Matějovský v Brně kromě stříbra získal další zkušenosti
První ostrý závod s vozem, se kterým zatím absolvoval jen jedno testování, absolvoval na Masarykově okruhu Michal Matějovský. V dopoledním sprintu vyjel pro Bohemia Racing Team stříbro a zopakoval tak i výsledek páteční kvalifikace. Podle svých slov považuje Michal absolvovaný závod za důležitý zdroj dalších zkušeností v ovládání sofistikované techniky DTM a těší se i na neděli, kdy se odpoledne pojede druhý sprint.
Ve startovní listině se na poslední chvíli objevil další stroj DTM, který pilotoval Tomáš Kostka. Ten Za volantem Mercedesu vyhrál kvalifikaci i sprint. Závod se odehrál v jeho režii a nezměnila se ani druhá pozice Michala."Výborné je, že Tomáš má s formulemi a auty z DTM obrovské a taky dlouholeté zkušenosti. Sledovat ho na trati je pro mě dalším zdrojem poznatků," pochvaloval si po závodě Michal. "Upřímně řečeno, kvalifikaci jsem jel s cílem nehonit se po závratném čase, ale spíš dál pronikat do tajů téhle techniky a snažit se o správný rytmus a plynulost jednotlivých kol. Prioritou bylo pochopitelně také nepoškodit techniku. Aerodynamika tady funguje úplně jinak, než u všech plechových aut, se kterými jsem jezdil dosud. Tohle je pro mě prostě úplně nové. Vítám tedy, že se na okruzích budeme potkávat s Tomášem, který mi určitě hodně pomůže," řekl ještě Michal.
V neděli jezdce čeká dopolední krátký warm-up a odpoledne po půl druhé desetikolový sprint s pořadovým číslem dvě. "Je zatím hezké počasí, ale včera bylo hodně proměnlivo s přeháňkami a meteorologové na zítřek předpovídají totéž. Kdyby se mělo jet na mokru, bylo by to samozřejmě náročnější, protože na vodě jsem s tímhle autem neodjel ani kolo. Ale zase bych poznal něco nového," přemýšlel Michal.
"Naši účast tady opravdu bereme hlavně jako pokračování v Michalově učení nové techniky. Podobně bereme vlastně i celou letošní sezónu. Michal udělal přechodem na DTM obrovský skok a jsem rád, že se s novou technikou rychle učí. Bez průpravy z formulí, nebo alespoň z výkonnostně podobných vozů, je pro jezdce velmi náročné využívat plně potenciál vozu DTM, jeho velmi ostrých keramických brzd a zejména extrémního aerodynamického přítlaku. Je dobře, že Michal má profesionální přístup a bez chyb postupně zrychluje," uzavřel manažer BRT Petr Najman.