Úspěšné hodnocení M.Matějovského při prvním startu FIA WTCC
Ohlédneme-li se za uplynulým závodním víkendem na brněnském Masarykově okruhu, lze konstatovat, že pro Michala Matějovského byl velmi náročným, ale zároveň úspěšným vstupem do světa závodů FIA WTCC. V Brně jel s vozem SEAT León 2.0 TFSI 16V SUPER 2000, se kterým neměl do té doby žádné zkušenosti, sedl si do něj poprvé ve čtvrtek a přesto dokázal postupně zrychlovat až na časy odpovídající středu pole netovárních jezdců.
Jeho časy se při úvodních čtvrtečních (12. 6. 2008) testech pohybovaly někde kolem 2:15 na jedno kolo. V sobotní kvalifikaci ale už dokázal obsadit 19. místo s časem 2:11.232 a od svých konkurentů, kteří jsou na předních místech mezi netovárními jezdci, se lišil pouze v desetinách vteřiny. Za nejlepšími továrními jezdci seatu na dieselových vozech zůstal zhruba pouhé dvě vteřiny a za týmovým kolegou Tomem Coronelem, který patří mezi nejzkušenější tovární jezdce a jel se stejným benzinovým vozem jako Michal, zaostával pouze o 0.750 sekundy.
V prvním nedělním závodě měl pak výborný letmý start a postupně se propracoval až na 14. místo, pak jej náraz jednoho ze soupeřů odsoudil k výletu mimo trať (viz. foto Miroslava Skalického), ale Michal se nevzdal a probojoval se na 22. místo. V druhém závodě, opět po výborném, tentokrát pevném startu, mu v jednom z úvodních soubojů praskl šroub tyče řízení a závod pro něho bohužel předčasně skončil.
Matějovský ve svém úvodním vstupu do závodů Mistrovství světa cestovních vozů prokázal, že má na to, aby se zařadil na přední místa mezi netovárními jezdci a kdyby bylo více závodnického štěstí, mohl být mezi nimi na špici, ale takové jsou závody. Je velmi důležité a zásadní, že dokázal výborně spolupracovat s novými mechaniky i inženýry týmu SUNRED-BRT. Zvlášť potěšitelné bylo i hodnocení od šéfa týmu Joana Oruse, který ocenil u Michala zejména schopnost spolupráce s týmem při nastavení vozu, což se návazně projevilo v postupném zrychlovaní během sobotní kvalifikace i nedělních závodů.
"Myslím, že Michal má nejlepší předpoklady, aby se postupně zařadil mezi jezdce WTCC. Nyní se budeme soustředit na další díly seriálu SEAT Leon Eurocup s cílem prosadit se v jednom ze závodů tohoto seriálu tak, abychom se mohli do závodů série FIA WTCC ještě v letošním roce vrátit," řekl na závěr brněnského podniku světového šampionátu Joan Orus. Sám jezdec ještě dodává: "Nasbíral jsem cenné zkušenosti jak s novým autem, tak i s kvalitní konkurencí. Chtěl bych moc poděkovat celému týmu za výbornou práci a také všem partnerům, kteří mě umožnili využít příležitosti startovat v mém prvním závodě Mistrovství světa cestovních vozů."