Vršecký druhý, Matějovský na bodech

Matějovský se startovím číslem 45 úspěšně bodoval ve svém premiérovém závodě Mistrovství Evropy v závodech tahačů
- 1. 9. 2012, Most -

Pouze jediné místo dělilo Davida Vršeckého od stupňů vítězů v úvodním sobotním pohárovém závodě na okruhu v Mostě. Michal Matějovský dojel při své premiéře na velmi solidní dvanácté pozici. Na 99% pak vyšel Buggyře druhý dnešní závod na okruhu v Mostě. David Vršecký dojel po dramatickém průběhu druhý, zatímco Michal Matějovský bral při své premiéře bod za desáté místo.

David odstartoval do prvního závodu na základě výsledků měřeného tréninku ze třetí řady. Hned po startu to zkoušel na Bösigera, důsledkem byla drobná kolize s Adamem Lackem, která se posléze podepsala na dalším průběhu závodu. "V super pole jsem měl kompromisní nastavení mezi suchem a mokrem, přesto z toho byl vzhledem k suchému okruhu slušný čas. Docela jsem si věřil," komentoval David úvod závodu, ve kterém si dokázal počkat na svou příležitost. Ta přišla v šestém kole, kdy se dostal před Bösigera. A protože vzápětí odstoupil kvůli problémům s pneumatikou Lacko, byl David rázem čtvrtý. "Albacete s Hahnem a Östreichem byli daleko, stíhací jízda byla předem odsouzena k nezdaru. Kromě toho jsem trefil dvě kuželky. Zvolil jsem jistotu deseti bodů," vysvětlil David v cíli. Michal Matějovský předvedl velmi slušný výkon. Odstartoval ze šestnáctého místa, na okruhu si počínal zkušeně, od bodů ho nakonec dělily pouhé dvě příčky.

Hned v úvodu druhého sobotního závodu uplatnil David svůj přehled, když se po startu vyhnul chumlu jezdců, který vznikl v důsledku "hodin" Fina Makinena. Během jediného kola si tak polepšil o tři místa, když ho čekal pikantní souboj s dlouholetým stájovým druhem Gerdem Körberem. Ten Davidovi odolával dvě kola. "Hezký souboj, musím uznat, že Gerd pořád umí," potvrdil Vršecký, který ovšem musel záhy řešit složitý rébus v podobě třetího Albaceteho. "Jochen byl po kolizi v úvodu někde vzadu a Antonio větřil návrat do čela. Navíc je fakt rychlý." Rychlý je ovšem i Vršecký, který se dostal v šestém kole před Lachezeho do čela. Bohužel Francouz pak udržel Antonia ve zpětném zrcátku pouhé kolo. "Dalo se to čekat. Věděl jsem, že pokud neudělám chybu nebo se nestane něco nepředvídatelného, mám na to vyhrát," popisoval David druhou polovinu závodu. Bohužel dvě kola před koncem ovšem došlo k něčemu opravdu nepředvídatelnému. David totiž najel do kaluže nafty a šel nedobrovolně mimo okruh. "Naštěstí jsem auto udržel pod kontrolou a vrátil se. Antonio už ale v té chvíli vedl. Stříbro ovšem pochopitelně beru," řekl David před vyhlášením výsledků.

Důvod k salvám šampaňského byl ovšem i u sousedů Matějovských. Michal dokázal to, v co věřil vskutku málokdo, když při své premiéře dojel v prvním závodě dvanáctý a v závodě druhém dokonce na desátém místě, což je již bodovaná pozice! "Snažil jsem se jet v klidu a pokud možno vyhnout se kolizím. To se mi v obou závodech podařilo a mohl jsem se soustředit na postupné předjíždění soupeřů. V cíli druhého závodu z toho bylo nakonec 10 místo a první bod v klasifikaci FIA European Truck Racing Chapionship a to je myslím na úvod slušný výsledek…" konstatoval po skončení sobotních závodů spokojený Michal Matějovský.

Na trati sobotních závodů v Mostě Na trati sobotních závodů v Mostě Na trati sobotních závodů v Mostě Na trati sobotních závodů v Mostě Michal Matějovský před prvním sobotním závodem David Vršecký na stupních vítězů po druhém sobotním závodě Z oslavy v týmovém zázemí stáje Buggyra Z oslavy v týmovém zázemí stáje Buggyra

TV program

Partneři

Příští závody

Media foto