- 27. 10. 2007, Adrie, Itálie -
Před kvalifikací na závody FIA ETCC v italské Adrii bylo v boxech týmu O2 MOTORSPORT pořádně rušno. "V noci se pracovalo na opravě motoru. Museli jsme vyměnit vačkovou hřídel. Vše se ale podařilo dobře zvládnout." konstatoval ráno generální manažer týmu Stanislav Matějovský. S vozem pak vyjel o půl deváté ráno Michal Matějovský k prvnímu volnému tréninku. I když se počasí zlepšovalo a přestávalo pršet, byl trénink vyhlášen jako mokrý a tomu odpovídaly i dosahované časy. K druhému volnému tréninku, krátce před polednem, nastupoval Michal již na suchých pneumatikách. Dosáhl zde času 1:31.029 a s odstupem 3.326 sekundy za vedoucím Dánem Nykjaerem na Seatu a skončil na 12. místě.
Podobně se vyvíjela i odpolední důležitá kvalifikace, která rozhoduje o postavení na startovním roštu prvního nedělního pohárového závodu. Všichni jezdci v ní pochopitelně zrychlili. Matějovský, který jede sice s vozem srovnatelného výkonu s těmi nejlepšími, ale přece jen je jeho vůz konstrukčně starší (2003/2004), zde dosáhl vynikajícího času 1:23.878 a s odstupem pouhých 1,808 sekundy (!) skončil ze 37 jezdců, kteří se kvalifikace nakonec zúčastnili, na výborném 13. místě. "S průběhem kvalifikace jsem spokojen. Nejrychlejší kolo se mi podařilo zajet krátce po výměně pneumatik. Ve velké konkurenci jezdců, z nichž řada - například Švéd Engstrom s Hondou Accord Euro R, Ital Ceresoli s vozem SEAT Leon, Ir O´Brien s BMW 320si a další - patří mezi letošní účastníky FIA WTCC, se mi podařilo zajet srovnatelný čas i se starším vozem. Děkuji mechanikům i celému týmu za přípravu vozu pro kvalifikaci a doufám, že se mi zítra podaří dobře odstartovat a zvládnout pohárové závody." řekl po kvalifikaci spokojený Michal Matějovský.
V neděli mají jezdci na programu, po krátkém Warm up v 9.15, oba pohárové závody. Jedou se na 19 kol (délka jednoho okruhu v Adrii je 2,702 km) a první z nich bude odstartován 12.35 hodin a druhý pak 15.35 hodin.
|