Svoboda si přiváží pohár za 3. místo z Baja Drawsko
Pátek 10. dubna 2015 byl prvním dnem třídenního off-road podniku Carmont Baja Drawsko Pomorskie – Kalisz Pomorski. Na start se přihlásilo celkem 85 posádek motocyklů, čtyřkolek, terénních automobilů a trucků. Odpoledne byl závod slavnostně zahájen tzv. Prologem – 7 km dlouhou první etapou. Startovalo se nedaleko města Drawsko Pomorskie, na terénu bývalé štěrkovny, která se zde často nazývá "drawským Dakarem". Jezdci tak měli během krátkého úvodu možnost otestovat si své stroje a zároveň se již jednalo také o měřenou etapu, ve které se naše posádka ve složení Václav Svoboda, Milan Drázda a Zdeněk Novák umístila na 3. místě.
V sobotu pak jezdce čekala nejdelší 240 km dlouhá etapa, která se sestávala z projetí dvou shodných 120 km dlouhých členitých okruhů. Jelo se ve vojenském polygonu Drawsko Pomorskie, na tratích s převážně písečným podkladem. Počasí bylo na jarní období snad až příliš suché, takže jezdci si na trati užili snad až příliš zvířeného písečného prachu. Přesto se ale objevilo několik rozbahněných míst, kde bylo možné zapadnout. To se také povedlo oběma vozům tatra z týmu Bonver... "Byl jsem zhruba na třetí pozici, když jsem dojel zapadlou tatru Tomáše Vrátného a pomohl mu ji vyprostit. Druhou tatru týmu Bonver vytáhli hasiči, kteří přijeli na pomoc. Všichni jsme pak pokračovali v závodě. Následně ale u nás došlo k defektu, výměnou kola jsme ztratili cenné minuty a opět jsme tak skončili na 3. místě," popsal krátce hlavní události na trati během druhého závodního dne Václav Svoboda.
Závěrečná nedělní etapa byla rozdělena do dvou 60 km dlouhých shodných částí, které byly opět situovány do prostoru vojenského polygonu Drawsko Pomorskie. Zatímco v pořadí první jezdec Tomáš Macík měl před závěrem závodu vybudovaný už dostatečný časový odstup od dalších pronásledovatelů, boj o druhé místo se zdál být ještě otevřený. V rámci tohoto boje se v prvním kole nedělní etapy utkali Václav Svoboda a Kazach Artur Ardavičus, jedoucí s tatrou týmu Bonver Dakar Project. Kazach Svobodovu tatru dlouho pronásledoval, a když se už zdálo, že se Svoboda pronásledovateli vzdaluje, došlo u jeho vozu opět k defektu pneu... "Bylo to asi 6 kilometrů před cílem a nezbylo než soupeře pustit před sebe a jít opravovat... Druhou šedesátikilometrovou část nedělní etapy jsme pak už zajeli ve standardním režimu bez jakéhokoliv problému a to znamenalo pro naši posádku konečné pódiové umístění! Závod hodnotím velmi dobře. Měli jsme možnost absolvovat souboje s nejlepšími dakarskými vozy. Tomáš Macík a Tomáš Vrátný, zde jeli skutečně naplno, testovali techniku a podobně jako my byli velmi motivováni cílem zde uspět. Nám nedávno nově zastavěný motor Buggyra ve voze fungoval perfektně. Dva defekty, které během třídenních závodů bohužel přišly nás určitě zbrzdily, ale tak tomu na závodech někdy bývá... Pro mne je podstatné, že vůz fungoval bezchybně, nebylo potřeba nic opravovat a měli jsme tak vyrovnané síly s ostatními špičkovými vozy. Za pódiové umístění jsem velmi rád, vážím si ho a vážím si i práce celé posádky, která se rovněž velkou měrou zasloužila o dobrý výsledek," řekl po skončení závodu v Drawsko Pomorskie, Václav Svoboda.
Konečné pořadí v kategorii T4 /kamióny/: 1. místo, No141 - Macik/Tomasek/Mrkva, Liaz 111.154, 2. místo, No 138 - Vrátny/Škrobanek/Miskolci, Tatra T815, 3. místo, No 139 - Svoboda/Novák/Drázda, Tatra T815.
Video ze závodů: