Jezdci týmu Křenek Motorsport před odjezdem na Sicílii
Jezdce týmu Křenek Motorsport, Petra Fulína a Michala Matějovského, čekají závěrečné dva podniky šampionátu FIA ETCC. Tabulku průběžného hodnocení aktuálně vede s dosavadním ziskem 45 bodů Petr Fulín. Michal Matějovský, pro kterého je letošní sezóna první kompletní sezónou v ETCC, pak s 23 body drží příčku čtvrtou s minimální ztrátou na švýcarského závodníka Petera Rikliho (27b). Před závodním víkendem v italské Perguse, kde se pojede již příští víkend (13.-14. července), jsme se zeptali, jak jsou spokojeni s dosavadním průběhem a s jakým cílem půjdou do posledních čtyř závodů.
Jak byste ohodnotili své dosavadní počínání v letošním ročníku Evropského poháru?
Petr Fulín: "Myslím, že celý tým Křenek Motorsport odvádí zatím skvělou práci. Díky fungující technice se mi podařilo vyhrát všechny tréninky a kvalifikace, kterých jsem se účastnil. Výsledkově nejsem spokojen jen s rakouským podnikem na Salzburgringu, kde jsem silně havaroval a bral tak body jen za kvalifikaci."
Michal Matějovský: "Samozřejmě, že účast v celém šampionátu je pro mne novou zkušeností a zároveň velkou výzvou. Přechod ze Seatu, se kterým jsem startoval v jediném závodu loňském ročníku FIA ETCC, na vůz BMW se zadním náhonem pro mne snad nebyl nějakým zásadním problémem. Na nový vůz jsi velmi rychle zvyknul, i díky výborné spolupráci s týmem Křenek Motorsport a již v druhém podniku, na slovenském Slovakiaringu, jsem se dostal mezi trojici nejlepších. Z dnešního pohledu mne mrzí smolný poslední podnik na okruhu Salzburgring. Připsal jsem si několik bodů za úspěšně zvládnutou kvalifikaci, ale závod jsem nakonec nedokončil, když jsem se s vozem dostal mimo trať… Na to ale už teď nemyslím, rozhodující závody jsou teprve před námi…"
ETCC má před sebou předposlední závodní víkend na Sicílii, jehož výsledek jistě bude před závěrečným podnikem v Brně velice důležitý. S jakým cílem odjíždíte do Itálie?
Petr Fulín: "Pro zachování šance "bojovat o titul" bude důležité dvakrát dojet. Právě to zmíněné Brno musí změnit mé vnímání tohoto podniku. Nepojedu separátní podnik, kdy bych chtěl za každou cenu vyhrát, ale předposlední podnik sezóny, který může zásadně ovlivnit finální pořadí letošního ETCC. S jistou nadsázkou lze tedy říci, že bych rád jel "na Prosta..." :-)"
Michal Matějovský: "Rád bych navázal na to dobré z předchozích závodů. Hlavním cílem bude získat co nejvíce bodů a zajistit si tak dobrou výchozí pozici pro finálový víkend FIA ETCC, kterým budou závody v Brně na počátku října."
Okruh v Perguse představuje pro většinu jezdců velkou neznámou. Jak se na tento závod připravujete?
Petr Fulín: "Jediné co lze s ohledem na vzdálenost tratě pro přípravu dělat je internetová sonda a pochopitelně fyzický trénink. Obojí průběžně podstupuji. Viděl jsem několik závodů a onboard záznamů a musím bohužel konstatovat, že Pergusa zcela jistě není tratí BMW. Trať nemá zatáčky s běžným rádiusem, což profilově dohání prostřednictvím několika šikan. Ty lemují staré a vysoké obrubníky, které se mému autu příliš nelíbí. Jako jisté vidím další promíchání tříd S2000 a SMT během kvalifikace a tím i obou závodů. Turbo Seat bude mít výhodu nejen v agresivnějším "katování" šikan, ale vlivem turba i na výjezdech, což se koneckonců dobře ukázalo v první šikaně na Salzburgringu. O to víc bude platit můj plán z předchozí odpovědi. Nerad bych už doplatil na agresivní počínání některých jezdců z třídy SMT."
Michal Matějovský: "Připravuji se jak po fyzické, tak i po psychické stránce. Nyní už mám klid se školou, kde jsem složil závěrečné zkoušky tohoto semestru a plně soustředím na blížící se závody na Sicílii. Pravidelně se věnuji i fyzické přípravě. Spolu s trenérem, hledáme ten nejlepší recept na maximální výdrž v náročném horkém prostředí, které předpokládáme, že v Perguse bude."
Vzhledem k velké vzdálenosti se dá předpokládat, že v tom na Sicílii "budete sami", co by jsi ale vzkázal fanouškům, kteří budou moci vaše počínání sledovat "živě" alespoň u TV obrazovek Eurosportu?
Petr Fulín: "V první řadě bych jim poděkoval, že jsou. Hokejový a fotbalový český národ nedává v médiích motorsportu moc prostoru. O to víc je třeba si každého fanouška vážit takže bych všechny rád pozval na brněnské finále, kde pro ně připravujeme speciální program. A co se Pergusy týká tak budeme provádět již zažitý "report - servis" na mém facebookovém profilu."
Michal Matějovský: "Do Pergusy se budeme přesouvat v polovině příštího týdne. Budu se snažit naše fanoušky informovat o aktuálním dění v týmu na facebooku a mám radost, že tentokrát budou závody na TV Eurosport vysílány živě - v přímém přenosu, takže vlastně budeme s našimi příznivci v přímém kontaktu. No a proto bych je rád poprosil, ať u televizních obrazovek určitě hodně fandí a drží nám palce. Spolu s týmem uděláme na Sicílii určitě maximum pro co nejlepší výsledek."