Matějovský testovacím jezdcem u týmu K plus K motorsport
Automobilový tým K plus K motorsport (www.kpluskmotorsport.cz) představil ve čtvrtek 12. února na tiskové konferenci, která se uskutečnila v pražském hotelu Hilton, nový projekt pro nadcházející sezonu 2009. V ní bude K plus K motorsport startovat jako historicky první český tým v soutěži FIA GT 1.
Testovacím jezdcem týmu se stal Michal Matějovský, jehož hlavním cílem pro letošní sezónu je úspěch v seriálu závodů Seat León EuroCup, kde startuje za tým SUNRED-BRT, ale tuto nabídku přivítal: "Nabídku testovat s vozem SALEEN S7R, kterou jsem v rámci tohoto projektu dostal, vítám a těším se na získávání nových zkušeností i na komunikaci s novým týmem. Chtěl bych za tuto možnost poděkovat týmu K plus K motorsport a těší mne také to, že se úspěšně rozvíjí spolupráce mezi týmy BRT a K plus K motorsport," řekl na tiskové konferenci jezdec Michal Matějovský.
Do soutěže budou nasazeny dva vozy, za volantem prvního vozu SALEEN S7R se představí zkušení Karl Wendlinger, mistr světa ve FIA GT z roku 1999, a Ryan Sharp. Na druhém voze pojede Adam Lacko, jeho partner je v jednání, znám bude během dvou týdnů. Celý tým čítá celkem 18 lidí včetně fyzioterapeuta. Technickým ředitelem týmu je Othmar Welti, který dříve pracoval u týmu Sauber ve Formuli 1 a má bohaté zkušenosti i s vozy kategorie vozy GT 1.
Zkušenostmi z Formule 1 se může pyšnit také Karl Wendlinger, který v této soutěži odjezdil pět sezon. Debutoval na Grand Prix Japonska na okruhu v Suzuce. Nejlepšího umístění dosáhl v roce 1993, kdy v celkové klasifikaci jezdců skončil jako pilot týmu Sauber na sedmé příčce a v sezoně dojel na 4. místě při Velké ceně Itálie na okruhu v Monze.
Tým K plus K nebude v soutěži FIA GT zase až takovým nováčkem. Už v září loňského roku dosáhl skvělého úspěchu, když při závodech FIA GT, které se jely na Masarykově okruhu v Brně, dosáhl v kategorii GT 2 na druhé místo. Za volantem vozu Porsche 997 RSR se tenkrát vystřídali Jiří Janák ml. a Tim Bergmeister.