Tvrdě získané zkušenosti ve světě WTCC

Poškození vozu po střetu v prvním závodě nebylo velké
- 15. 6. 2008, Brno -

Michal Matějovský je zvyklý na tvrdé souboje na tratích českých i zahraničních okruhů. Plný odhodlání nastupoval v neděli krátce před polednem do kokpitu vozu SEAT specifikace WTCC, aby vyjel na start svého prvního závodu FIA WTCC. Startovat ze středu téměř třicetičlenného startovního pole jezdců je ale vždycky velmi těžké. A také hned v první zatáčce po startu došlo k řadě drobných kolizí. Těm se však Matějovský dokázal vyhnout, ale o několik okamžiků později jej katapultoval mimo dráhu náraz jednoho ze soupeřů na levou stranu vozu a málem zůstal v kačírku, do kterého se po střetu dostal. Po krátké chvíli se mu podařilo vyjet zpět na trať a pustil se do stíhací jízdy. O několik kol později předjel Rusa Alexandra Lvova na Hondě Accord a první desetikolový závod zakončil na 22. místě v čase 22:48.704.

O půl čtvrté odpoledne stál už zase znovu na startu, tentokrát druhého závodu. Startoval z jedenácté řady a po dobrém startu se dostal o několik pozic dopředu. Zhruba v polovině prvního kola se však v jednom z tvrdých soubojů pustil do předjížděcího manévru, ve kterém se chtěl dostat před Holanďana Olivera Tielemanse s vozem BMW 320si. Došlo však ke kontaktu a Michalův vůz musel pro závadu na řízení závod předčasně ukončit. Podobně dopadl i holandský jezdec.

"Do tohoto závodu jsme vstupovali s cílem, aby jezdec získal co nejvíce zkušeností. Michal se do vozu WTCC poprvé posadil ve čtvrtek před závodním víkendem, postupně zrychloval až začal dosahovat časů odpovídajícím zhruba polovině startovního pole. A to je velmi dobrý výsledek. Potvrdila to i sobotní kvalifikace, kde obsadil 19. místo a byl čtvrtý nejrychlejší mezi netovárními jezdci. V té Michal zajel čas 2:11.232 a ztráta na vozy v první desítce se pohybovala pod 2 sekundy. O tom, že vlastní závody FIA WTCC jsou velmi tvrdé, není třeba nikoho přesvědčovat a myslím si, že Michal prokázal, že má všechny předpoklady k tomu,aby byl schopen závody WTCC jezdit a postupně se propracovávat na přední pozice. Nyní se opět budeme soustředit na závody SEAT Leon Eurocupu a doufám, že se Michal brzo ve WTCC zase objeví díky vítězství v některém ze závodů SEAT Leon Eurocupu," řekl po závodech šéf španělského týmu Joan Orus.

Před boxy týmu SUNRED-BRT Na startu prvního nedělního závodu Krátce po startu druhého nedělního závodu V cíli prvního nedělního závodu Michal Matějovský a šéf společnosti SUN Race Engineering Development S.L. Joan Orus Spolu se španělskými členy týmu Spolu se španělskými členy týmu Spolu se španělskými členy týmu Z autogramiády u zázemí společnosti SEAT (jezdci Jordi Gene, Yvan Muller, Tiago Monteiro a Michal Matějovský) Z autogramiády u zázemí společnosti SEAT (jezdci Jordi Gene, Yvan Muller, Tiago Monteiro a Michal Matějovský) Z autogramiády u zázemí společnosti SEAT (jezdci Jordi Gene, Yvan Muller, Tiago Monteiro a Michal Matějovský) Z autogramiády u zázemí společnosti SEAT (jezdci Jordi Gene, Yvan Muller, Tiago Monteiro a Michal Matějovský) Natáčení rozhovoru pro ČT 1 Michal Matějovský spolu s významnými hosty týmu Michal Matějovský a Jiří Kroužek V zázemí V.I.P. salónků týmu SUNRED-BRT

TV program

Partneři

Příští závody

Media foto

Mapa webu