Před vrcholem sezóny
V pražském sídle agentury CzechTourism se ve středu 2. 9. 2015 uskutečnilo přátelské posezení u kávy, na němž se se zástupci médií sešli někteří závodní jezdci a ústředním tématem debaty se stal nadcházející závodní víkend na Masarykově okruhu v Brně, jehož součástí budou mj. pokračování seriálů Evropského poháru cestovních vozů (FIA ETCC) a European Superkart Series.
V prvním z nich se představí Michal Matějovský. S vozem BMW 320si týmu Křenek Motorsport do něj vstoupí z vedoucí pozice v kategorii Super 2000 TC2. V dosavadním průběhu šampionátu, zatím ze šesti pokusů, dosáhl čtyř vítězství a rovněž byl nejrychlejší ve všech kvalifikacích. "Nejvíce se mně dařilo na Slovakiaringu, kde jsem i díky klimatickým podmínkám dokonce stačil silnějším autům. Špatné vzpomínky mám naopak na Hungaroring, na němž mě jeden ze soupeřů krátce po startu doslova odstřelil. Naštěstí nebyl vůz tolik poškozen, abych nemohl pokračovat, a nakonec jsem téměř zlikvidoval ztrátu na svého největšího konkurenta Petera Rikliho ze Švýcarska," rekapituloval dosavadní část sezony již brzy třicetiletý pilot, jenž se v listopadu stane poprvé otcem. V těchto dnech však své myšlenky upíná především k důležitému klání na domácí půdě: "Moc se těším. Bude u toho moje rodina, přijedou se podívat kamarádi. Navíc cítím velký závazek i vůči sponzorům. Naposledy jsem zde závodil v roce 2013 a ne všechno se tenkrát povedlo. To bych chtěl nyní napravit. Jsem na to fyzicky i psychicky připraven, auto je ve skvělé kondici. Pojedu na vítězství!"
Superkarty startující v European Superkart Series jsou kapotované superrychlé motokáry se čtvrtlitrovými motory, jejichž souboje se odehrávají na klasických autodromech. Na tom brněnském si odbude premiéru v této disciplíně Jiří Forman, který ovšem v kartingovém prostředí není žádným nováčkem: "Jsem si vědom toho, že už mám určité jméno a toto dobré renomé si hodlám udržet i nadále. Superkarty jsou jednou z možností, kudy by se mohla ubírat moje další kariéra. Tentokrát sice nebudu vystaven nějakému přehnanému tlaku, ale jak je mým zvykem, vyvíjím si ho na sebe sám," svěřil se staronový příslušník stáje MS Kart, vedené exmistrem Evropy a fenomenálním konstruktérem Milanem Šimákem. "I přes to, že mám z motokár bohaté zkušenosti, není jednoduché se se superkartem sžít, hlavně kvůli jeho rychlosti. Jsem však přesvědčen, že je v mých silách dosáhnout kvalitního umístění," dodal.
Z poněkud jiného soudku bylo vystoupení Jirkova otce Miroslava. Ten se nedávno zúčastnil pro Středoevropana poněkud exotického čínského mistrovství okruhových tahačů. A dá se říci, že byl doslova hozen do vody: "Volali mně z Buggyry, že David Vršecký je zraněný a nemůže odcestovat, zda ho nechci nahradit. Závody se konaly za týden a na rozhodnutí jsem dostal tři hodiny. Ale dlouho jsem se nerozmýšlel. Na okruhu v Guangdongu jsem si na pro mě naprosto neznámý vůz až překvapivě rychle zvykl a se svým čínským kolegou nakonec vybojoval třetí příčku v hodnocení týmů. Já sám jsem v obou jízdách obsadil čtvrté místo." Zatímco po technické stránce mají v Říši středu ještě co dohánět, mediální ohlas byl neuvěřitelný: "Přímý přenos státní televize sledovalo sto milionů diváků! Poskytl jsem desítky rozhovorů, neustále jsme byli žádáni o podpis, společné foto..." Každopádně zřejmě po sobě zanechal Miroslav Forman skvělý dojem, neboť obratem obdržel pozvánku na příští díl šampionátu.