|
media foto |
|
|
|
|
Matějovský nejrychlejší z octavií, Hájek havaroval |
- 12. 8. 2007, Most -
K dalším dvěma závodům Česká pojišťovna - Škoda Octavia Cupu přijeli o uplynulém víkendu jezdci týmů O2 Motorsport a CSMS na mostecký autodrom. Závody se konaly v rámci podniku Supersport Trophy 2007.
Michal Matějovský k nim nastupoval s jasným cílem: udělat maximum pro získání co největšího počtu bodů do celkové klasifikace a to se mu od počátku závodního víkendu také dařilo. Už v sobotní kvalifikaci skončil s časem 1:55.013 na druhém místě za Petrem Fulínem a tuto pozici si ještě vylepšil v odpoledním Superpole, kdy po dalším nastavení vozu dosáhl historicky vůbec nejrychlejšího času s pohárovou octavií na mosteckém okruhu - 1:54.463, což odpovídá průměrné rychlosti 132,693 km/hod! Do prvního nedělního závodu tak získal Pole Position a té také hned po startu využil. Klidnou a vyrovnanou jízdou kolo od kola upevňoval svoji vedoucí pozici v závodě. Pak však přišlo desáté kolo závodu a v něm ošklivá havárie Hájka s Kárným. Ctirad Hájek na konci cílové rovinky plně nedobrzdil svůj vůz a ve snaze zabránit kolizi jej strhl napravo na trávník, kterým proletěl a přes všechnu snahu kolizi se vyhnout narazil do pravého boku Kárného vozu. Po havárii, která postihla také vůz Radka Bareše, musel byl závod zastaven a oba hlavní aktéři kolize byli převezeni do nemocnice. Hájek byl po prohlídce z nemocnice propuštěn se třemi zlomenými žebry a Kárný pak v nemocnici ještě zůstal k dokončení vyšetření.
Po odklizení trosek tří vozů a vyčištění tratě byl závod znovu restartován a po dokončení zbývajících pěti kol zvítězil Michal Matějovský, druhý byl Erik Janiš a třetí Jan Dostál. Ve druhém závodě pak Matějovský bravurně odstartoval ze šesté pozice startovního roštu, brzy se dostal přes několik jezdců před sebou a záhy již bojoval o přední příčky. V Carecově šikaně nakonec předjel na brzdy i Václava Brejlu a zdálo se, že si nerušeně pojede pro druhé vítězství. Během posledního předjížděcího manévru se však přece jen dostal do kontaktu s předjížděným vozem, mírně narušil optimální geometrii vozu a navíc, po razantní jízdě začaly vypovídal službu pneumatiky. Matějovský tak postupně musel zpomalovat a po další kolizi s Fulínem, kdy pneu byly již totálně zničené, v závodě již dále pokračovat nemohl.
Laura Hájková jela své další závody velmi pěkně a věřila si. Už v prvním z nich skončila na 17. místě a svoji pomyslnou rivalku Michaelu Peškovou nechala šest míst za sebou. Ve druhém závodě ale musela pro technickou poruchu odstoupit po ujetí 14 kol sedmnáctikolového závodu... Marek Ďurovkin dojel v prvním závodě na 20. místě a druhy závod nedokončil. Další atraktivní souboje uvidí příznivci pohárových octavií opět v Mostě za čtrnáct dnů v rámci Matador Czech Truck Prix 2007.
|
|
|
|
|
|