První závody letošní sezony ETCC přinesly úspěch týmu Křenek Motorsport
Úvodní podnik Evropského poháru cestovních vozů je minulostí a z italské "Katedrály rychlosti" na Monze veze česká stáj Křenek Motorsport první body. Ačkoliv počasí Petru Fulínovi a Michalu Matějovskému v poslední den italského vystoupení nepřálo, mohou oba piloti odjíždět domů spokojeni.
Po dobrých výkonech v předsezonním testu se mnozí fanoušci mohli ptát, jak se bude dařit oběma vozům BMW 320si české stáje v porovnání s kompletním startovním polem ETCC, kde o zkušené a rychlé jezdce není nouze. Pátek spekulacím učinil přítrž. V prvním tréninku ukázal Petr Fulín všem soupeřům záda a Michal Matějovský se navzdory sžívání se s vozem umístil na pátém místě. Ve druhém tréninku, který Petr Fulín kvůli pokračující lehké viróze neabsolvoval, pak čelo výsledkové listiny přesto zůstalo v českém držení. Michal Matějovský dokázal vyhrát a spolu s týmovým kolegou se zařadil mezi hlavní favority. A ačkoliv se k Michalovi během sobotní kvalifikace štěstí otočilo zády (praskl mu kloub řízení), sedmé místo na roštu v rámci kategorie Super 2000 slibovalo bodový zisk. Petr Fulín v rámci kvalifikace své soupeře jasně překonal, a to když byl jeho náskok na nejbližšího pronásledovatele víc než 1.3 desetiny sekundy.
Předpověď počasí ale už dlouho dopředu oznamovala nedělní potíže. V den konání obou závodů se nad severem Itálie očekával prudký déšť, který by obě zadokolky týmu Křenek Motorsport postavil do nevýhody vůči ostatní technice. Meteorologové se tentokrát nespletli a hendikep se naplno projevil už během warmupu, kdy Petr Fulín skončil na pátém a Michal Matějovský na sedmém místě ve třídě S2000, s několika desetinovou ztrátou na piloty s předokolkami.
Jízda na rychlé, skoro šestikilometrové trati za mokra změnila souboj se soupeři na souboj s vodním živlem a i samotné dokončení závodů bylo úspěchem. Přesto Petr Fulín získal v závodech na Monze druhé a první místo a i díky úspěchu v kvalifikaci průběžně vede tabulku. Michal Matějovský, kterého přijela do Monzy podpořit i Tereza Šauerová - Playmate z březnového vydání časopisu Playboy, při své závodní premiéře s BMW 320si okusil "křest vodou", ale navzdory nedostatku zkušeností dojel na sedmé a šesté příčce a s pěti body drží osmé místo v tabulce.
K prvnímu závodnímu víkendu v letošní sezoně Evropského poháru cestovních vozů Petr Fulín řekl: "Děkuji partnerům a všem členům týmu za to, že jsem mohl na Monze závodit. Auto bylo připravené skvěle a výsledek je nakonec dobrý. Myslím, že jsme dokázali z dané situace vytěžit maximum a i když jsme kvůli počasí ztratili naši dominanci, konstantní a rozumnou jízdou jsme vydřeli dobré body. Závody byly velmi adrenalinové, v některých místech trať spíš připomínala řeku. Aquaplanning byl šílený a hlavně nešlo vidět dál než na 15 metrů. Situace, kdy jsme jeli ve vláčku a nebyla vidět mlhová světa, byly moc nebezpečné a hlavně předjíždění o kolo pomalejších jezdců bylo velmi rizikové. Doufám, že se fanoušci na oba závody podívají v sestřihu, myslím, že divoký manévr Jordiho Orioly, který mi při dobrzďování seřízl kus nárazníku, jen potvrdí tenkou hranici mezi úspěchem a odstoupením. Kdyby do mě Španěl narazil o centimetr jinak, druhý závod bychom místo vítězství smutnili kvůli odstoupení."
Michal Matějovský ke svému výkonu dodal: "Od začátku závodního víkendu jsem se snažil co nejrychleji sžít s autem a díky tomu, že jsem nastavení mohl převzít od Petra, to šlo velmi rychle. V průběhu pátku jsem zrychloval a nebýt sobotního technického výpadku, mohla kvalifikace dopadnout mnohem líp. Celý víkend byl pro mě velkou zkouškou, na vodě jsem neměl s autem nic najeto a v takových podmínkách se BMW těžko řídí. Nebyl jsem si úplně jistý, jak moc bude auto přetáčivé a hlavně v prvním závodě mi chyběla jistota. Na začátku druhého klání jsem se dostal do kontaktu s nečistotami, které na trati zůstaly po kolizi Orioly se svodidly a šel jsem do hodin. Poté jsem zkusil stíhací jízdou soupeře dohnat. Časy na jedno kolo se mi povedlo zlepšit zhruba o 3 sekundy a na cílové rovince mi chyběl kousek k pátému místu. Kdyby byl závod o jedno dvě kola delší, mohlo to dopadnout ještě líp."
Další závodní víkend ETCC se jede na konci dubna na Slovakiaringu, do té doby se ale tým Křenek Motorsport nudit nebude. "Příští týden nás čeká test na Slovensku a dva dny poté jedeme ladit nastavení na Salzburgring. Rozhodně nesmíme usnout na vavřínech a nechat se ukolébat dobrými výsledky z Monzy. Soupeři udělají vše pro to, aby nás dohnali, a tak i my nepřestaneme tvrdě pracovat," nastínil nejbližší plány Petr Fulín. Záznam obou italských závodů bude možné sledovat v úterý 26. března v 19.15 na Eurosportu 2, krátkou reportáž nabídne i pořad Sport ve světě, který vysílá ČT Sport v pondělí 25. března ve 23.55.
Průběžná tabulka jezdců v Evropském poháru cestovních vozů (kategorie S2000):
1. Petr Fulín (21 bodů)
2. Christian Fischer (14 bodů)
3. Peter Rikli (10 bodů)
4. Michail Gračev (8 bodů)
5. Oleg Petrikov (8 bodů)
8. Michal Matějovský (5 bodů)