Zlato a stříbro z mostecké neděle
Druhý mostecký sprint dopadl pro Bohemia Racing Team výborně Tomáš Kostka a Michal Matějovský obsadili první a druhý stupínek na podiu, Kostka navíc po startu až ze samého konce startovního roštu, protože po pátečním karambolu startoval s jiným vozem. Michal Matějovský si zase během závodu o celou sekundu vylepšil své mostecké maximum
Po dramatickém pátku mechanici připravili Kostkovi jiný vůz. Šlo sice o starší evoluci, než byl zničený, ale jak se ukázalo, jeho aerodynamické vlastnosti byly dokonce lepší. Po startu sprintu se Michal Matějovský ujal vedení, zatímco Kostka hned po rozsvícení zelených světel namířil do boxů k prvnímu povinnému průjezdu. Pak se pustil do zběsilé stíhací jízdy a během tří kol se propletl mezi soupeři až na druhé místo za Michala. Ten pak postupně absolvoval dva své povinné průjezdy boxovou komunikací a Tomáš po vytvoření potřebného náskoku přidal ještě jeden. Bylo jasné, že duo rudostříbrných strojů si jede pro pódiová umístění, kterému už nic nemohlo zabránit.
"Tohle jsem si hodně užil a perfektně jsem se svezl. V konci trochu začalo krápat a jak jsem použil stěrače, jen jsem si po skle rozmazal špínu a moc jsem neviděl. Mám ale radost z auta. Trochu nás to totiž nasměrovalo v hledání správného nastavení aerodynamiky přední nápravy. Ve dvou dalších podnicích mistrovství chci pokračovat v trendu maximálních bodových přídělů," řekl po závodě Tomáš Kostka.
"Jsem spokojený, to určitě. Ale rozhodně je co zlepšovat. Jel jsem s tímhle autem po delší přestávce, ale proces sbližování je rychlý. Zlepšil jsem si mostecký čas o sekundu a to je dost. Každopádně už jsme ve stadiu, kdy postupně ladíme nastavení podvozku, aby se to posunovalo k ještě rychlejším časům," uvedl Michal Matějovský.
"Víkend jako celek byl rozhodně pozitivní, i když pátek nám logicky radost udělat nemohl. Dvě zlaté, jedna bronzová a jedna stříbrná příčka ze dvou závodů jsou rozhodně výborným výsledkem. Dneska se ukázalo, že jsme zvolili i dobrou strategii povinných handicapových průjezdů boxy," dodal závěrem manažer BRT Petr Najman.
V týmových dílnách nyní proběhne velká revize vozu poškozeného při páteční nehodě. Za dva týdny čeká celou stáj přesun na Slovakiaring a v září pak ještě Závěrečný podnik mistrovství na Masarykově okruhu u Brna. Z obou podniků hodlá BRT vytěžit maximum.