V barvách BRT letos v domácím šampionátu startuje Michal Matějovský

Michal Matějovský s vozem AUDI A4 DTM během testování na brněnském okruhu
- 8. 4. 2011, Brno -

Vše je potvrzeno. I v letošním roce bude Bohemia Racing Team účastníkem sprintových závodů v rámci Mezinárodního mistrovství ČR v závodech automobilů na okruzích. Jeho barvy bude hájit zkušený královéhradecký pilot Michal Matějovský, jehož cílem pro letošní rok je získat co nejvíce zkušeností s vozem dtm a umístit se na špici v celkovém hodnocení.

Šampionát odstartuje na přelomu dubna a května při Jarní ceně Masarykova okruhu v Brně a právě tam se konalo první společné testování v pátek 8. dubna. "Na bližší seznámení s technikou DTM se nesmírně těším a rozhodně si to užiju. S takovým speciálem jsem ještě nejel," řekl ještě před testem pětadvacetiletý Michal.

Jezdec má za sebou skoro všechny kategorie okruhového závodění a jezdil vlastně odmala. Začal na motokárách a získal na nich i první mistrovský titul. Po přestupu do velkého motorsportu postupně sedlal pohárový pick-up, octavii i BMW 1. Tři sezóny jezdil SEAT Leon Eurocup. Testoval ovšem i truck, anebo silný stroj specifikace GT. Odjel i podnik Světového šampionátu cestovních vozů WTCC. Loňskou sezónu završil mistrovským titulem v Divizi 4 do dvou litrů. Letos v lednu už se seatem stihl získat stříbrnou příčku ve své kategorii ve slavné čtyřiadvacetihodinovce v Dubaji."Spolupráci s naším týmem Michal zahájil už před mnoha lety když u nás začínal v Česká pojišťovna - Škoda Octavia cupu a od té doby spolupráce trvá. Se seatem v Eurocupu po celou dobu závodil u týmu Sunred - BRT," vysvětlil Petr Najman.

Celý pátek se pak Michal seznamoval s vozem Audi A4 DTM a podle všeho se velice rychle učil. "Pochopitelně předcházelo povídání s inženýry. Hodně mi v úvodu testu pomohl svými zkušenostmi také jezdec GP 2 Josef Král, pak už jsem ale jenom jezdil a jezdil. Je to fascinující technologie. Asi jako všechny ostatní, kdo v détéemku seděli poprvé, mě nejvíc překvapily brzdy, které po zahřátí nabízejí obrovský výkon a účinnost. Rychlost, akceleraci a skvělou aerodynamiku u toho auta člověk nějak automaticky očekává. Ale přetížení několika gé při prudkém brždění, to se nedá vylíčit, to se musí zažít," přiznal Michal po skončení testů. "Odkroužil jsem v Brně desítky a desítky kol. Upřímně řečeno, bylo to náročné i na fyzičku, protože člověk musí čelit tomu obrovskému přetížení. Na nějaké pilování časů jsme dneska zatím moc nehráli, hlavně jsem se učil a zvykal si na ty brzdy. Spolupráce s týmem byla tradičně skvělá, léta se známe a perfektně si rozumíme. Bylo to zkrátka super a chci všem za to moc poděkovat," dodal ještě Michal.

"Zimní přestávku jsme jako obvykle věnovali repasi a důkladné přípravě techniky a dnes se při té porci skutečně stovek kilometrů naplno projevilo, že auto je ve výborné kondici. V téhle chvíli jsme na sezónu dobře připraveni a všichni se na ni těšíme," doplnil ještě manažer BRT Petr Najman.

Při rozboru výsledků z telemetrie Michal Matějovský při prvních testech vozu AUDI A4 DTM na okruhu v Brně Michal Matějovský poprvé usedl do kokpitu vozu AUDI A 4 DTM Zkušeným poradcem při prvních testech vozu DTM byl jezdec GP2, Josef Král

TV program

Partneři

Příští závody

Media foto