Nejnovější informace naleznete na www.csms.cz !

Český Telecom Prima Team bojoval v Brně
- 26. 9. 2004 -
Start nedělního dopoledního závodu
Opět hned na několika frontách bojovali jezdci ČESKÝ TELECOM Prima Teamu během posledního záříjového víkendu v závodech Podzimní ceny Brna na Masarykově okruhu.

Pohár octavií v dramatickém finále - Do finálového klání nejlepšího domácího poháru Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu 2004 byly namísto obvyklých dvou nasazeny dokonce tři vozy. Kromě Michala Matějovského a Mirka Formana totiž vzhledem k volnému víkendu mohl startovat i Adam Lacko, který má s pohárovou octavií bohaté zkušenosti.

Prokázal to hned v pátek, když vyhrál první volný trénink. Třetí místo v něm ovšem obsadil Michal, takže v týmu panovala příjemná nálada a očekávání. Druhý volný trénink znamenal pro jezdce páté a sedmé místo a i tak šlo o jasný úspěch, zvláště, když připomeneme, že Adam startoval v octavii naposledy na konci května.

Také sobotní oficiální kvalifikační tréninky dopadly velice slibně, protože Michal skvělým časem z dopolední jízdy obsadil třetí místo a získal tak možnost startovat do nedělního sprintu ze druhé řady. Adam najel pátý nejlepší čas a znamenalo to start ze třetí řady na roštu.

Sprint však patřil snad mezi nejsmolnější podniky, kterých se tým kdy zúčastnil. Všichni tři jezdci pro technické potíže ze závodu museli odstoupit. Michal Matějovský po třetím kole, Adam po pátém a Mirek Forman po sedmi odjetých kolech. Hlavně pro Michala to znamenalo konec nadějí na slušné celkové umístění, protože před tímto víkendem byl celkově čtvrtý se 136 body a bylo dokonce spočítáno, že kdyby oba závody vyhrál a soupeřům vepředu se přitom extrémně nedařilo, mohl dokonce pomýšlet na nejvyšší příčky.

Odpoledne pak přišel start hlavního závodu, do nějž všichni tři týmoví reprezentanti nastupovali až ze samého konce roštu. Skvěle si tentokrát vedl Adam, který hned po zahájení závodu nasadil ostré tempo a začal se drát vpřed. Brzy bohužel skončil Mirek Forman, kterého ze záchytné zóny musela vyprošťovat odtahová služba. Trochu víc štěstí měl Michal, který se stejně jako Adam snažil postupovat vpřed, ale po kontaktu s Ivanem Vršinským se také ocitl mimo trať. Naštěstí však zůstal předními koly mimo hluboký násyp kačírku a tak mohl v boji pokračovat, byť s velkou ztrátou. Kolem desátého kola se náhle na trati objevil olej a to v takovém množství, že následoval výjezd Safety Caru. V momentě, kdy vedení závodu dostalo informaci, že míra znečištění dráhy je příliš velká, následoval i nekompromisní povel k vyvěšení červené vlajky a závod byl předčasně ukončen. Podle řádů se počítalo umístění jezdců na pozicích dvě kola před rozhodnutím jury. Adam, který ve finální fázi jezdil dokonce třetí, byl nakonec klasifikován jako čtvrtý a k dobru mu bylo také započítáno zajetí nejrychlejšího kola závodu. Michalu Matějovskému bylo v konečné klasifikaci započítáno třinácté místo.

V celkovém hodnocení poháru za rok 2004 i tak obsadil Michal konečné páté místo a mezi Juniory skončil čtvrtý. Adam, který odjel jen dva podniky, byl s celkovými 67 body absolutně desátý a mezi Juniory šestý.

Divize 4 - střídavě oblačno, ale nakonec úspěch

V Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadil opět ČESKÝ TELECOM Prima Team pohlednou Alfu Romeo 147 GTA a zářivě žlutý pick-up.

V sobotu večer byla na programu víkendu vytrvalostní tříhodinovka, v níž italský stroj pilotovali Mirek Forman a Juraj Šedivý, o řízení malého náklaďáčku se starali Jiří Skula Junior a Stanislav Lepka. Alfa si vedla skutečně skvěle a držela se na druhém místě ve své kubatuře. Pak ale přišla technická potíž na řazení a výsledkem bylo desáté místo absolutně, což znamenalo celkem sedmdesát odjetých víc než pětikilometrových okruhů Masarykova okruhu. Technická smůla pronásledovala i Pick-up, který musel ze závodu odstoupit po necelých padesáti minutách a osmnácti odjetých kolech.

Mnohem lépe se v Divizi 4 dařilo týmovým jezdcům v nedělním sprintu. Juraj Šedivý s Alfou dokázal odolat tlaku soupeřů a po tvrdých soubojích obsadil celkově desáté a ve své kubatuře čtvrté místo. Pick-up opět pilotoval mladičký Skula junior a skvělou stíhací jízdou obsadil absolutně páté místo a ve své kubatuře byl celkově druhý!
         • fotografie •  

ČESKÝ TELECOM Prima Team slavil i v neděli
- 29. 8. 2004 -
Michal Matějovský, vítěz pohárového závodu Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, Most 29.8.2004
Po strhujícím dvojitém triumfu Adama Lacka v sobotním kvalifikačním i pohárovém závodě se v Mostě v neděli slavilo také díky skvělému výsledku Michala Matějovského V Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu.

