě se o to nenechám připravit, kdy jindy bych takový adrenalinový příděl mohla zažít," kontrovala odhodlaně Šárka.

ČESKÝ TELECOM Prima Team je na mosteckém autodromu již od úterý 24.8., kdy se začalo se stavbou týmového zázemí, které by mělo být tentokrát obohaceno i o přímé web přenosy z kabin závodních strojů pro návštěvníky V.I.P. stanu týmu. Vedle této možnosti mohou všichni zájemci sledovat aktuální dění na mosteckém autodromu na www.autodrom-most.cz, kde naleznou spojení na dvě web kamery nainstalované přímo na okruhu.

Na Autodromu Duhové Energie v Mostě všechno začíná už pátečními kvalifikačními jízdami. V kategorii Race Trucks bude na roštu stát dvacet sedm (!) strojů, což zde znamená historicky nejobsazenější startovní pole. Závodit budou ale také evropské formulové naděje ve švýcarsko rakouském List Formel Masters, k nimž se přidají i piloti české Národní formule. Malé rychlé motokáry v Internationale Superracekart Series budou tvořit kontrast k obřím truckům a nejatraktivnějšími závody cestovních vozů budou jednoznačně bitvy Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu 2004. Nejen Šárka se tedy má na co těšit…
         • fotografie •  

Adam Lacko navštívil Velkou cenu ČR v Brně
- 23. 8. 2004 -
Stanislav Matějovský, Soňa Formanová, Miroslav Forman, Roman Ječmínek a Jana Příhodová
Při příležitosti motocyklové Grand Prix ČR, podniku zařazeného do seriálu mistrovství světa, který se konal uplynulý víkend na Masarykově brněnském okruhu, měl ve V.I.P. zázemí společností Česká pojišťovna a.s. a ČESKÝ TELECOM a.s. autogramiádu jezdec ČESKÝ TELECOM Prima Teamu Adam Lacko. Společně s Tomášem Engem, Lukášem Peškem a Jarkem Janišem rozdali nejen podpisy, ale i zajímavé informace a zkušenosti ze své závodní činnosti řadě příznivců motoristického sportu.

Adam Lacko se pak spolu s generálním manažerem týmu Stanislavem Matějovským zúčastnili neformálního setkání s čestným hostem Grad Prix ČR, britským pilotem Formule 1 Davidem Coulthardem v prostorách V.I.P. zázemí České pojišťovny a.s. Jezdec týmu McLaren-Mercedes David Coulthard přišel s jedním z týmových manažerů Pavlem Turkem a zajímavého setkání se zúčastnila i celá řada dalších známých osobností motoristického sportu.

Po této akci se Adam již plně soustředí na nadcházející závody Matador Czech Truck Prix 2004. V Mostě by se měl již téměř uzdravený (zlomenina palce levé ruky z Alastara se úspěšně hojí) pilot stáje ČESKÝ TELECOM Prima Team objevit ve čtvrtek 26.8.2004.
         • fotografie •  

Pozvánka na závody tahačů v Mostě
- 19. 8. 2004 -
Okruh MOST
ČESKÝ TELECOM Prima Team se ve dnech 27. - 29. srpna zúčastní 7. závodu FIA European Truck Racing Cup 2004, který se tentokrát jede na domácí půdě - na mosteckém Autodromu. Setkání evropských truckerů nabídne velice zajímavou podívanou. Náš pilot Adam Lacko je v současné době na 4. pozici v celkovém hodnocení a od pomyslné medailové příčky jej dělí pouze 8 bodů! To jistě povede k nelítostným soubojům s jeho největšími soupeři z celého 27 členného (!) startovního pole - Egonem Allgäuerem (A, MAN), Lutzem Bernauem (D, MAN) i Stuartem Oliverem (GB, MAN).

Vedle závodu tahačů bude mít ČESKÝ TELECOM Prima Team zastoupení rovněž v závodech Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cup´04. O pohárové body budou bojovat za tým piloti Michal Matějovský a Mirek Forman.

Časový harmonogram závodů je uveden v příloze k tomuto článku. Bližší informace k programu a zajištění vstupenek jsou na stránkách www.autodrom-most.cz. Všichni členové ČESKÝ TELECOM Prima Teamu se těší na Vaši návštěvu.
Dramatický průběh závodů ve finském Alastaru
- 1. 8. 2004 -
Adam Lacko na startu sobotního pohárového závodu ve finském Alastaru
Smolně začal i skončil pro ČESKÝ TELECOM Prima Team šestý závodní víkend Evropského poháru tahačů. Technické problémy a dokonce i zranění potkaly Adama Lacka ve finském Alastaru.

