Matějovský má druhé zlato z Brna a stříbro přidal Fulín
Také po nedělním sprintu v rámci Podzimní ceny Masarykova okruhu vystoupil Michal Matějovský na nejvyšší stupínek podia. Místo Roberta Hordossyho, který náhle onemocněl, mu dnes kryl záda Petr Fulín. Ten sice startoval až ze samého konce startovního roštu, cílem však projel jako druhý.
Michal tentokrát nic neponechal náhodě a závod vyhrál stylem start - cíl. "Nenechal jsem se nikým a ničím znervóznit. Měl jsem tajný cíl ještě zlepšit svůj včerejší čas, jenže okolnosti to nedovolily. Znovu mě brzdily žluté vlajky a pak olej na trati, což bylo hodně nebezpečné hlavně v zatáčkách. Nechtěl jsem riskovat a za důležitější jsem považoval dovézt auto v pořádku do cíle," popsal uplynulé dva dny Michal Matějovský.
Jezdec tak završil letošní sprintovou sezónu, v níž podle předběžných propočtů skončil celkově druhý za superzkušeným Tomášem Kostkou. "Už jsem o tom mluvil, ale při srovnání prvního závodu tady v Brně na jaře a dneska, jsem si uvědomil, jak už pro mě to auto nepředstavuje nevyzpytatelného soupeře. Najednou přesně vím, co od něj čekat, jak se k němu chovat, aby dělalo přesně to, co chci. Když k tomu připočtu super atmosféru v týmu a všechny postřehy, které jsem nasbíral, byla to určitě skvělá sezóna," popisoval odpolední sprint Michal.
Také jeho otec, Stanislav Matějovský, sám bývalý trucker a mistr Evropy, hodnotil uplynulé měsíce veskrze pozitivně. "Sezóna přesně splnila cíl a Michal se s autem dobře sžil. Profesionální prostředí týmu oslovilo i naše partnery, kteří za námi na závody jezdili a chci v téhle chvíli všem poděkovat. Pevně doufám, že naše spolupráce bude pokračovat i v budoucnosti," řekl Stanislav Matějovský.
"Když si včera odpoledne Robert Hordossy stěžoval na nevolnost, měl vysokou horečku a omlouval se, že nedělní závod asi nezvládne, akceptovali jsme to. Řízení tohoto auta vyžaduje přeci jenom perfektní kondici," konstatoval manažer BRT Petr Najman."Naskytla se příležitost, aby do druhého závodu jako náhradník nastoupil Petr Fulín, který tu s námi ve čtvrtek shodou okolností i testoval. Máme totiž v plánu představit se společně příští týden v Německu na legendárním závodě do vrchu v Mickenhausenu. Ředitelství závodu nám schválilo změnu jezdce, ale Petr musel startovat poslední. I když šlo jenom o test, nakonec projel cílem druhý," dodal Petr Najman.
Sám Fulín hodnotil neděli hlavně jako velký zážitek. "Tohle jsem si beze zbytku užil. Musím přiznat, že to šlo rychle a auto nebylo naladěno úplně přesně pro můj styl. Prvotní bylo strávit před příštím víkendem v kokpitu maximum času, závěrečné podium bylo spíš příjemným bonusem. Spolupráce s týmem mi pořád víc chutná a to auto mě vyloženě baví. Vrch v Německu bude trošku jiná dimenze, když jsem viděl on board videa, trochu mi zatrnulo. Ale bude to velká výzva a pro tým i další příležitost prezentovat tuto techniku v jiném závodním prostředí,"řekl Petr Fulín.
Domácí mistrovská sezóna tak pro BRT úspěšně skončila, ale jak už zaznělo, brněnský víkend rozhodně nebyl poslední akcí. Rychlá kola Audi A4 DTM se budou točit i dál...