Michal totiž po slušně zajetých sobotních kvalifikačních jízdách, které mu přinesly páté místo na startovním roštu nedělního sprintu, předvedl skvělý výkon dopoledne, když v desetikolovém sprintu dokázal dojet čtvrtý. Odpoledne tedy do dvojnásob dlouhého závodu startoval z druhé řady a plynulou, ale zároveň ostrou jízdou se propracoval až na druhou pozici za domácího Jana Bohuslava. Mostecký jezdec si ovšem už v začátku závodu poškodil olejovou vanu a po celou dobu svého vedení za sebou nechával olejovou mlhu. Bylo tedy jen otázkou času kdy mu motor definitivně vypoví poslušnost. Michal takticky pokračoval ve vyrovnané jízdě, zachoval klid a držel si odstup od třetího Rosiny. Když pak Bohuslav v osmnáctém kole vůz s bublajícím motorem musel definitivně odstavit, ujal se Michal vedení a suverénním způsobem si dojel pro své první vítězství v prestižním seriálu. "Chvílemi jsem sice jel poslepu, protože olejový film na čelním skle nešel odstranit pomocí stěračů. Věděl jsem ale, že je nutné pošetřit si obutí, protože dvacet kol je obrovská porce. Jasně, že pomohla náhoda i Honzův defekt, ale hodně jsem myslel i na taktiku. Počítal jsem s body za druhé místo a nakonec to bylo první. Loňských skopičin ze svých začátků v poháru jsem se snad definitivně zbavil," řekl šťastný Michal.

Po čtyřech závodech letošního ročníku poháru zaujímá celkově čtvrté místo se 136 body a v hodnocení poháru Juniorů je dokonce třetí za Rosinou a Janákem. Boj o titul celkového vítěze letošního ročníku poháru octavií se koná ve druhé polovině září, kde se koná pátý, finálový podnik. Michal pořád rozhodně není bez šancí…
         • fotografie •  

Mostecký víkend přinesl zklamání a pak i velký úspěch
- 16. 8. 2004 -
Miroslav Forman přebírá pohár za třetí místo ve sprintu Divize D4
Ve znamení sobotní technické smůly a nedělního jednoznačného úspěchu se nesla účast ČESKÝ TELECOM Prima Teamu při Transgas Super Sprint Challenge Weekendu na mosteckém Autodromu Duhové Energie v polovině srpna.

Stáj do bojů v Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadila hned čtyři vozy. Ve vytrvalostní tříhodinovce v sobotu startovaly dva, Alfa Romeo 147 GTA s posádkou Lepka, Forman a Šedivý a dále pick-up s mezinárodním obsazením čechoameričanů, Miloty Srkala juniora a seniora a teprve čtrnáctiletého Jiřího Skuly. Alfa hned po startu získala šrámy na pravých dveřích, ale pokračovala v boji. Po odjetých šedesáti kolech však vůz začal mít problémy s dodávkou paliva a musel odstoupit ze druhého místa. "Pravděpodobně při tom nárazu v postartovní skrumáži se uvolnil kousek pěnové hmoty, kterou je z bezpečnostních důvodů vyplněna nádrž. Ten ucpal přívodní potrubí palivového čerpadla a v závodu jsme bohužel pokračovat nemohli," uvedl technický manažer Roman Seidl. "Ani pick-upa se navíc týmovým jezdcům bohužel nepodařilo dovést do cíle, příděl smůly jsme si tentokrát vybrali vrchovatě," dodal ještě Roman.

V neděli se v rámci Divize 4 jel desetikolový sprint. Ten je rozdělen na dva samostatné závody podle kubatur. V boji vozů o obsahu motoru nad 1600 ccm tedy nastoupila opravená Alfa s Jurajem Šedivým, ale také dvě pohárové octavie, které pilotovali Miroslav Forman a Michal Matějovský. V náročném boji jezdci podali nad očekávání dobré výkony, když Forman dojel absolutně na osmém a v příslušné kubatuře dokonce na třetím místě. Juraj Šedivý skončil devátý celkově a čtvrtý ve třídě. "Pro Michala byl závod především testovací zkouškou před dalšími boji prestižního poháru octavií, který se zde jede za dva týdny v rámci Matador Czech Truck Prix. Dojel celkově patnáctý, což je slušné, podstatnější ale je, že jsme zkoušeli nové nastavení podvozku, které se jednoznačně osvědčilo," řekl šéf týmu Stanislav Matějovský. "Za velice důležitý považujeme výsledek Jury Šedivého, který na Alfě podal fantastický výkon, když za sebou udržel polského soupeře Andrzeje Mancina na stejném voze, jenž jede celý seriál Alfa Romeo cupu," svěřil se Standa.

Podvečerní závod druhé skupiny vozů z divize plechových aut s motory o kubatuře do 1600 ccm pak přinesl skutečně skvělý výsledek, o který se postaral Jiří Skula, mladičký pilot se zkušenostmi zatím jen z motokár. Ve svém prvním samostatném závodě "dospělých" aut dokázal dojet na celkově sedmé pozici a ve své třídě dosáhl dokonce na stříbrný stupeň vítězů!