Během sobotních volných tréninkových jízd mechanici hledali nastavení vozu i nejvhodnější směs pro pneu zadní nápravy. Adam Lacko nakonec v dopoledním měřeném tréninku zajel šestý nejlepší čas a to jej - při jeho finské premiéře - odsunulo až do třetí řady startovního roštu. Start však zvládl skvěle a na konci cílové rovinky, v první pravotočivé zatáčce (nezvykle zde na severu pojmenované - "Las Palmas") - se již dostával po vnější levé straně na třetí místo. V té době se však zezadu vnitřní stranou zatáčky přihnal Egon Allgäuer, nezvládl svůj vůz a lehkým smykem se propletl celým startovním polem z pravé na levou stranu a přídí svého vozu tvrdě zasáhl Adamův MAN do pravého zadního kola. Vyřadil tak Adamovu pravou vnější zadní pneumatiku. Sám ze závodu odstoupil a Adam s poškozeným vozem dojel sedmý. Dvanáctikolovou kvalifikaci vyhrál Oliver před němci Bernauem a Hahnem.

Ještě dramatičtější průběh měl sobotní pohárový závod. Start ze čtvrté řady není jistě nic záviděníhodného, Adam se však již v první pravotočivé zatáčce dostal na úroveň před ním startujícího Vojtíška s renaultem. V nájezdu do této zatáčky však mezi nimi došlo ke kolizi, která zpočátku vypadala celkem nevinně a oba jezdci po ní pokračovali dál v boji o co nejlepší umístění. Po projetí čtvrtým kolem začal Adam Lacko zpomalovat a nakonec dojel na opět na sedmém místě. Příčinou bylo zranění palce levé ruky (fraktura posledního článku prstu), které mu způsobil volant. Ten se ve čtvrtém kole závodu při brždění náhle velmi silně rozkmital, následkem rychlé ztráty oleje v tlumiči řízení poškozeného právě při kolizi v prvním kole. První pohárový závod vyhrál opět Stuart Oliver s vozem MAN před němcem Hahnem (Merecedes-Benz) a Britem Garrettem (Foden).

Po nemocničním ošetření a s dlahou na palci levé ruky nastoupil k nedělním závodům. Měřený trénink se zahajoval za silného deště a Adam zajížděl časy odpovídající šestému místu. Asi po deseti minutách déšť ustal. Trať začala osychat a přesně v těchto chvílích odešla spojka Lackova vozu. Tu mechanici v časové tísni mezi měřeným tréninkem a kvalifikačním závodem vyměnili a Adam Lacko tak mohl nastoupit do čtvrté řady startovního roštu nedělní kvalifikace. Po skvělém startu se dostal na pátou pozici, kterou po celý kvalifikační závod bránil a nakonec i udržel před dotírajícím Vojtíškem. Získal tak další důležité body do celkového hodnocení. Závod vyhrál Hahn před Garretem a Bernauem.

Odpoledne nastoupil Adam k hlavnímu závodu. Přes bolestivé zranění a i nevýhodnou startovní pozici se brzy začal prodírat na přední pozice. Dlouho bojoval s Egonem Allgäuerem o třetí místo. Z tohoto boje jej ale tři kola před cílem vyřadila banální závada - prasklá hadička hydraulického vedení ke spojce. Závod vyhrál Hahn před Garretem a Allgäuerem.

Před sedmým podnikem FIA European Truck Racing Cup 2004 (Most, Česká republika, 28. až 29.8.2004) je v celkovém pořadí na prvním místě Stuart Oliver (GB, MAN, 273 bodů), druhý je Lutz Bernau (D, MAN, 229 bodů) a třetí Egon Allgäuer (A, MAN, 212 bodů). Adam Lacko bude v Mostě bojovat o navrácení mezi první trojici, nyní je na čtvrtém místě a na svém kontě má 204 bodů.
Malé ohlédnutí za závodním víkendem na okruhu Nürburgring
- 16. 7. 2004 -
Jeho Královská Výsost Princ z Bavárie v závodní tatře Jamal Evo IV
Divácky nejnavštěvovanější závod truckové sezóny je za námi. Z pohledu ČESKÝ TELECOM Prima Teamu se jednalo o velmi náročný závodní víkend, plný dramatických událostí na trati závodního okruhu, ale i přijemného setkávání se zajímavými lidmi, kterých se v Paddock Clubu ČESKÝ TELECOM Prima Teamu vystřídala celá řada. O plné žaludky vzácných hostů se starala pěti člená skupina kuchařů a kuchařek firmy Machač z moravského Mořkova a je třeba podotknout, že k maximální spokojenosti všech. Zabíjačkové hody ocenili jak hosté ze společnosti ČESKÝ TELECOM a.s., ale i další návštěvníci z jiných partnerských firem. Během závodů, spolu s Egonem Allgäuerem, zavítal do Paddock Clubu ČESKÝ TELECOM Prima Teamu také jeden z velmi vzácných hostů - Jeho Královská Výsost Princ Leopold z Bavárie. Je to bývalý aktivní závodník, který jezdil s řadou soutěžních vozů. Osm let byl také testovacím jezdcem firmy BMW. Spolu se Stanislavem Matějovským a dalšímí členy ČESKÝ TELECOM Prima Teamu probrali řadu zážitků z oblasti motoristického sportu. Velmi se zajímal o závodní truck Tatra Jamal Evo IV, se kterým ho Standa Matějovský i Adam Lacko důkladně seznámili.

