Kolomý zuřil, kvůli hadičce musel předjíždět
Na druhém kilometru měřeného úseku 4. etapy musela posádka Martina Kolomého spravovat utrženou brzdovou hadici, čímž klesla za pomalejší kamiony. Ty pak musel Kolomý pracně předjíždět, z čehož plynula další časová ztráta. I přes problémy se TATRA Buggyra Racing tým udržel v popředí výsledkové listiny.
Čtvrtá etapa, ve které museli posádky nejprve překonat pohoří And, když se z Argentiny přesouvali do Chile, byla pro mnohé favority smolná. Do cíle nedorazil vítěz rallye Dakar z roku 2012 Gerard De Rooy, kterému podle dostupných informací vypověděl službu diferenciál. Tempo udávaly opět ruské Kamazy. V celkovém pořadí jsou na prvních třech místech seřazeny v necelých třech minutách a na své pronásledovatele mají již slušný náskok.
Etapa startující v Chilecitu nebyla úspěšnou ani pro posádku týmu TATRA Buggyra Racing, když Martin Kolomý musel hned na druhém kilometru opravovat vzduchotechniku. "Raději se mě na nic neptejte!"To byla první slova Kolomého po dojezdu. Po dvou hodinách byl ale Martin přeci jen sdílnější: "Dnešní den bych nejraději vymazal. Dva kilometry po startu nám praskla tlaková hadička k brzdám a museli jsme opravovat. Nabrali jsme ztrátu asi 30 min a pak jsme museli všechny ty kamiony předjíždět zpátky. Když už se nám to podařilo, tak přijedeme do dun a tam jsme měli zase problémy. Není ale nic ztraceno, jsme stále na začátku a 40 min ještě nemusí nic znamenat."
Martin Kolomý dovezl svého Fat Boye do cíle čtvrté etapy na patnáctém místě a v celkovém pořadí se propadl se ztrátou čtyřiačtyřiceti minut na osmou příčku. Do páté etapy využil tým takzvaného žolíka a místo z patnácté, odstartuje Kolomý z jedenácté startovní pozice. Přejezd přes hraniční přechod Paso San Francisko v nadmořské výšce 4 760 metrů byl náročný nejen pro posádky, ale i pro mnoho doprovodných souprav. "Dneska byla nějaká divná karma, Martin měl menší problémy na trati a naši kluci zase na přejezdu. Teď je skoro půlnoc, na autě spousta práce a doprovod máme stále na cestě. Ten přejezd byl hodně náročný, viděli jsme spousty zapadaných aut a taky doprovodů, jak něco opravují. Máme ale informace, že by tu kluci měli být každou chvíli, tak musíme máknout, ať může Martin zítra pokračovat v plné palbě," uvedl k náročnosti přejezdu manažer týmu Buggyra Jan Kalivoda.
Pátá etapa z Copiapa do Antofagasty je pro všechny kategorie stejná. Po přejezdu dlouhém 174 kilometrů čeká na závodníky měřený úsek o délce neuvěřitelných 458 kilometrů. "Dnes nás čeká další dlouhá etapa. Tentokrát to bude zase v rychlejším tempu po kamenité cestě a dvakrát budeme šplhat do třech tisíc metrů nadmořské výšky. To jsou přesně ty etapy, které prověřují jak posádky, tak hlavně techniku. My musíme tu naši připravit, aby fungovala," přibližuje dění páté etapy navigátor René Kilián.
Výsledky - 4. etapa (174 km): 1. Nikolaev (RUS) Kamaz 2:06:54, 2. Karginov (RUS) Kamaz +0:57, 3. Mardeev (RUS) Kamaz +6:10, 4. Loprais (CZE) MAN +10:57, 9. Vrátný (CZE) Tatra +33:39, 14. Szustkowski (POL) Tatra +39:08, 15. Kolomý (CZE) Tatra +42:05, 16. Ardavichus (KAZ) Tatra +48:01, 25. Macík (CZE) Liaz +1:45:15 Výsledky po 4. etapě: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 10:39:26, 2. Nikolaev (Rus) Kamaz +1:57, 3. Karginov (RUS) Kamaz +2:47, 4. Loprais (CZE) MAN +12:42, 8. Kolomý (CZE) Tatra + 44:17, 12. Vrátný (CZE) Tatra +1:33:36, 17. Macík (CZE) Liaz +2:22:03, 19. Ardavichus (KAZ) Tatra +2:24:56, 24. Szustkowski (POL) Tatra +3:36:08
Více informací na www.buggyra.com ....