"Celkově se dá o tomto podniku říct, že byl velice úspěšný. Dokázali jsme se vypořádat s veškerou nepřízní okolností a předvedli jsme konkurenci, že jsme schopni podávat výkony, které nás mezi srovnatelnými vozy řadí na špičku. Je to nakonec i důkaz, že celý projekt našeho týmu je prostě dobrý a životaschopný," zhodnotil mostecký víkend Stanislav Matějovský.
         • fotografie •  

Na plný plyn s ČESKÝM TELECOMEM
- 15. 8. 2004 -
Někteří z účastníků akce Na plný plyn s ČESKÝM TELECOMEM uspořádané týmem Stanislava Matějovského v Mostě ve dnech 14-15.8.2004
V rámci konání seriálu závodů Super Sprint Challenge, jehož další díl se uskutečnil minulou sobotu a neděli na mosteckém Autodromu, uspořádal ČESKÝ TELECOM Prima Team pro partnera týmu ČESKÝ TELECOM a.s.zajímavou akci, a to již podruhé pod názvem "Na plný plyn s ČESKÝM TELECOMEM", tentokrát v Mostě. Návštěvníci z řad zaměstnanců a partnerů společnosti ČESKÝ TELECOM a.s. měli i zde možnost poznat přípravu ČESKÝ TELECOM Prima Teamu na závody a také jejich průběh a to nejen z tribuny mosteckého Autodromu, ale také z pohledu týmového zázemí.

Po celý den sobotních i nedělních závodů byl pro návštěvníky připraven bohatý program. Bylo jim poodhaleno zákulisí organizace závodů, když měli možnost i v Mostě navštívit řídící věž, závodní boxy či tiskové středisko. O chvíle oddechu návštěvníků se postarali členové ČESKÝ TELECOM Prima Teamu také třeba tím, že pro ně připravili zajímavou módní přehlídku modelů Jitky Šedové v choreografii modelky Jany Příhodové.

V závěru víkendu - po skončení závodů - seznámili jezdci, Michal Matějovský, Miroslav Forman a Juraj Šedivý společně s generálním manažerem týmu Stanislavem Matějovským své hosty s dosavadními výsledky a také se záměry týmu na nejbližší období. Pro dokreslení dojmu z prostředí závodních okruhů připravili členové týmu pro své hosty a partnery všechna týmová soutěžní vozidla a uspořádali pro ně několikahodinovou předváděcí a testovací jízdu, které využili snad všichni z návštěvníků. Ti jako spolujezdci měli možnost poznat adrenalinovou jízdu se všemi vozy - od Pick-upu až po nejsilnější závodní vůz týmu Super Race Truck TATRA JAMAL EVO IV. K dobrému pocitu z celé akce jistě přispělo i nádherné slunečné počasí.
         • fotografie •  

TRANSGAS SUPER SPRINT CHALLENGE WEEKEND SE BLÍŽÍ
- 10. 8. 2004 -
 V Divizi D 4 nastoupí do sobotního vytrvalostního závodu mladičký Jiří Skula
Ve dnech 13. až 15. 8. 2004 budou mít návštěvníci mosteckého autodromu možnost sledovat v rámci závodů SUPER SPRINT CHALLENGE WEEKEND (více na www.autodrom-most.cz) také závody všech divizí republikového okruhového mistrovství.

ČESKÝ TELECOM Prima Team představí poprvé v Divizi 4 svoji mezinárodní, česko-americkou, posádku J. Skula (CZ), M. Srkal st. a M.Srkal ml. (oba USA). Všichni tři se objeví v sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodě v kategorii do 1400 ccm na voze ŠKODA Pick-up. Zaslouženou pozornost bude zcela jistě budit nejmladší jezdec z celého startovního pole, teprve čtrnáctiletý Jiří Skula. Doposud jezdil pouze motokárové soutěže, ale první výsledky jeho testování s okruhovými vozy naznačují, že se jedná o talentovaného mladíka, který může s každým závodem růst. Všichni jezdci minulý týden poctivě trénovali jak techniku jízdy na mosteckém okruhu, tak i standardní situace jako je střídání jezdců, přezouvání pneu, zastávky v boxech i tankování paliva. Začátek tohoto vytrvalostního závodu, ve kterém se představí i další jezdci ČESKÝ TELECOM Prima Teamu, je v sobotu v 15.30.
         • fotografie •  

Další cenné body z Chorvatska
- 6. 7. 2004 -
Krátce po startu
Na začátku července se ČESKÝ TELECOM Prima Team přesunul o tisíc kilometrů na jih, protože jeden z podniků Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu se pravidelně jezdí v zahraničí. Stejně jako loni, i letos padlo rozhodnutí organizátorů na okruh Grobnik u chorvatské Rijeky. Michal Matějovský zde nasbíral cenných 23 bodů, v celkovém bodování se drží na šestém místě a mezi juniory dokonce na čtvrtém. Ve druhém závodě na chorvatském okruhu bodoval i Miroslav Forman s druhým týmovým vozem. Připsal si tři body a po třetím podniku je celkově na 16. místě.

V pátečních volných trénincích šlo především o osvěžování znalosti trati, která je trochu atypická nejen hodně hrubozrnným povrchem, ale i klopenými zatáčkami. "Člověk je musí správně najet i vyjet, jinak hodně ztratí. Vyžaduje to odlišný způsob vedení vozu. Chvíli jsem se s tím pral, ale pak už to šlo," svěřil se Michal., který zaznamenal pátý a sedmý tréninkový čas v hodnotě lehce přes 1 minutu a 48 sekund.

V sobotních kvalifikacích se výrazně zrychlil a nejlepší čas z dopolední jízdy činil 1:46:256. V odpoledním tréninku už bylo hodně velké teplo a motory už nebyly schopny zrychlit. S postupující znalostí záludností chorvatské trati své časy v kvalifikačních trénincích vylepšovali i soupeři a Michal tak nakonec získal devátou pozici na startu nedělního sprintu. "Není to zrovna ideální, ale pořád je to v první polovině startovního pole. Uvidíme jak se bude vyvíjet průběh sprintu, budu bojovat a třeba se mi podaří některé soupeře předjet," slíbil Michal před nedělním dopoledním startem.

