Ohlédnutí za druhým závodem anglického mistrovství Super1 v kategorii Rotax
Anglický šampionát, po několika letech opět s českou účastí, začal již sice před měsícem závodem ve Whilton Mill, avšak ten nebyl kvůli nepřízni počasí dokončen. Proto je další závod v GYG považován za skutečné zahájení asi nejkvalitnějšího národního šampionátu v Evropě a možná i na světě. Ve startovní listině je i jezdec Československého motorsportu, v barvách továrního týmu MS Kart, Jiří Forman.
"První závod anglického šampionátu ve Whilton Mill (29.4.2012), do kterého jsem se vrátil po třech letech, bohužel negativně ovlivnilo nepříznivé počasí. Závody tak musely být zrušeny již po kvalifikačních rozjížďkách, ze kterých jsem postoupil do finále na 14. místě. Jak se později ukázalo, toto umístění se provizorně započítalo do šampionátu jako jedna finálová jízda, z čehož jsem velkou radost neměl, protože jsem si ve finálových jízdách věřil na lepší umístění. Konkurence je tady ale obrovská, představte si 10 pilotů, které znám jako hvězdy Rotax Eurochallenge a připočítejte k nim neméně tolik stejně kvalitních pilotů, kteří tady jedou s cílem vítězit.", vysvětlil po závodě český zástupce Jiří Forman.
Na závodech anglického mistrovství Super1 našel český jezdec i se svým mechanikem Jiřím Kahudou kvalitní zázemí u místního týmu Velocity Motorsport. Připočítáme-li k tomu motory od anglických ladičů HRS, dá se říci, že MS Kart už skoro v Anglii zdomácněl. I přes nevýhodu cestování a ne tak podrobnou znalost závodních tratí - má tak Jiří Forman dobrou příležitost reprezentovat úroveň kartingu České republiky v kolébce motorsportu neméně tak kvalitně, jako tomu bylo a je v seriálu Eurochallenge. Přes veškerou snahu však věci někdy nejdou tak jak by měly… Po trestuhodné chybě dodavatele motorů HRS skončil jediný český zástupce Jiří Forman ve druhém závodě seriálu Mistrovství Spojeného království Super1 až na 23. resp. 25. místě. Měřený trénink totiž Jiří Forman vůbec neabsolvoval, protože nenastartoval svůj závodní stroj... Důvodem byl vadný startér, který v HRS nevyměnili, i když se závady na něm objevily již den před tím během volných tréninků. .. "Závada na startéru a z ní plynoucí poslední místo v měřeném tréninku poznamenala celý víkend. Na tomto okruhu je totiž prakticky nemožné předjíždět, trať je kopcovitá s minimem míst, kde se prudce brzdí, takže při defenzivním stylu nelze předjet ani výrazně pomalejší jezdce." ... popsal složitou situaci český jezdec J. Forman.
V dvou následných rozjížďkách se vždy z posledního místa Jiří Forman propracovával dopředu a byl jeden z malé hrstky jezdců, kteří dokázali předjet některého ze soupeřů. Umístění na 19., resp. 14. místě nakonec stačila na přímý postup, avšak na 25. pozici, která v podstatě nedávala šanci na slušný výsledek. "Chyba jinak velice kvalitní motorářské firmy znemožnila našemu jezdci umístění v první desítce. Ačkoliv byl - na rozdíl od svých soupeřů - na trati poprvé a na seznámení měl pouhých několik krátkých tréninků, jeho časy na konci včerejšího dne jasně ukazovaly, že Jirka se bude v měřeném tréninku pohybovat kolem pátého místa. V závodě pak start z posledního místa je na této trati skoro na hozený ručník do rinku. Ohromnou bojovností se Jirkovi podařil přímý postup, za to mu patří náš obdiv, málokdo tomu po měřeném tréninku věřil.", vysvětlil šéf týmu MS Kart Racing Team Jiří Kahuda.
V odpoledních finalových jizdách neměl český jezdec štěstí při startech, v první jízdě byl po drobných kolizích dokonce dvě kola po startu na posledním místě, bojovnou jízdou se dostal na 23. pozici v cíli. Ve druhé finálové jízdě chybělo málo a Jiří Forman skončil v přemetech mimo trať, "naštěstí" to odnesla jen technika (ohlá osa, zohýbané spojovačky i volantovka). Nicméně český pilot bojoval až do konce, několik jezdců dokonce předjel a obsadil nakonec 25. místo.