Michal Matějovský je evropským šampionem!

- 11. 10. 2015, Pergusa -
Michal Matějovský s BMW 320si si přijíždí pro titul evropského šampiona na okruhu v italské Perguse

Michal Matějovský má za sebou další náročnou sezónu v evropském šampionátu cestovních vozů FIA ETCC. Ročník 2015 zakončil dvěma druhými místy, které znamenaly konečné vítězství ve třídě Super 2000 TC2. Finále na Sicílii však nebylo pro Matějovského vůbec jednoduché. V sobotu se totiž český reprezentant skoro vůbec na trati v Perguse nesvezl kvůli smolné kolizi v boxové uličce a do, netradičně nedělní, kvalifikace nastupoval prakticky bez řádně vyzkoušeného vozu, ale Matějovský to dokázal a v závěrečném podniku Evropského poháru cestovních vozů (FIA ETCC) v italské Perguse si definitivně zajistil celkové prvenství v kategorii Super 2000 TC2.

"Vzhledem k růběhu sobotních testovacích jízd jsme před nedělní kvalifikací neměli prakticky vůbec žádná data, a tak jsme se rozhodli použít alespoň ta z loňského roku. Nicméně trať se letos lehce změnila a navíc jsme po včerejší kolizi jeli půjčené tlumiče, takže se auto nechovalo zrovna podle mých představ," řekl Michal Matějovský. Ani výše zmíněné problémy však královéhradeckého jezdce nezastavily a díky času 1:51.856 si Matějovský vyjel druhou startovní pozici na roštu pro první závod.

Oba jedenáctikolové závody kolem perguského jezera odjel jezdec týmu Křenek Motorsport s brilantní přesností a už po tom prvním si mohl oddechnout. Zejména v prvním z obou závodů byl klid a rozvaha nesmírně potřebná… "Napětí bylo veliké. Pro technickou poruchu neodstartoval Maťo Homola, Borkovič havaroval přede mnou hned v prvním kole. Hlavně dojet," opakoval si Matějovský před startem prvního závodu. V jeho průběhu podal ale vysoce taktický a disciplinovaný výkon. Držel se na dohled od Rikliho a nebezpečného Turka Ibrahima Okyaye nechával daleko za sebou. Když projížděl pod šachovnicí, věděl, že je hotovo! Rikli na něj v té chvíli ztrácel 21 bodů a toto manko už nebyl schopen smazat. Žádné bujaré oslavy však nevypukly. "Řekli jsme si, že ještě nejsme na konci, že není dojeto na sto procent. I do poslední jízdy jsem nastoupil plně soustředěný," svěřil se novopečený šampion. Zodpovědný přístup se mu vyplatil, zejména v okamžiku, když v šikaně podstoupil souboj se smečkou seatů z nejrychlejší divize. V závěru si ještě pěkně zazávodil s dalším Turkem Aytecem Biterem, jehož nakonec zdolal.

"Mám nesmírnou radost. Jsem hrozně šťastný, že se mi podařilo dosáhnout na vítězství ve třídě TC2, protože to bylo před sezonou mým cílem," nadšeně komentoval průběh nedělních závodů Michal Matějovský. "Byla to náročná sezóna, ale s tím nejlepším možným koncem. Vlastně kromě tohoto víkendu se nám problémy spíše vyhýbaly. Chtěl bych moc poděkovat celému týmu Křenek Motorsport, který celý rok neskutečně makal. Také bych chtěl poděkovat sponzorům, rodině, fanouškům a všem, kteří mi pomohli k tomuto vítězství," dodal novopečený vítěz třídy TC2 ve FIA ETCC 2015.

Výsledky kategorie Super 2000 TC2:

Kvalifikace
1. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD, 1:51,648)
2. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, 1:51,856)
3. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, 1:52,520)

První závod
1. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD)
2. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, +5,203)
3. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, +10,216)

Druhý závod
1. Peter Rikli (CH, Honda Civic FD)
2. Michal Matějovský (CZ, BMW 320 si, +1,393)
3. Ibrahim Okyay (TR, BMW 320 si, +11,911)

Konečné pořadí FIA ETCC 2015, kategorie Super 2000 TC2:
1. Matějovský 147
2. Rikli 130
3. Okyay 86,...

Na trati nedělních závodů v italské Perguse Šťastný Michal Matějovský po skončení 1. závodu Druhým místem v italské Perguse si Michal Matějovský zajistil titul evropského šampiona FIA ETCC pro rok 2015 Celý tým si na malou slavnostní večeři po skončení závodů v Perguse oblékl speciální trička, která pro vítěze připravila partnerská společnost ALEA z Písku

Příští závody