Sprint se vyvíjel podle předpokladů a Michal velice dobře odstartoval. O koncentraci jej nepřipravil ani incident, který způsobil za ním stojící Vršínský. Ten odstartoval předčasně a do jeho vozu narazil. Během dramatického závodu se pak vyhnul karambolům a předjel Novotného a později také Bohuslava. O místo vpřed poskočil i po penalizaci Dostála za předčasný start. Statečně se pak pustil také do útoků na zkušeného okruhového veterána Doška, který jel na pátém místě, ale ten jej před sebe nepustil. Michal úspěšně zvládl nebezpečně vyhlížející smyk, který dostal po jednom z útoků a raději v tlaku polevil s myšlenkou na hlavní závod. "Došek se mi trochu vzdálil, ale hlavně jsem nechtěl totálně zničit obutí. Navíc jsem si říkal, že je důležitější dojet na dobře bodovaném místě a přitom do hlavního závodu mít slušnou výchozí pozici s minimálním hmotnostním handicapem," doplnil Michal, který nakonec cílem sprintu dojel na šesté pozici a do tabulky si mohl připsat 11 bodů.

Podvečerní hlavní závod se jel v dusném počasí a bylo jasné, že náročná porce dvaceti okruhů bude znamenat velkou zatěžkávací zkoušku nejen pro techniku, ale také pro fyzičku jezdce a jeho psychiku. Michal znovu dobře odstartoval a bojoval o každý metr dráhy. Odolal tlaku několika soupeřů, ale Dostálovi a Bohuslavovi se přeci jen podařilo jej překonat. Cílem dojel na osmém místě, což znamenalo dalších 12 bodů. "Bylo to hodně těžké, ale jsem rád, že jsem dojel. V konci už byla hodně poznat únava techniky a také gumy už byly hodně opotřebované. Byla to další hodně důležitá zkušenost a pauzu před mosteckými závody, které se jedou na konci srpna, využijeme k testování a hledání co nejlepšího nastavení podvozku," ukončil Michal.
         • fotografie •  

Duhová Energie GT Classic Grand Prix 2004
- 7. 6. 2004 -
Vůz Alfa Romeo 147 GTA při sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodě
ČESKÝ TELECOM Prima team absolvoval další zkoušku ohněm. Na mosteckém Autodromu se jela Duhová Energie GT Classic Grand Prix 2004 a v jejím rámci se piloti teamu účastnili vytrvalostního závodu a sprintu v Divizi 4 okruhového mistrovství republiky.

Zdálo se, že smůla se rozhodla udržovat své pozice i v dalším závodním podniku a tento pocit navozoval především fakt, že už v e čtvrtečních volných jízdách Alfa Romeo 147 GTA vypověděla poslušnost. Přesněji řečeno se rozpadla hřídel poloosy a vůz se stal nepojízdným. "Potvrdilo se tu podezření, že auto, které dostalo velkou ránu pří úvodním podniku na jaře v Brně, má problém se zavěšením kol a s přenosem síly z motoru na kola," řekl technický manažer Roman Saidl. "Byl to posledně kloub poloosy a dnes nevydržel další díl, který je lokalizován jen o pár centimetrů dál. Nezbývá, než zase vyslat rychlého posla do Itálie pro specifickou součástku a doufat, že Dušan to všechno stihne," dodal. Mechanik a řidič Dušan náročný úkol splnil a po absolvování dvou a půl tisíc kilometrů z vesničky Civasso poblíž Turína kýžený díl hřídele skutečně přivezl. To všechno znamenalo, že Alfa se nemohla účastnit oficiálních kvalifikací a do vytrvalostního závodu i sprintu startovala ze samého chvostu startovního pole.

Sobotní vytrvalostní závod na tři hodiny probíhal přesně podle domluveného plánu a Juraj Šedivý, Miroslav Forman a Stanislav Lepka vodili vůz po trati podle připravené strategie. Velice brzy se dostali na pozici, která odpovídala výkonnosti a pracovali na jejím postupném zlepšování. V kubatuře do dvou litrů nakonec skončili na pátém místě a na desátém absolutně. "Je to další důkaz, že záměr týmu vychází z reálných předpokladů," řekl Roman. "Víme kde jsou chyby, kde máme rezervy. Víme i o jezdecké chybě Mirka Formana, která nás stála nějaké sekundy. Každopádně je to všechno na dobré cestě," dodal Roman. Nedělní sprint Divize 4 vozů s motory o kubatuře nad 1600 ccm byl odstartován za přítomnosti Alfy Romeo v konci startovního pole, ale barvy ČESKÝ TELECOM Prima Teamu hájil i Mirek Forman na pohárové octavii. Dosáhl nakonec na skvělé dvanácté místo absolutně a na sedmé ve své třídě. Stanislav Lepka dovedl Alfu Romeo do cíle na čtrnácté pozici, což je vzhledem ke startu zezadu také velice příjemný úspěch.
• výsledky 1 •         • výsledky 2 •         • fotografie •  

LG Super Racing Weekend Matador Brno
- 1. 6. 2004 -
Michal Matějovský (se startovním číslem 8)  krátce po stratu nedělního závodu
Skutečně namáhavý víkend za sebou mají členové ČESKÝ TELECOM Prima Teamu. V rámci LG Super Racing Weekendu Matador se na brněnském Masarykově okruhu jel i druhý díl Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu 2004. Michal Matějovský ve dvou závodech sbíral další cenné body do celkového hodnocení jezdců i do Poháru Juniorů. Cenné zkušenosti i první pohárové body získával v Brně také druhý jezdec ČESKÝ TELECOM Prima Teamu Mirek Forman, který byl vidět v obou nedělních závodech v ostrých bojích uprostřed startovního pole.

