Po dramatickém průběhu a problémech Martin Kolomý udržel sedmou pozici!
Povrch a profil tratě, který by měl být na míru ušitý Tatře i Martinovi Kolomému. A skutečně tomu první část dnešního měřeného úseku napovídala! Pak ale přišly drobné problémy a nakonec byl Martin rád, že uhájil svou sedmou pozici v celkovém hodnocení před dotírajícím Van Vlietem.
Startu měřeného úseku předcházel dlouhý, bezmála 400 km, přesun z bivaku v Calamě. Navíc v nadmořské výšce jen těsně pod hranicí 5000 m.n.m. a při teplotách pod bodem mrazu! I během měřeného úseku dlouhého tentokrát 371 km se posádky kamionů vyšplhaly přes 4500 m.n.m., ale ani tyto extrémní podmínky neměly vliv na skvělý start Martina Kolomého, který v první třetině udával tón všem svým soupeřům.
Pak však přišly již zmíněné potíže, šlo o problémy s řízením. Opravy zabraly posádce dvakrát dvacet dlouhých minut a tak Martin Kolomý nakonec s povděkem bral dnes až 24. pozici. Vzhledem k malým časovým rozestupům a famóznímu závěru mu totiž tato pozice zaručovala sedmé místo celkově i po desáté etapě.
"Je patrné, že se stále musíme učit. Škoda jen, že další lekce přišla zrovna v etapě, která měla být přesně dle našich představ. Velmi jsme si věřili a tak neúspěch dnes mrzel dvojnásob. Musíme s Tatra Buggyra Racing Teamem vše rozebrat a bolestně získané zkušenosti promítnout do dalších závodů.", netajil se svým roztrpčením Martin Kolomý.
K důvodům dnešních potíží se pak vyjádřil David Vršecký, který je na letošním ročníku Rally Dakar v roli experta na nastavení podvozku: "Během celého roku jsme intenzivně testovali, najezdili jsme tisíce kilometrů a prověřili snad každou součástku. Ale až tady na Dakaru můžeme tyto testy konfrontovat se skutečnou realitou, se kterou jinde nelze setkat, ať již to jsou kamenitá řečiště, nadmořské výšky kolem 4500 metrů a podobně. Víme už, že musíme mnohem více a jinak trénovat v dunách, po dnešku také víme, že je nutné simulovat zátěže některých součástek i ve vysokých nadmořských výškách a při teplotách pod bodem mrazu. Nicméně je nutno vnímat, že jsme na Dakaru teprve druhý rok a že jsme i za ten jediný rok dokázali připravit závodní speciál Tatra na velice vysoké úrovni. Jsme přesvědčeni o naší konkurenceschopnosti a zároveň vnímáme, že velký úspěch na nejtěžší rally na světě nelze očekávat ihned."
Výsledky - 10. etapa (359 km): 1. Nikolaev (RUS) Kamaz 4:18:17, 2. Mardeev (RUS) Kamaz +0:49,3. Viazovich (BLR) Maz + 1:19, 4. Loprais (CZE) MAN 4:42, 19. Vrátný (CZE) Tatra +30:00, 25. Kolomý (CZE) Tatra +43:19
Výsledky po 10. etapě: 1. Mardeev (RUS) Kamaz 36:11:56, 2. Nikolaev (RUS) Kamaz +13:21, 3. Karginov (RUS) Kamaz +42:46, 4. Loprais (CZE) MAN +1:22:10, 7. Kolomý (CZE) Tatra + 4:05:08, 14. Vrátný (CZE) Tatra +9:14:50
Další informace na www.buggyra.com, pro ČSMS Miroslav Forman, Salta, Argentina