Kolomý opět kácel stromy a je 27 sekund od druhého místa

- 6. 1. 2015, Chillecito, Argentina -
Martin Kolomý a členové týmu Buggyra u svého dakarského speciálu FAT BOY

Extrémně těžká a náročná třetí etapa, ve které si Fat Boy musel opět razit cestu, vynesla týmu TATRA Buggyra Racing šesté místo. Tempo je zběsilé, o čemž svědčí ztráta průběžně pátého Martina Kolomého sedmadvaceti vteřin na druhou příčku!

Třetí etapa rallye Dakar opět ukázala, jak je letošní konkurence mezi kamiony vyrovnaná. Extrémní tempo nasadily po vlažném začátku speciály Kamaz. Nejprve se vpředu držel Nikolaev, ovšem ten se dostal do problémů a jeho pozici převzal kolega Mardeev, jehož výsledný čas s náskokem čtyř a půl minut byl úctyhodný. Někteří dokonce spekulovali, že si "kamazáci" zkrátili někde trať. "Když jsme dojeli, tak jsem byl časem Kamazů opravdu překvapen. Uklidnil mě ale trochu De Rooy, protože si nad tím taky lámal hlavu. Neříkám, že jsme jeli na půl plynu, ale některý momenty byly na hraně. Jsme pořád teprve na začátku a myslím, že ještě není ten čas riskovat," uvedl na konci dne Martin Kolomý.

"Dneska to byla etapa podle mého gusta, ale jak sem říkal už včera, to tempo je masakr. V jeden moment jsme byli donuceni zvolnit, protože ta trať byla hrozně rozbitá. Museli jsme si navíc dvakrát razit cestu jinudy, protože nám ji blokovala osobní auta. Jednou to dokonce málem odnesli domorodci, ale naštěstí všichni přežili a pokáceli jsme jen pár stromků," dodal s úsměvem bruntálský závodník, který ve třetí etapě obsadil šesté místo. V průběžném pořadí po 790 ostrých kilometrech figuruje posádka ve složení Martin Kolomý, David a René Kiliáni na pátém místě se ztrátou pouhých 27 sekund na druhou pozici. Nebýt pondělní penalizace, byla by na druhém místě posádka týmu TATRA Buggyra Racing.

Přestože jsou na Tatře 815 Buggyra vidět kosmetické újmy, český speciál funguje na výbornou. "Závadu s interkomem se nám podařilo opravit, takže dneska mohli kluci jet na plno. Auto funguje perfektně. Zítra nás čeká velký výškový přesun a v závodě se pak kluci poprvé podívají do dun, takže tomu přizpůsobíme nastavení jak podvozku, tak motoru. Ten přesun je náročný nejen pro posádku, ale také pro lidi, proto doufám, že se přes hory dostaneme všichni v pořádku. Já osobně s tím mívám trochu problémy," naznačil úskalí čtvrté etapy technický ředitel týmu Buggyra Robin Dolejš.

Před tím, než se posádky pustí do souboje s časem, budou muset absolvovat přejezd do Chile o délce téměř šesti set kilometrů, což znamená vyšplhat se přes pohoří And s nadmořskou výškou přes 4 tisíce metrů. Všechny týmy proto absolvovaly celní administrativu už v úterý, aby dnes neztráceli čas. "Celní papíry jsou vyřízeny a vyrážet chceme už kolem 4 hodiny ranní. Přeci jen to bude náročné, navíc nahoře má dokonce mrznout, tak vyrazíme raději dříve, ať můžeme v klidu rozbalit bivak, než přijede Martin s Kildama," uvedl v bivaku třetí etapy manažer týmu Jan Kalivoda.

Ve třetí etapě Dakarské rallye došlo k tragické nehodě polského motocyklového závodníka Michala Hernika, a tak ani sedmatřicátý ročník se neobejde bez úmrtí. Organizátoři o příčině tragické události zatím nic neví, jelikož tělo motorkáře našli až poté, co jeho sledovací zařízení přestalo vysílat signál, přitom ale žádnou nehodu nehlásilo.

Výsledky - 3. etapa (284 km): 1. Mardeev (RUS) Kamaz 3:19:06, 2. Karginov (RUS) Kamaz +1:51, 3. De Rooy (NLD) Iveco + 4:30, 4. Loprais (CZE) MAN +7:00, 5. Sotnikov (RUS) Kamaz +7:32, 6. Kolomý (CZE) Tatra +7:56, 13. Vrátný (CZE) Tatra +31:51, 14. Macík (CZE) Liaz +31:52, 19. Ardavichus (KAZ) Tatra +43:46, 26. Szustkowski (POL) Tatra +1:10:30, Výsledky po 3. etapě: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 8:26:22, 2. Loprais (CZE) MAN +7:55, 3. Karginov (RUS) Kamaz +7:58, 4. Nikolaev (Rus) Kamaz +8:07, 5. Kolomý (CZE) Tatra + 8:22, 13. Macík (CZE) Liaz +42:58, 16. Vrátný (CZE) Tatra +1:06:07, 21. Ardavichus (KAZ) Tatra +1:43:05, 34. Szustkowski (POL) Tatra +3:03:10

Více informací na www.buggyra.com ....

Příští závody