Michal Matějovský dosáhl hned v prvním pátečním volném tréninku druhého nejlepšího času za Adamem Lackem. "Docela mi to sedí, nebylo moc vedro, trať už po dešti oschla, takže to šlapalo," pochvaloval si trénink a chystal se na další. V něm ale soupeři zatáhli a Michal byl odsunut dokonce na osmé místo. Časem z první volné jízdy by však byl ještě pátý. Právě pátou pozici si Michal nakonec vybojoval v sobotních oficiálních měřených trénincích. S časem, který jen o pouhých 86 tisícin sekundy překračoval magickou hranici dvou minut a pětadvaceti sekund, byl poměrně spokojen. "Však se taky jen dvěma jezdcům povedlo tuhle hranici překonat. Franta Došek je už dvojnásobný absolutní vítěz poháru a Štefan Rosina vyhrál loni. Přede mnou jsou Adam Lacko a Jirka Janák, ale startovní pozici do sprintu mám celkem dobrou," zhodnotil Michal průběh kvalifikací.

Ve startu nedělního sprintu nezaváhal a neudělal žádnou chybu ani v exponovaných momentech prvních zatáček, kdy se ještě hodně zhuštěný houf vozů žene bezhlavě vpřed. Podařilo se mu předjet Štefana Rosinu a odolal i útokům Jana Bohuslava. Kvůli olejem znečištěné trati pak ale vyjel Safety Car a se závoděním byl víceméně konec. Získané rozdíly a náskoky byly bohužel pryč a po restartu závodu Michal místo postupu vpřed zase jen hlavně hájil pátou pozici. Na ní také nakonec projel cílem.

Ta znamenala páté místo na startovním roštu pro hlavní patnáctikolový závod, ale také patnáctikilovou zátěž, hmotnostní handicap pro nejrychlejší jezdce ze sprintu. Hlavní závod byl odstartován až večer v 17,45, po všech nosných závodech prestižního brněnského závodního víkendu. Michal vyrazil vpřed, ale možná nervozita a napětí, možná únava z nekonečného čekání, či jiná indispozice, mu nedovolily podat obvyklý výkon. Dlouhých a úmorných patnáct kol čelil útokům několika soupeřů, neodolal však tlaku Štefana Rosiny, Václava Brejly a Jana Bohuslava. "Mrzí mě to, ale nedokázal jsem ten nápor ustát. Auto už bylo hodně přehřáté, gumy opotřebované, trať byla navíc hodně nagumovaná od kol silných strojů, které tu závodily před námi," vysvětloval v cíli Michal, který dokončil hlavní boj poháru octavií na osmém místě.

Brněnský víkend pro něj však jednoznačně znamenal velký příděl zkušeností, které se mu jistě budou hodit v příštím podniku, který se jede první červencový víkend na okruhu Grobnik u chorvatské Rijeky. Trať je tam úzká a klopená, trochu připomíná motokárovou a to by mělo mladému jezdci vyhovovat.

V průběžném hodnocení poháru Michal Matějovský drží celkově šestou pozici za 62 bodů. V Poháru Juniorů, který vypsal prezident AČR, je zatím celkově čtvrtý. Miroslav Forman je s 5 body na místě sedmnáctém. V poháru soutěžících týmů je po brněnských závodech ČESKÝ TELECOM Prima Team přesně ve středu tabulky, když s doposud získanými 67 body je na místě šestém.
• výsledky 1 •         • výsledky 2 •         • fotografie •  

Michal bodoval v poháru octavií, Alfu pronásledovala smůla
- 18. 5. 2004 -
Stupně vítězů
V rámci Česká pojišťovna - Škoda Octavia Weekendu na mosteckém autodromu v půlce května nasadil ČESKÝ TELECOM Prima team do ohně opět několik želízek. V úvodním podniku poháru octavií, jehož jméno nesla celá mostecká akce, vybojoval Michal Matějovský první cenné body a v souběžném poháru juniorů obsadil třetí pozici. Soupeřům o sobě dal vědět už v pátečním prvním volném tréninku, který vyhrál. V sobotní oficiální kvalifikaci byl po dopolední jízdě druhý za dvojnásobným držitelem titulu absolutního vítěze poháru z let 1997 a 1999 Františkem Doškem. "Snažil jsem se, myslel jsem na to, dokonce jsem to kolo jel s tím, že by skutečně mohlo být dost dobré a vyšlo to," popisoval Michal v pauze mezi tréninky svůj soustředěný výkon. Odpoledne ale zabral Jan Kopecký a Michala odsunul na třetí místo. Nicméně ani to neznamenalo pro startovní rošt nedělního sprintu žádné zásadní problémy. Michal do závodu výborně odstartoval a držel si pevně svou pozici. V jednom momentě se zdálo, že už už bude útočit na třetího Rosinu, ale evidentně jel s rozvahou a od útoků nakonec upustil s vědomím, že lepší místo ve sprintu automaticky znamená i větší zátěž do hlavního závodu. Čtvrté místo hlavně znamenalo cenné body do celkové tabulky. Michalův stájový kolega Miroslav Forman ve sprintu skončil čtrnáctý.

