Z minima maximum
Po nevydařené sobotě nastupoval David do druhého dne závodního víkendu s předsevzetím rychle zapomenout. Jak tomu však bývá často zvykem, zatímco člověk míní, okolnosti mění… Přesto se ve druhém nedělním závodě Vršecký dostal na bodovanou pozici a Matějovský udržel solidní dvanáctou příčku.
Do měřeného tréninku nastoupil David s jasnou představou pokud možno co nejrychlejšího postupu do super pole, což se brzo stalo realitou. "Auto bylo po včerejším střetu s Mariezcurrenou poškozené, z čehož pramenila jeho horší ovladatelnost, teď se zdá být všechno v pořádku," řekl David spokojeně po první části tréninku, ve které zajel šestý nejrychlejší čas. V super pole si pak o jedno místo polepšil, když v samotném závěru porazil Kisse i Lacka. "Poprvé letos zažívám v Jaramě slastný pocit z toho, že se můžu věnovat pouze závodění. Na výkonu je to hned znát," dodal po konci souboje nejrychlejší desítky. Spokojený mohl být i Michal Matějovský, kterému sice zůstaly brány super pole zatím uzavřeny, v úvodní části měřeného tréninku ovšem zajel lepší čas, než Vojtíšek.
Bohužel, v prvním nedělním pohárovém závodě se mohl David oddávat slasti ze závodění pouhých pět kol. Začátek konce jeho účinkování v této jízdě začal hned ve druhé zatáčce. Před ním jedoucí Bösiger před nájezdem do zatáčky razantně při brzdil, čehož logicky využil vedle něj jedoucí stájový kolega Adam Lacko. Když se pak David alespoň pokusil Bösigera předjet vnější stopou, Švýcar ho vyvedl mimo trať. Toho samozřejmě v tlačenici využil maďar Kiss. "Samozřejmě, že Markusovi neprokážu úmysl, nicméně je to zkušený jezdec, který si neplete pedály," tvrdil Vršecký, kterého více, než ztráta dvou pozic trápil střet mezi oběma speciály. Jak se vzápětí ukázalo, obavy byly na místě. V pátém kole totiž jeho vůz dojel, a to v důsledku poruchy turbodmychadla. "Rád bych se v této chvíli zdržel komentářů, těžko říct, že závadu způsobila právě kolize s Bösigerem. Takový víkend jsem snad ještě nezažil." Stejně jako včera si vedl solidně Michal Matějovský. Na startu se sice v důsledku problémů s řazením propadl o tři příčky, v průběhu závodu se však posunul na čtrnácté místo.
V závěrečném závodě zaznamenal David několik pozitiv. V první řadě dojel do cíle na devátém místě. Získal dva body, celkově tudíž o bod vylepšil své minimum z roku 2006. A v přímém souboji neprohrál s Františkem Vojtíškem. "To, co jsem tady letos za žil, se dá přirovnat k hororu. Velké týmy, kam ten náš stále řadím, se s tím ale musejí umět vyrovnat. Už proto, že je před námi Le Mans."
Co říci k samotnému závodu? Během sedmi kol se David propracoval z patnácté (!!!) řady na deváté místo, což se v praxi rovná předjetí dvaceti jezdců. "Řekl bych, že to mohlo být rychlejší, mechanici si ale po tom všem, co tady prožili, nezasloužili rozštípané auto. Zejména, když musíme zítra brzo ráno balit. Mariezcurrena byl o hodně přede mnou a případná snaha o předjetí by byla stejně jako včera o střetech. Deváté místo beru."
Michal Matějovský pak i v závěrečném závodě prokázal, že si i přes minimum zkušeností s pětitunovým tahačem rozumí stále více. "Dvanácté místo je vzhledem k náročnosti okruhu a konkurenci velmi slušné. Jsem spokojený, nasbíral jsem další cenné zkušenosti a určitě mám o čem přemýšlet," zhodnotil Michal věcně své španělské účinkování.