Další stříbro, další poznatky
Sobotní mostecký sprint se odehrával podle očekávaného scénáře. Po druhém nejrychlejším čase z páteční kvalifikace si Michal Matějovský s Audi A4 DTM dojel do cíle pro druhé místo za Tomášem Kostkou na Mercedesu. Stříbro znamená nejen další vítané body do průběžného hodnocení šampionátu, ale jsou za ním i další odjeté kilometry se špičkovou technikou a tím pádem také další postřehy a zkušenosti.
Když se vozy v předstartovní formaci blížily k cílové rovince a jezdci čekali na zelená světla značící povolení k letmému startu, situace byla vyrovnaná. Po startu se dokonce zdálo, že Michal bude v první pravotočivé zatáčce dřív, než jeho soupeř. Jenomže zároveň byl na méně výhodné straně dráhy, jejíž znečištěný povrch nedovoloval optimální brždění. Ze šikany pak vyjížděl za Kostkou na druhém místě a až do konce třináctikolového sprintu se na tomto pořadí už nic nezměnilo.
"Bylo to zase něco úplně jiného, než v Brně, i když výsledek zůstal stejný," zhodnotil první mostecký sprint Michal. "Před čtvrtečním testováním pro mě byl Most ještě hádankou. Zdejší trať samozřejmě umím nazpaměť, ale s autem, které je tak odlišné od všech ostatních, jsem tu ještě nejel. Brno má všechny zatáčky relativně rychlé a skoro stejné. V Mostě je kombinace všeho dohromady. Od extrémně dlouhých a rychlých úseků a rychlých zatáček, až po technické a pomalé pasáže, které korunuje prudká vracečka v zadním traktu dráhy. Tam se jede opravdu pomalu a v nějakých sedmdesáti kilometrech v hodině aerodynamika vůbec nefunguje. Viděl jsem, že to tam uskakovalo i Tomášovi. A pak je další úsek, takzvaná sedmička, kde se do táhlé pravotočivé zatáčky s mírným stoupáním dá jet hodně rychle. To je srdeční záležitost, kde lze držet plný plyn, ale musí se jet přesná stopa. Pokud se lehce trefí obrubník, auto se nehezky rozhodí a člověk má hned plné ruce práce," líčil po závodě Michal.
V rámci mosteckého víkendu čeká účastníky Divize 4 ještě nedělní druhý sprint, který bude odstartován po polední pauze ve 13 hodin a 30 minut.