Dlouhý odpolední závod se změnil v okruhové drama. Z jedenadvaceti pilotů na startu jich během něj celkem devět odpadlo po karambolech a technických poruchách. Patřil mezi ně i Miroslav Forman, pro nějž závod skončil v šestém kole. Ani Michalovi se nevyhnul jeden z incidentů, když se v technické pasáži střetl s Janem Kopeckým. V závodě však pokračoval i se zdeformovaným zavěšením kola a ohnutou spojovací tyčí řízení. Náročný závod na dvacet kol nakonec dokončil na páté pozici těsně za Markem Novotným, na kterého začal i přes technické potíže s autem ostře dotírat. "Chtělo to ještě dvě kola a měl jsem ho," řekl potom v boxech, ale dodal, že jistější a cennější jsou další body. Nasbíral jich za víkend celkem 37, což v celkovém hodnocení znamená krásné čtvrté místo a jak už zaznělo, mezi juniory je třetí. V Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadil ČESKÝ TELECOM Prima Team do vytrvalostního závodu i do nedělního sprintu opět pohlednou Alfu 147 GTA. Žlutý sportovní vůz o sobě v kubatuře do 2000 ccm dával při tříhodinovce řádně vědět, ale v začátku druhé půlky okruhového maratónu po jedenapadesáti odkroužených kolech zůstal stát s prasklým kloubem levé poloosy. "Je to obrovská škoda, Juraj Šedivý, Mirek Forman i Standa Lepka mohli dnes skutečně pěkně zabodovat, ale není nám přáno," litoval situace šéf týmu Stanislav Matějovský. "Kluci mechanici přes noc jedou na Hockenheim a ráno se vrátí s novým kloubem. Do odpoledního sprintu každopádně nastoupíme," dodal.

Bohužel ani ve sprintu se nedařilo tak, jak by si Standa přál. Juraj Šedivý si sice vedl velice dobře, ale v šestém kole byl "sestřelen" z trati jiným vozem. I přesto všechno zhodnotil Stanislav Matějovský celý mostecký víkend jako úspěšný. "Potvrzuje se to, co jsme říkali v Brně, totiž to, že jsme konkurenceschopní a že máme skvělou techniku. Michalův výkon v octaviacupu byl perfektní, takže celkově jsem jednoznačně spokojen," uzavřel.
Úspěšná premiéra nového týmu
- 3. 5. 2004 -
Stanislav Lepka se soutěžní Alfou Romeo 147 GTA na Jarní ceně Brna
Pro ČESKÝ TELECOM Prima Team se Jarní cena Brna na začátku května odehrávala ve znamení letošní první oficiální prezentace v ostré konkurenci účastníků Mezinárodního mistrovství ČR automobilů na okruzích.

Tým, jehož prioritou je účast v Evropském poháru tahačů, kde velice úspěšně boduje Adam Lacko na MANu ve třídě Race Truck, představil v Brně další ze segmentů svých závodních aktivit. V Divizi 4 republikového okruhového šampionátu nasadil vůz Alfa Romeo 147 GTA. "Je to pohárový speciál s agregátem o výkonu přes 200 koní a šestistupňovou sekvenční převodovkou," vysvětlil technický manažer týmu Roman Seidl. Dodal, že maximální rychlost, které alfa dosahuje, se pohybuje přes 230 km/h.

V sobotním tříhodinovém vytrvalostním závodu se za volantem žlutého sportovního vozu střídali Juraj Šedivý, Miroslav Forman a Stanislav Lepka. Ve své kategorii cestovních vozů o obsahu motoru nad 1600 ccm v náročném maratonu posádka obsadila čtvrté místo a v konkurenci více, než čtyř desítek automobilů dojela absolutně dvanáctá! "Považujeme to za obrovský úspěch," přiznal Roman. "Potvrdilo se, že to je správná cesta. Kdybychom v premiérové tříhodinovce ještě o kousek lépe zvládli náročné zastávky v boxech, kdy se doplňovalo palivo, přezouvaly gumy a střídali jezdci, mohlo být umístění ještě lepší. Ale hodně jsme se poučili a přesně víme co zlepšovat. Pořídíme například rychlotankovací zařízení, jehož použitím bychom mohli každou zastávku o pěkných pár desítek sekund zkrátit. Jisté je, že dosahované časy byly pro naše konkurenty důvodem k vráskám na čele," dodal s úsměvem v sobotu večer po osmé hodině, když vytrvalostní závod skončil.

V programu nedělních závodů se alfa se Stanislavem Lepkou za volantem účastnila sprintu na deset kol. Ten byl však velice zkomplikován těsně po letmém startu obrovskou havárií dvou silných vozů na čele startovního pole. Pro zraněného slovenského pilota Petera Prince musela dokonce přiletět helikoptéra brněnské záchranné služby. Závod byl zastaven a vzhledem k tomu, že hlavním podnikem odpoledne byla jízda evropského šampionátu F3000, kterou přímým přenosem vysílaly televizní kanály, dojezd zbylých sedmi kol sprintu plechových vozů byl odložen až na samý závěr nedělního programu.

Mezitím se nad Masarykovým okruhem ošklivě zatáhlo a spustil se silný déšť. Mokrá trať pak ovlivnila i dění po startu. "Standa Lepka dostal v postartovní tlačenici od někoho hroznou ránu na dveře, to ho roztočilo a následoval střet s dalšími vozy. Se zmačkaným autem se v závodě dál bohužel pokračovat nedalo. Naštěstí se nikomu nic nestalo. Všichni jsme měli před očima ten odpolední ošklivý karambol a tak si říkáme, že když to odnesly jen plechy, vlastně se nic neděje," vylíčil Roman Seidl. Zdůraznil ale fakt, že za Český Telecom Prima Team ve zmíněném sprintu startoval i Michal Matějovský s pohárovou octavií a jemu se podařilo na vodě předvést svým soupeřům skutečně mistrovský výkon. "Michal na mokru, které stírá rozdíly ve výkonu motorů, dokázal doopravdy husarský kousek. V absolutním pořadí dojel celkově dvanáctý! V kubatuře do 2000 ccm ho překonal jen Milan Maděryč se silným Audi A4 ST. Je velká škoda, že Standa Lepka nemohl bodovat s alfou, asi by to bylo jiné," řekl Roman Seidl.