V pondělí 12.7. se pak ještě ČESKÝ TELECOM Prima Team jako host zúčastnil předváděcích jízd, které pro své partnery na okruhu Nurburgring pořádala gumárenská firma KRAIBURG z Rakouska. Pro zájemce tu byla připravena řada závodních vozů jako Ferrari 575-F 1, Ferrari 360 Modena, Ferrari Testa Rosa, Lamborgini Gallardo, Dodge Viper a další. Mezi nimi dominovaly nejen velikostí, ale i zájmem hostí závodní trucky MAN TG 410-A Egona Allgäuera a Tatra Jamal Evo IV z ČESKÉHO TELECOM Prima Teamu. Kvůli nedělní kolizi museli však závodní piloty Matějovského, Lacka a Allgauera (všichni tři utrpěli zranění při nedělních závodech) nahradit technický manažer ČESKÝ TELELECOM Prima Teamu Roman Seidl a Peter Hotz z týmu Egona Allgäuera, kteří ale úlohu pilotů zvládli skvěle - oba mají závodní licenci a jsou mimo jiné i týmovými testovacími jezdci. Po skončení prezentačního dne Roman Seidl konstatoval: "Byl to pro mne úžasný zážitek, zajezdit si se závodním truckem na tak slavném okruhu. Svezl jsem více než čtyřicet (!) hostů - každého dvě kola. Nejvíce mne však v tuto chvíli těší, že zranění našich jezdců nejsou vážná a že se z nich pomalu zotavují. Adam Lacko i Egon Allgäuer tak budou zcela jistě připraveni k dalšímu závodu na okruhu ve finském Alastaru, kde se závody jedou o víkendu na přelomu července a srpna".
         • fotografie •  

Havárie na Nürburgringu
- 11. 7. 2004 -
Stupně vítězů
Na největší truckové události roku - 19. ADAC TRUCK GRAND PRIX CUP 2004 - začal program již v pátek 9. července 2004 volnými tréninkovými jízdami, ve kterých oba jezdci ČESKÝ TELECOM Prima Teamu Stanislav Matějovský s tatrou a Adam Lacko s vozem MAN zajížděli časy odpovídající 4. až 7. místům. Mechanici ladili vozy a v sobotu přesně v 10 hodin dopoledne začal vlastní závodní víkend kvalifikací třídy Race Truck. Tu vyhrál Němec Lutz Bernau před Britem Oliverem a Rakušanem Allgauerem. Adam Lacko skončil na místě pátém. V sobotním pohárovém závodě, který se jel krátce po poledni, startoval tak z třetí řady. Postupně se v prvním kole dostal na třetí pozici, kterou udržel až do konce za Portugalcem Rodriguesem a vítězem pohárového závodu Lutzem Bernauem. Komise rozhodčích, ale nakonec rozhodla o penalizaci Rodriguese, který se tak posunul na třetí místo a Adam Lacko si připsal za druhé místo v sobotním pohárovém závodě 15 důležitých bodů.

V neděli vynesly dosažené časy Adama na 4. příčku, tedy do druhé řady startovního roštu kvalifikačního závodu a na této pozici také Adam nedělní kvalifikaci dokončil. Krátce po kvalifikaci třídy Race Truck jela svoji kvalifikaci také třída Super Race Truck. Stanislav Matějovský dokončil kvalifikaci s velkými bolestmi levé ruky na 6. místě. Pohmoždění zavinil střet s Francouzem Patalaccim (DAF) asi tři kola před cílem. Okamžitě po skončení této jízdy byl Matějovský převezen na ošetření do blízké úrazové nemocnice, kde bylo zjištěno, že se jedná o frakturu předloktí levé ruky a Matějovskému byla tak ruka uvězněna na dlouhých 12 týdnů do sádry ...

Zdálo se, že si tým smůlu pro tento víkend již dostatečně vybral, ale nepříjemným haváriím neměl být konec. Start pohárového závodu třídy Race Truck. Adam startuje opět z druhé řady - čtvrtého místa, ale krátce po startu se dostává na vynikající druhé místo, když přišla nejtěžší havárie tohoto víkendu. V zatáčkách Mercedes-Arény dostává smyk Francouz Noel Crozier a naráži do levého boku do Adamova vozu, který se okamžitě roztáčí a docházi k hromadné havárii. Tu nejhůře odnáší právě Adam Lacko a jeho týmový kolega Egon Allgauer. Oba jezdci jsou bezprostředně po nehodě ošetřováni. Egon Allgauer utrpěl zranění na levém koleni a po ošetření byl propuštěn z nemocnice. Hůře dopadl Adam, který zůstává po otřesu v nemocnici, patrně do úterý. Vítězem nedělního pohárového závodu se nakonec stal Lutz Bernau před Stuartem Oliverem a Jochen Hahnem.

