Matějovský zahájil druhou polovinu sezóny testováním na belgickém Zolderu
Přesně za tři týdny se na brněnském Automotodromu otevře druhá polovina letošní sezóny Evropského poháru v závodech cestovních vozů /FIA ETCC 2015/ a jezdci čtyř kategorií, kteří mezi sebou letos soupeří na šesti evropských okruzích, tak vstoupí do závěrečných bojů o evropské vavříny. Čtrnáct dnů po závodech na domácí půdě, na brněnském Automotodromu, se jezdci vypraví na belgický Zolder na předposlední podnik letošních seriálu evropského šampionátu cestovních vozů FIA ETCC. A to byl také důvod nynějšího testování týmu Křenek Motorsport právě na tomto okruhu.
Jak se ale vyvíjela první polovina letošní sezóny pro Michala Matějovského zhodnotil před odjezdem do Belgie sám jezdec: "Naštěstí mohu říci, že velmi dobře, i když na přední příčky ve FIA ETCC jsme měli namířeno už v minulém roce, kdy jsem v celkové klasifikaci skončil na druhém místě. Veškerou zimní přípravu jsme tak s týmem Křenek Motorsport směřovali a směřujeme minimálně k potvrzení loňského úspěchu. První dva letošní závody se konaly na maďarském Hungaroringu /3. 5./, následoval slovenský Slovakia Ring /21. 6./ a zatím poslední závody se byly na francouzském okruhu Paula Ricarda /28. 6./ v Le Castellete nedaleko Marseille. Jsem rád, že po těchto prvních třech pohárových víkendech jsem se svým vozem BMW 320si na prvním místě mezi jezdci kategorie TC2. Před druhou polovinou sezóny, která začíná o tomto víkendu závody na domácím okruhu v Brně a bude zakončena dvěma závody v Zolderu (Belgie, 20. 9.) a dvěma závody v Perguse (Itálie, 11. 10.), mám desetibodový náskok před druhým švýcarem Riklim a 31 bodů za ním je pak na třetím místě turecký jezdec Ibrahim Okyay. Ve FIA ETCC 2015 však není v polovině sezóny stále nic rozhodnuto. Důležitý bude každý závod, ale zejména poslední na Sicílii v Perguse mohou rozhodnout, protože mají dvojnásobné bodování...".
Po letní přestávce zahájil tým Křenek Motorsport druhou polovinu sezóny ve čtvrtek 13. 8. testováním na belgickém okruhu v Zolderu. Michal Matějovský sice okruh zná ještě z doby kdy závodil se seatem v SEAT Leon Eurocupu, nicméně bylo třeba nasbírat základní data také se současným vozem BMW 320si. "Jsem rád, že jsem měl zhruba po šesti letech nyní příležitost vyzkoušet si zdejší trať. Najeli jsme zhruba 50 kol a vyzkoušeli různá nastavení. Trochu smůla bylo to, že v Belgii nyní panuje stejně horké počasí jako u nás a za měsíc - až se zde pojedou závody - tu může být podstatně chladněji. Přesto si myslím, jsme nasbírali dostatek dat pro blížící se předposlední podnik FIA ETCC 2015 na tomto okruhu, což by mělo zajistit dobrou výchozí pozici pro tyto závody," řekl po skončení testování v Zolderu Michal Matějovský.