ČESKÝ TELECOM Prima Team po krátkém odpočinku přichystá své vozy na další klání. Na mosteckém autodromu se v půlce května jede další pokračování okruhového mistrovství republiky, ale hlavně i letošní první podnik Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu. Ve stejném termínu čeká Adama Lacka pokračování truckového závodění na italském okruhu u Misana.

Ojedinělý projekt, v němž jedna z nejsilnějších domácích společností podporuje prostřednictvím silného a kvalitního týmu motoristický sport, se osvědčil jako objevný a životaschopný…
Testování octavií v Mostě
- 19. 4. 2004 -
Soutěžní Škoda OCTAVIA Cup
ČESKÝ TELECOM Prima Team během uplynulého víkendu pracoval hned na několika frontách v různých koutech Evropy. Zatímco Adam Lacko sbíral vavříny s truckem na okruhu u španělské Barcelony, na Autodromu Duhové Energie v Mostě se Michal Matějovský a Miroslav Forman chystali na ostrý start Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu 2004. Ten se na mostecké trati odehraje 14. - 16. května v rámci víkendu, který nese dokonce jméno prestižního domácího poháru.

17. dubna zde také proběhlo první oficiální setkání účastníků seriálu, technická přejímka vozů a jejich opatření povinnými reklamními polepy. Součástí dne bylo také volné testování, kterého oba jezdci beze zbytku využili.

Michal jede pohár octavií už druhou sezónu a jistě o sobě bude dávat vědět. Především v druhé půlce loňského ročníku už předváděl poměrně vyrovnané výkony a našel potřebný jezdecký klid, když start ročníku pro něj byl okořeněn několika nehodami, za nimiž stála hlavně mladá a horká hlava.
         • fotografie •  

Testování pokračuje v Brně i v Mostě
- 8. 4. 2004 -
Soutěžní Škoda OCTAVIA Cup při testování na brněnském okruhu
Intenzivní příprava na nadcházející sezónu ČESKÁ POJIŠŤOVNA Škoda Octavia Cup 2004 je v plném proudu. Jezdci i mechanici ČESKÝ TELECOM Prima Temu jsou vidět na obou českých okruzích. V druhé polovině března testovali na mosteckém okruhu. Ve středu 31.3.2004 pak ladili soutěžní vozy na Masarykově okruhu v Brně. Spolu se soutěžními s vozy Škoda byly testovány také vozy Alfa Romeo, které mají svůj letošní křest již za sebou.

Jezdec Michal Matějovský je s vozem pro letošní sezónu zatím spokojen. "S vozem se nyní seznamuji a zdá se, že mi sedí perfektně. V ČESKÝ TELECOM Prima Teamu je dobré i zázemí, které je nyní situováno přímo do Hradce Králové, takže mám možnost být při přípravě vozu na závodní sezónu daleko častěji. Po prvních seznamovacích jízdách se při dalším testování zaměříme na optimální nastavení vozu. Toto testování proběhne ve dnech 13. až 14. dubna, v příznivějších klimatických podmínkách v chorvatské Riejece, kde se také v červenci jede jeden z pohárových závodů," řekl Michal Matějovský.
         • fotografie •  

ČESKÝ TELECOM Prima Team na čtyřech frontách
- 25. 3. 2004 -
Ministr průmyslu a obchodu ČR Milan Urban, Stanislav Matějovský a Adam Lacko
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích Stanislav Matějovský představil na tiskové konferenci v pražském hotelu Ambassador společnost ČESKOSLOVENSKÝ MOTORSPORT a. s., která bude prostřednictvím ČESKÝ TELECOM Prima Teamu zastoupena v letošním roce hned ve čtyřech sportovních motoristických disciplínách.

Výkladní skříní byl měl být nepochybně start v Evropském poháru trucků, v němž pojede Adam Lacko v kategorii Race Trucků se špičkovým vozem MAN TG-410A, připravovaným v týmu evropského šampióna z roku 2002 a loňského vicemistra starého kontinentu Egona Allgäuera v Rakousku. Michal Matějovský se opět představí v Česká pojišťovna Škoda Octavia cupu. Novým mužem v týmu je Jaromír Jiřík, zkušený okruhový jezdec, který bude v evropských seriálech i českém mistrovství startovat s vozem Alfa Romeo 147 GTA na úrovni tovární vozů. Benjamínkem je desetiletý Jiří Forman, velký závodnický talent, který pojede závody motokár.

Matějovského tým nepojede letos s tatrou. Matějovský s touto značkou získal titul, Lacko s ní loni bojoval o stupně vítězů v kategorii Super Race Trucků. "Pro změnu jsme se rozhodli z několika důvodů. Kategorie Super Race Trucků pomalu končí, je málo obsazená a naši partneři mají zájem se prezentovat v závodech, kde je větší konkurence. Tou jsou Race Trucky, kde bude letos až třicet aut. Tatra však neodpovídá technický předpisům pro tuto kategorii, proto jsme museli změnit vůz," vysvětlil Stanislav Matějovský s tím, že Tatra Jamal bude využívána na různé prezentační akce. "Možná pojede jeden závod a může se objevit i v projektu závodů tahačů v USA, na němž stále pracujeme," dodal.