V konečném zúčtování je po pátém závodě na vedoucí pozici Stuart Oliver (231 bodů), druhý je Lutz Bernau (206 b) a třetí Adam Lacko, který má 187 bodů a má 4 body náskok před čtvrtým Egonem Allgauerem.
Matějovský se objeví na Nürburgringu za volantem soutěžní Tatry
- 22. 6. 2004 -
Stanislav Matějovský při testování na mosteckém okruhu
Na sklonku roku 2002, rok po získání titulu mistra Evropy v závodech tahačů, oznámil Stanislav Matějovský ukončení aktivní závodnické kariéry. Avšak nyní před blížícím se nejvíce divácky navštěvovaným závodem sezóny na německém Nürburgringu se opět rozhodl usednout za volant soutěžního vozu a s Tatrou Jamal Evo IV se objeví v poli závodníků třídy Super Race Truck.

"Na Nürburgringu pořádáme pro naše partnery velkou akci", vysvětluje Matějovský, "a tak vznikla myšlenka vzít s sebou do Německa, vedle závodního vozu MAN třídy Race Truck, také náš vůz Tatra Jamal Evo IV, se kterým v roce 2003 závodil Adam Lacko ve třídě Super Race Truck a nyní je týmem využíván jako show car pro různé partnerské akce. Neberu nadcházející závod jako boj o přední pozice, protože ostatní týmy pracují nepřetržitě na zdokonalování a dalším vývoji svých vozů. Já sám jsem na Tatře jel naposledy závod v roce 2002. Proto jsme se na testování, které probíhalo minulý týden na mosteckém okruhu, soustředili zejména na nastavení vozu. Přes určité problémy se řazením, které je odlišné od vývojového typu, na který jsem byl zvyklý v roce 2002, jsem po testech s nastavením vozu spokojen a těším se, že atmosféru truckových závodů po delším čase prožiji opět také v roli soutěžního jezdce, nyní v barvách ČESKÝ TELECOM Prima Teamu."

Závody na známém německém okruhu budou zahájeny po pátečních trénincích v sobotu dne 10. července 2004 dopoledním kvalifikačním závodem třídy Race Truck na 9 kol, který bude odstartován přesně v 10.00 hodin a odpoledne budou pokračovat sobotním pohárovým závodem této třídy a ten se jede na 13 kol a bude odstartován již ve 12.45 hodin. V neděli 11.7.2004 bude pak program závodu trucků pokračovat dopoledním kvalifikačním závodem třídy Super Race Truck na 9 kol se startem v 11.10 a odpoledne pak startuje ve 12.30 kvalifikační závod třídy Race Truck. Deset minut po patnácté hodině bude odstartován pohárový závod třídy Super Race Truck na 14 kol a nakonec to bude nedělní pohárový závod třídy Race Truck, který bude odstartován v 16.10 hodin.
         • fotografie •  

Adam Lacko si v Nogaru zazpíval hymnu
- 20. 6. 2004 -
Adam na stupních vítězů ve francouzském Nogaru, 2. místo Egon Allgauer, 3. místo Stuart Oliver
I když to zpočátku tak úplně nevypadalo, zajel si Adam Lacko bravurní jízdou při nedělním závodě ve francouzském Nogaru na okruhu Paula Armagnaca pro další pohárové vítězství. Na startu, v pořadí již čtvrtého závodu seriálu FIA European Truck Racing Cup 2004, se sešlo celkem 27 jezdců (!) kategorie Race Truck. V sobotní kvalifikaci i v pohárovém závodě se na vedoucích pozicích trochu tradičně střídali Oliver (GB, MAN), Allgauer (A, MAN), Lacko (CZ, MAN), Bernau (D, MAN) a Vojtíšek (CZ, Renault). Kvalifikační závod vyhrál Bernau před Oliverem a Allgauerem. Lacko byl čtvrtý a další český zástupce Vojtíšek s renaultem pátý. Pohárový závod pak vyhrál opět Bernau před Oliverem a Allgauerem. Adam dojel v těsném závěsu za svým týmovým kolegou Egonem Allgauerem a s náskokem více než 13 sekund před Vojtíškovým reanultem.

V nedělním měřeném tréninku Adam vybojoval třetím nejlepším časem druhou řadu startovního roštu pro kvalifikační závod. Stál zde po boku Angličana Stuarta Olivera za vedoucí dvojicí Bernau - Allgauer. Po startu trochu ztratil ve druhé zatáčce a nakonec skončil opět na čtvrtém místě. Vše ale napravil v hlavním pohárovém závodě, kdy za vytvalého deště postupně předjel všechny své konkurenty a pohárový závod nakonec s velkým náskokem vyhrál.

Spokojenost vyjádřil sám po závodě těmito slovy: "Spolu s techniky jsme se snažili nastavit auto, když jsme postupně měnili seřízení tlumičů a tuhosti podvozku. Optimální nastavení se nám podařilo udělat druhý den závodů. V nedělním měřeném tréninku před kvalifikačním závodem jsem se již posunul na třetí místo a to naznačovalo určité zlepšení. V samotném kvalifikačním závodě jsem však díky drobné chybě v hned v jedné ze zatáček krátce po startu o výhodu třetí startovní pozice přišel. V průběhu kvalifikace odešel tlumič řízení a tlumič levého předního kola. Nakonec se mi, ale podařilo čtvrté místo udržet. Před zahájením hlavního nedělního pohárového závodu začalo hustě pršet a i když jsem si na závod déšť nepřál, podařilo se mi postupně předjet jak Lutze Bernaua, Stuarta Olivera, tak i mého týmového kolegu Egona Allggauera. Z vítězství mám obrovskou radost. Je to po Barceloně již mé druhé pohárové vítězství. Moc se těším na další závod na německém Nurburgringu, ze kterého máme již nyní od našich německých kolegů zprávy, že je vyprodán. A to znamená, že by na závodům mohlo přihlížet až 200 tisíc diváků."

Před pátým podnikem FIA European Truck Racing Cup 2004 (Nurburgring, Německo, 10. až 11.7.2004) je v celkovém pořadí na prvním místě Stuart Oliver (188 bodů) a o druhou příčku se dělí Adam Lacko a Egon Allgauer (oba shodně 159 bodů). Němec Lutz Bernau je s odstupem 13 bodů na třetím místě.
         • výsledky •         • fotografie •  

Před Nogarem si Lacko zajel do Sosnové pro vítězství
- 14. 6. 2004 -
Adam Lacko (startovní číslo 9) při nedělním závodě
Již tento víkend se jede čtvrtý podnik FIA European Truck Racing Cup 2004 na jihofrancouzském okruhu v Nogaru.

Pro soustředění a koncentraci na nadcházející víkend si Adam Lacko vybral motokárové závody - premiéru ROK Cupu a třetí (šestihodinový) závod Honda Cupu. Jelo se v neděli 13.6. v Sosnové u České Lípy. A protože je Adam velkým bojovníkem i na "malých" strojích, nebylo náhodou, že se ocitl v obou závodech na stupních vítězů. V ROK Cupu jelo v Sosnové celkem 13 startujících a Adam skončil na třetím místě za Erikem Janišem a Viktorem Wagnerem. Ve vytrvalostním šestihodinovém závodě Honda Cup dokonce spolu s celou posádkou (ta startovala ve složení Lacko, Skula, Ulbert a Černý) vystoupal na stupeň nejvyšší.

Do Nogara odlétá Lacko ve čtvrtek 17.6.2004. Těsné bodové rozdíly na špici seriálu závodů Evropského poháru tahačů slibují velmi zajímavé a napínavé souboje, o kterých vás budeme na těchto stránkách informovat.
Důležité body z Misana
- 16. 5. 2004 -
Adam Lacko na startu sobotní kvalifikace
Na startu v pořadí třetího závodu seriálu FIA European Truck Racing Cup, který se konal v italském Misanu, se sešlo celkem 17 jezdců kategorie Race Truck. Závody se jely za teplého, ale větrného počasí. V sobotní kvalifikaci i pohárovém závodě se na vedoucích pozicích střídali Oliver (GB, MAN), Allgauer (A, MAN), Lacko (CZ, MAN), Bernau (D, MAN) a Vojtíšek (CZ, Renault). Kvalifikační závod vyhrál Oliver před Allgauerem a Lackem. Pohárový závod pak vyhrál opět Oliver před Bernauem a Vojtíškem. Adam dojel v těsném závěsu za Vojtíškovým reanultem a za sobotní výkony si tak připsal celkem 18 důležitých bodů, což jej vyneslo na celkově druhé pořadí, kde se ztrátou 23 bodů "přenocoval" za Oliverem a o jedinný bod přeskočil Egona Allgauera.

V nedělním měřeném tréninku Adam vybojoval třetím nejlepším časem druhou řadu startovního roštu pro kvalifikační závod. Stál zde po boku svého stájového kolegy Egona Allgauera. Po vydařeném startu si třetí pozici udržoval až do cíle devítikolového závodu a podobná situace jako v kvalifikaci se opakovala i v nedělním pohárovém závodě, jen si oba jezdci vyměnili své cílové pozice. Egon Allgauer dojel na třetím místě a Adam Lacko na místě čtvrtém. Nedělní závod vyhrál Lutz Bernau s vozem MAN a na druhém místě skončil Stuart Oliver rovněž na MANu.

Před čtvrtým podnikem FIA European Truck Racing Cup 2004 (Nogaro, Francie) je v celkovém pořadí na prvním místě Stuart Oliver (144 bodů) a o druhou a třetí příčku se dělí Adam Lacko a Egon Allgauer (oba shodně 115 bodů). K vedoucí trojici se po úspěšném nedělním závodě začíná dotahovat i Němec Lutz Bernau (106 bodů).
         • výsledky •         • fotografie •  

Lacko poprvé kraloval truckům
- 18. 4. 2004 -
Adam Lacko kraloval v sobotu druhému závodu!
Adam Lacko s vozem MAN kraloval v sobotu druhému závodu Evropského poháru trucků v kategorii Race Truck, když vyhrál bodovanou kvalifikaci i pohárový závod. V neděli po sérii kolizí skončil dvakrát čtvrtý.

Sobota na Katalánském okruhu u Barcelony patřila v kategorii Race Truck Adamu Lackovi. Svůj žlutý MAN dovedl mezi dvacítkou jezdců dvakrát vítězně do cíle a nejrychlejší byl i v měřeném tréninku.

"Těžší byla kvalifikace, v níž se rozděluje poloviční počet bodů. Po startu jsem se strkal s Bernauem a zezadu se mezi nás snažil nacpat ještě Allgäuer. Podařilo se mi dostat o kousek dopředu a když Bernau vyletěl z trati, vyhrál jsem těsně před Allgäuerem. Pohárový závod jsem vyhrál způsobem start - cíl. Vyrazil jsem dopředu, abych se vyhnul postartovním strkanicím a pak už jsem zvyšoval náskok. Allgäuera jsem porazil o pět sekund. Pochopitelně jsem maximálně spokojený. Vyhrál jsem svůj první závod v Evropském poháru trucků a navíc při druhém startu v nabité kategorii Race Trucků," řekl v sobotu odpoledne po svém prvním pohárovém vítězství Adam Lacko.

V neděli se už Adamovi tolik nedařilo. V kvalifikaci se pošťuchoval s Allgäuerem, až je předjeli dva další soupeři. V hlavním závodě se Adam dostal hned do několika kolizí a při té nejtvrdší poškodil celou pravou stranu trucku. Navíc mu praskla zadní pneumatika, takže jel většinu závodu na prázdné. Přesto si za dvě čtvrtá místa připsal v nedělním závodě dalších 17 bodů.

Po druhém pohárovém víkendu se dostal Adam Lacko celkově na třetí příčku, kde je s se 79 body o 8 bodů za druhým Allgäuerem a o 11 bodů za vedoucím jezdcem Angličanem Stuartem Oliverem, jedoucím rovněž na voze MAN.
         • výsledky •         • fotografie •  

Úspěšný vstup do nové truckové sezóny
- 4. 4. 2004 -
Vítězové závodu v nizozemském Assenu
Na moderním okruhu v nizozemském Assenu se ve dnech 3. - 4. 4. jel první z deseti závodů seriálu FIA European Truck Racing Cup 2004. Přes poměrně nepříznivé počasí bylo v hledišti více než 25.000 diváků.

Na startu se sešlo celkem 19 jezdců kategorie Race Truk. Časy prvních sobotních volných tréninků naznačovaly, že mladý Adam Lacko bude pro zkušené jezdce velkým konkurentem. To se potrvdilo, když si velmi dobrým časem zajistil druhou pozici na startovním roštu pro sobotní kvalifikaci a toto druhé místo také v samotném kvalifikačním závodě uhájil. Dojel těsně za stájovým kolegou Egonem Allgauerem a připsal si tak prvních devět důležitých bodů do celkové klasifikace. V následném sobotním pohárovém závodě začalo těsně před startem pořádně pršet a to věštilo řadu dramatických momentů. Adam Lacko i Egon Allgauer v těsné blízkosti vedle sebe na vedocí pozici úspěšně odstartovali. Za první zatáčkou se však Adam dostal krátce levými koly do trávy, což jeho vůz roztočilo a vedení obou bylo ztaceno. Na první pozici se tak dostal Frankie Vojtíšek (Renault), který startoval ze třetí řady. I ten však později vedení ztratil po tvrdé kolizi s Danielem Seilerem (MAN) v osmém kole. Závod vyhrál Němec Hahn s vozem mercedes před Oliverem na voze MAN a Francouzem Crozierem jedoucím na Renaultu. Adam Lacko nakonec skončil na 15. místě. Závod se měl původně jet na 12 kol, ale vzhledem k velmi špatnému počasí byl ukončen již po projetí desátého kola.

