Petr Fulín bojoval s technikou i soupeři a obhajil vedení šampionátu Octavia Cup
Obhájit prvenství v celkovém hodnocení jednotlivců a zrychlit tým jako celek, s tímto záměrem odjížděl tým VEKRA-ČSMS Racing na další, předposlední víkend Octavia Cupu. "Věděli jsme, že konkurence si rozhodně polepší a věnovali jsme proto maximum pozornosti přípravě," zhodnotil situaci Petr Fulín. Novou tváří, která se objevila v týmu, je Milan Martínek, táta Tadeáše, který zřejmě nebyl schopen vydržet se jen dívat na počínání svého syna a rozhodl se to kontrolovat raději ze závodní trati.
Páteční tréninky potvrdily očekávanou připravenost soupeřů, Petr Fulín byl schopen držet krok, ale spokojen nebyl. Hodně si polepšila Laura Hájková, Dan Skalický bojoval s nastavením vozu, jež paradoxně jezdil lépe na ojetých gumách, nové obutí mu příliš nesedělo. Tiki Ivoševič stále zrychloval až ke svému dosavadnímu maximu a přímo zářil, neboť se mu velmi dařilo. Tadeáš bojoval s nastavením brzd, stále nebyl spokojen, na jeho výkonu se také podepsala minulá absence.
Sobotní volný trénink přinesl další zrychlení Laury, která jela osmá, Tiki na desátém, Dan až třináctý, Tadeáš zatím nebyl schopen zrychlit, trápily ho hlavně brzdy. Petr byl sice na čtvrtém místě, ale bylo jasné, že něco nefunguje jak má.
Kvalifikaci zahájil Petr, kterému v lepším čase zabraníl drobný problém s brzdami v nejlepším kole, výsledkem bylo tedy čtvrté místo a start na špinavé straně trati. Laura vybojovala desáté místo, Tiki byl velmi spokojen s místem jedenáctým, Dan ovšem nedokázal dosáhnout lépe než na patnáctou příčku a Tadeáš jel na předposledním místě následován svým otcem, který se ale s řízením závodní Octavie teprve seznamuje.
Nedělní warm-up přinesl tolik očekávané zrychlení Petra, zdálo se, že vůz funguje bezvadně, Laura s Tikim jeli velmi dobře, Dan však stále nebyl schopen dostat z vozu maximum. Tadeáš konečně zrychlil, podařilo se vyřešit problém na brzdách a konečne se zase objevily úsměvy ve tvářích.
Výsledek prvního závodu bohužel předeslala kolize hned v prvních kolech. Petr šel před Bohuslava na brzdách do retardéru, dostal se před něj. Následoval kontakt, který Petra poslal na Ivana Vršínského, následovala kolize, levé přední kolo mělo rázem jinou geometrii a bylo po nadějích. Bylo vidět, že se Petr snaží bojovat ale na lepší než páté místo nestačil. "Prostě to nešlo, auto se po kolizi obtížně ovládalo, plech blatníku mi sedřel gumu až na plátno, jsem rád, že dojelo do cíle," komentoval situaci v závodě Petr. Laura dojela na desátém místě po tvrdých bojích ve středu pole. "Jede se hrozně tvrdě, neustále mě někdo zavíral, taktak jsem se vyhla kolizím," svěřila se nám po závodě Laura. Tadeáš zrychlil, ale na lepší jak patnácté místo nedosáhl, Tiki, který bojoval kolem osmého až devátého místa, nakonec po chybě skončil na místě sedmnáctém, před Milanem Martínkem. "Jsem trošku zklamaný, protože jsem konečně chytil rytmus, na druhou stranu mě velice těší moje rychlost, dokážu bojovat na hranici první desítky, z toho jsem nadšený i když jsem to nedokázal zúročit ve výsledcích," komentoval závod Tiki.
Do druhého závodu bylo spoustu práce s přípravou vozů, ty co jezdí ve středu pole vypadaly jak po Dakarské rally, inu kolem desátého místa si nikdo servítky nebere, pole je neuvěřitelně vyrovnané a o nějakou ránu není nouze. Na Petrově autě bylo po kolizi také spousta práce, bohužel ne vše se podařilo doladit optimálně, malým handicapem byla kola, která Petr použil již na kvalifikaci.
Start vyšel Petrovi již lépe, než ten první, kde dal soupeřům téměř náskok a dal se čekat tvrdý boj. Ten také opravdu přišel a myslím, že si ho Petr opravdu užíval. V poslední třetině závodu se musel bránit Lisowskému, kterému jel vůz o poznání lépe. Petr však zkušeně pozici pohlídal a dojel na bramboře, tedy na čtvrtém místě. Je škoda, že se Polák dotáhl tak brzy, protože Petr byl schopen bojovat o třetí příčku s Dostálem. Laura po mnoha bojích končí na místě jedenáctém, Dan konečne chytil dech a po jízdě z konce pole končí na dvanáctém "Spokojený se svým výkonem tady rozhodně nejsem," poznamenal lakonicky Dan. Tiki s Tadeášem skončili závod spolu v Matadoru, po nešťastné kolizi, která je oba vyřadila ze závodu. Pole uzavírá Milan Martínek, který klidnou jízdou dojíždí sedmnáctý. "Výsledky to nejsou nejlepší a rozhodně jsme měli na víc, ale zážitky si odvážím báječné, jezdecky jsem si to opravdu užil, souboje s Ivanem Vršínským a Lisowskim, to byl opravdu adrenalin," řekl po závodě Petr, na kterém byla vidět únava, ale také to, že to bylo opravdu "výživné".
"Chtěl bych moc poděkovat celému týmu, který odvedl maximum, abychom mohli jezdit, protože množství kontaktů na dráze na ně klade zvýšené nároky. Tiki a Dan měli trošku smůly, Laura jela výborně a vyrovnaně, Tadeáš do závodů výrazně zrychlil, vedení jsme udrželi, co dodat, v Brně chceme víc," udělal tečku za víkendem manažer Petr Fulín.
A závěrem? Petr Fulín stále drží vedení šampionátu, jeho náskok se ale povážlivě ztenčil. Do Brna však máme výbornou výchozí pozici a těšíme se na další jedinečné zážitky.