Volba tahače MAN byla jednoznačná. "Jednak jsme i v tatře používali tento motor a jde také o špičkový vůz v této kategorii. Ani spolupráce s Egonem Allgäuerem není náhodná. Má bohaté zkušenosti a perfektní zázemí pro přípravu vozů. V jeho dílnách budou připravovány všechny tři tahače - Allgäuerův, Lackův i dalšího jezdce Daniela Seilera - a budeme velice úzce spolupracovat po všech stránkách. S tímto vozem máme předpoklady bojovat o nejvyšší příčky. Tento společný tým bude největší a nejsilnější ve startovním poli," dodal Matějovský, který je předsedou představenstva ČESKOSLOVENSKÉHO MOTORSPORTU a. s. a generálním manažerem ČESKÝ TELECOM Teamu.

Loni osmnáctiletý Adam Lacko byl v minulé sezóně nejmladším jezdcem v historii závodů tahačů na okruzích a dokázal se prosadit do absolutní špičky. I letos si klade nejvyšší cíle. "Konkurence bude mnohem větší a především kvalitnější. Nebudu slibovat vítězství, ale pochopitelně je cílem týmu co nejlepší umístění. Chci se dostat i v této kategorii do špičky a bojovat o stupně vítězů," řekl rozhodně Adam Lacko. Tahač MAN si vyzkoušel už loni a naposledy v něm seděl v úterý na mosteckém Autodromu. "Musím si zvykat, že před sebou nemám motor, ale rovnou sklo a předek vozu. Největší rozdíl mezi tímto vozem a tatrou je v řazení. Tatra měla čtyři rychlosti a řazení pod volantem, tady je rychlostí i s půlkami asi šestnáct. To se musím naučit," dodal jezdec.

Lacko má nejnabitější program z celé čtveřice jezdců. Hlavním úkolem jsou tahače, ale pokud to termíny dovolí, pojede i prestižní domácí seriál octavií a usedne také do Alfy Romeo. "Už o tomto víkendu pojedeme první závod v Monze, příští týden začíná desetidílný seriál Evropského poháru trucků v Assenu," nabídl svůj nejbližší program Lacko.

Příští týden oslaví Jaromír Jiřík padesátiny. Čech, žijící v Monaku, patří na evropských okruzích k ostříleným jezdců. "Loni jsem závodil s Renaultem Clio. Alfa je mnohem silnější a věřím, že v barvách tohoto týmu, jehož nabídku jsme rád přijal, s ní budu dosahovat dobrých výsledků," uvedl skromně Jaromír Jiřík.

Matějovského syn Michal pojede opět Česká Pojišťovna Škoda Octavia cup, který je nejkvalitněji obsazeným domácím pohárovým podnikem. "Konkurence je veliká. Ani já nebudu slibovat stupně vítězů, ale udělám všechno proto, abych dosahoval co nejlepších výsledků," řekl na tiskové konferenci Michal Matějovský.
         • fotografie •  

Czech made okruhové Tatře
- 3. 3. 2004 -
Stanislav Matejovský s členem představenstva sdružení Ottou Emanovským
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích z roku 2001 Stanislav Matějovský převzal ve středu v Praze ocenění Czech made, které udělilo Sdružení pro cenu České republiky za jakost úspěšnému závodnímu tahači Tatra Jamal Evo IV. Ve více než desetileté historii udělování tohoto ocenění (dosud byli vydáno 351 těchto ocenění špičkové kvality) ho dostal poprvé sportovní vůz.

"Velmi si toho vážím, protože je to ocenění několikaleté práce nejen celého našeho týmu, ale i pracovníků kopřivnické Tatry a dalších lidí, kteří se podíleli na vývoji, výrobě a přípravě tahače. Logo této ceny umístíme také na vůz," řekl Stanislav Matějovský poté, co ocenění převzal z rukou člena představenstva sdružení Otty Emanovského. Matějovský jako první získal titul s českým tahačem.

"Ocenění je propůjčeno na dva roky, ale výrobky ho mohou po této době obhajovat. Pro získání osvědčení platí přísná kritéria, nejen ověření kvality výrobku, ale i spokojenosti zákazníků a uživatelů," dodal Emanovský. Oceněná tatra bude prezentována v Brně na výstavě Autotec.

Startujeme do roku plného změn
- 31. 1. 2004 -
Stanislav Matějovský - Generální manažer a předseda představenstva Československý motorsport, a.s.
Letošní rok je ve znamení velkých změn a nových projektů. Nejzásadnější z nich je přechod všech našich sportovních aktivit na nově vzniklou společnost - Československý motorsport, a.s. s provozovnou v Hradci Králové. Tato nová společnost představí do konce března připravované projekty, ve kterých nasadí jezdce od závodu motokár až po Evropský pohár tahačů. V současné době je v plném proudu příprava techniky na novou závodní sezónu, první testování proběhnou již v únoru.

Údaje o nové firmě, připravované technice, jezdcích a kalendářích závodů budou k dispozici v průběhu měsíce března na internetové adrese www.csms.cz.

Doufám, že nám všichni fanoušci a příznivci motoristického sportu zachovají přízeň a že se s Vámi setkáme na co nejvíce závodech jak v České republice tak v celé Evropě.

Stanislav Matějovský
předseda představenstva
Československý motorsport, a.s.

         • fotografie •  



Copyright © 2004 CMC Group
www.cmcgroup.cz