V neděli vynesly dosažené časy Adama na 5. příčku, tedy třetí řadu startovního roštu kvalifikačního závodu. Po vynikajícím startu kvalifikace se probojoval na druhou pozici, kterou udržel až do pátého kola. Pak však přece jen podlehl nájezdům loňského mistra Evropy Němce Lutze Bernaua (MAN) a v závěru skončil těsně za jeho vozem. Pohárový závod byl odstartován přesně v 16.45 za polojasného počasí. Adam hned v prvních metrech po staru dal jasně najevo, že se nechce smířit se třetím místem z kvalifikace. Prudce po startu akceleroval a do první pravotočivé zatáčky již jel včele těsného sevření - z jedné strany Oliver (MAN) a z druhé Hahn (mercedes). Po kolizním průjezdu první zatáčkou se dostal Adam do vedení závodu tesně sledován Allgauerem. Když si v pátém kole tito dva jezdci pozice vyměnili a dojeli v tomto sledu do cíle skončil závod vítězstvím Egona Allgauera a vynikajícím druhým místem Adama Lacka. Na třetí pozici dojel Lutz Bernau (MAN).

V konečném zúčtování je po prvním závodě na vedoucí pozici Stuart Oliver se 45 body, druhý je Egon Allgauer (40 b), třetí Jochen Hahn (36 b) a Adam Lacko, který je po prvním závodním víkendu na čtvrtém místě má jen o 4 body méně.
Adam Lacko testoval v Mostě
- 2. 4. 2004 -
Adam Lacko při testování na mosteckém okruhu
Adam Lacko se v minulých dnech připravoval na mosteckém autodromu na první závod prestižního evropského poháru tahačů. Jezdec si po testování pochvaloval motor i podvozek tahače. "Musím si ale zvykat na způsob řazení. Ten je odlišný od způsobu řazení na tatře, se kterou jsme jeli vloni. Okruh v nizozemském Assenu znám, ale nikdy jsem tam nezávodil, takže to bude dvojitá premiéra - nový vůz i nový okruh. Už se moc těším a udělám maximum pro dobrý výsledek" poznamenal jezdec.

Po testování v Mostě si Lacko na pár dnů "odskočil" na italský okruh v Monze, kde se minulý víkend zúčastnil s vozem Alfa Romeo 147 GTA závodů seriálu European Alfa Challenge v rámci akce LG - Super Racing Weekend a nyní se spolu s týmem přesunul do Nizozemí, kde se připravuje na zítřejší a nedělní boje o první pohárové body v seriálu FIA European Truck Racing Cup 2004.

         • fotografie •  

ČESKÝ TELECOM Prima Team na čtyřech frontách
- 25. 3. 2004 -
Ministr průmyslu a obchodu ČR Milan Urban, Stanislav Matějovský a Adam Lacko
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích Stanislav Matějovský představil na tiskové konferenci v pražském hotelu Ambassador společnost ČESKOSLOVENSKÝ MOTORSPORT a. s., která bude prostřednictvím ČESKÝ TELECOM Prima Teamu zastoupena v letošním roce hned ve čtyřech sportovních motoristických disciplínách.

Výkladní skříní byl měl být nepochybně start v Evropském poháru trucků, v němž pojede Adam Lacko v kategorii Race Trucků se špičkovým vozem MAN TG-410A, připravovaným v týmu evropského šampióna z roku 2002 a loňského vicemistra starého kontinentu Egona Allgäuera v Rakousku. Michal Matějovský se opět představí v Česká pojišťovna Škoda Octavia cupu. Novým mužem v týmu je Jaromír Jiřík, zkušený okruhový jezdec, který bude v evropských seriálech i českém mistrovství startovat s vozem Alfa Romeo 147 GTA na úrovni tovární vozů. Benjamínkem je desetiletý Jiří Forman, velký závodnický talent, který pojede závody motokár.

Matějovského tým nepojede letos s tatrou. Matějovský s touto značkou získal titul, Lacko s ní loni bojoval o stupně vítězů v kategorii Super Race Trucků. "Pro změnu jsme se rozhodli z několika důvodů. Kategorie Super Race Trucků pomalu končí, je málo obsazená a naši partneři mají zájem se prezentovat v závodech, kde je větší konkurence. Tou jsou Race Trucky, kde bude letos až třicet aut. Tatra však neodpovídá technický předpisům pro tuto kategorii, proto jsme museli změnit vůz," vysvětlil Stanislav Matějovský s tím, že Tatra Jamal bude využívána na různé prezentační akce. "Možná pojede jeden závod a může se objevit i v projektu závodů tahačů v USA, na němž stále pracujeme," dodal.

Volba tahače MAN byla jednoznačná. "Jednak jsme i v tatře používali tento motor a jde také o špičkový vůz v této kategorii. Ani spolupráce s Egonem Allgäuerem není náhodná. Má bohaté zkušenosti a perfektní zázemí pro přípravu vozů. V jeho dílnách budou připravovány všechny tři tahače - Allgäuerův, Lackův i dalšího jezdce Daniela Seilera - a budeme velice úzce spolupracovat po všech stránkách. S tímto vozem máme předpoklady bojovat o nejvyšší příčky. Tento společný tým bude největší a nejsilnější ve startovním poli," dodal Matějovský, který je předsedou představenstva ČESKOSLOVENSKÉHO MOTORSPORTU a. s. a generálním manažerem ČESKÝ TELECOM Teamu.

Loni osmnáctiletý Adam Lacko byl v minulé sezóně nejmladším jezdcem v historii závodů tahačů na okruzích a dokázal se prosadit do absolutní špičky. I letos si klade nejvyšší cíle. "Konkurence bude mnohem větší a především kvalitnější. Nebudu slibovat vítězství, ale pochopitelně je cílem týmu co nejlepší umístění. Chci se dostat i v této kategorii do špičky a bojovat o stupně vítězů," řekl rozhodně Adam Lacko. Tahač MAN si vyzkoušel už loni a naposledy v něm seděl v úterý na mosteckém Autodromu. "Musím si zvykat, že před sebou nemám motor, ale rovnou sklo a předek vozu. Největší rozdíl mezi tímto vozem a tatrou je v řazení. Tatra měla čtyři rychlosti a řazení pod volantem, tady je rychlostí i s půlkami asi šestnáct. To se musím naučit," dodal jezdec.

Lacko má nejnabitější program z celé čtveřice jezdců. Hlavním úkolem jsou tahače, ale pokud to termíny dovolí, pojede i prestižní domácí seriál octavií a usedne také do Alfy Romeo. "Už o tomto víkendu pojedeme první závod v Monze, příští týden začíná desetidílný seriál Evropského poháru trucků v Assenu," nabídl svůj nejbližší program Lacko.

Příští týden oslaví Jaromír Jiřík padesátiny. Čech, žijící v Monaku, patří na evropských okruzích k ostříleným jezdců. "Loni jsem závodil s Renaultem Clio. Alfa je mnohem silnější a věřím, že v barvách tohoto týmu, jehož nabídku jsme rád přijal, s ní budu dosahovat dobrých výsledků," uvedl skromně Jaromír Jiřík.

Matějovského syn Michal pojede opět Česká Pojišťovna Škoda Octavia cup, který je nejkvalitněji obsazeným domácím pohárovým podnikem. "Konkurence je veliká. Ani já nebudu slibovat stupně vítězů, ale udělám všechno proto, abych dosahoval co nejlepších výsledků," řekl na tiskové konferenci Michal Matějovský.
         • fotografie •  

Czech made okruhové Tatře
- 3. 3. 2004 -
Stanislav Matejovský s členem představenstva sdružení Ottou Emanovským
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích z roku 2001 Stanislav Matějovský převzal ve středu v Praze ocenění Czech made, které udělilo Sdružení pro cenu České republiky za jakost úspěšnému závodnímu tahači Tatra Jamal Evo IV. Ve více než desetileté historii udělování tohoto ocenění (dosud byli vydáno 351 těchto ocenění špičkové kvality) ho dostal poprvé sportovní vůz.

"Velmi si toho vážím, protože je to ocenění několikaleté práce nejen celého našeho týmu, ale i pracovníků kopřivnické Tatry a dalších lidí, kteří se podíleli na vývoji, výrobě a přípravě tahače. Logo této ceny umístíme také na vůz," řekl Stanislav Matějovský poté, co ocenění převzal z rukou člena představenstva sdružení Otty Emanovského. Matějovský jako první získal titul s českým tahačem.

"Ocenění je propůjčeno na dva roky, ale výrobky ho mohou po této době obhajovat. Pro získání osvědčení platí přísná kritéria, nejen ověření kvality výrobku, ale i spokojenosti zákazníků a uživatelů," dodal Emanovský. Oceněná tatra bude prezentována v Brně na výstavě Autotec.

Startujeme do roku plného změn
- 31. 1. 2004 -
Stanislav Matějovský - Generální manažer a předseda představenstva Československý motorsport, a.s.
Letošní rok je ve znamení velkých změn a nových projektů. Nejzásadnější z nich je přechod všech našich sportovních aktivit na nově vzniklou společnost - Československý motorsport, a.s. s provozovnou v Hradci Králové. Tato nová společnost představí do konce března připravované projekty, ve kterých nasadí jezdce od závodu motokár až po Evropský pohár tahačů. V současné době je v plném proudu příprava techniky na novou závodní sezónu, první testování proběhnou již v únoru.

Údaje o nové firmě, připravované technice, jezdcích a kalendářích závodů budou k dispozici v průběhu měsíce března na internetové adrese www.csms.cz.

Doufám, že nám všichni fanoušci a příznivci motoristického sportu zachovají přízeň a že se s Vámi setkáme na co nejvíce závodech jak v České republice tak v celé Evropě.

Stanislav Matějovský
předseda představenstva
Československý motorsport, a.s.

         • fotografie •  



Copyright © 2004 CMC Group
www.cmcgroup.cz