Kolomý si skočil jako na Dakaru 2011, Valtra to v 6. etapě nebavilo
Těžký den za sebou mají posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu, které si i v šesté etapě udržely nastavené tempo. Martin Kolomý měl v jeden moment štěstí v neštěstí. Fat Boy vlétl do řečiště a posádka si myslela, že na Rallye Dakar končí.
V šesté etapě se obě posádky TATRA BUGGYRA RACING týmu v kategorii kamionů opět probojovaly do nejlepší desítky. Martin Kolomý obsadil sedmou příčku a upevnil si tak průběžnou šestou pozici se ztrátou necelých třinácti minut na prvního Staceyho. Jarda Valtr zajel tak jako ve čtvrtek velmi slušně a obsadil desáté místo. Průběžně osmnáctý Čech startující s Tatrou Phoenix si však včerejší etapu příliš neužil. „Tato etapa v horách byla hodně těžká, točila se, ale moc mě nebavila, zase dlouhá pasáž ve 140km po rovině. Auto sice fungovalo perfektně, ale prostě mě to nebavilo. Měli jsme akorát problém s omezovačem rychlosti, tak doufám, že z toho nebudou žádné penalizace. S desátým místem jsem spokojený,“ hodnotil šestou etapu Jaroslav Valtr.
Horkou chvilku za sebou má posádka Martina Kolomého, která v rychlosti 130km/h skočila na hranu řečiště a vypadalo to na podobný scénář Dakaru 2011, kdy byl Martin letecky transportován do nemocnice. Díky on-board kameře a napojenému intercomu, tak máme možnost vidět na vlastní oči, jak to v inkriminovaný moment vypadalo VIDEO.
„Hodně náročná etapa, kde jsem bohužel udělal dvě jezdecké chyby a ty nás naštěstí stály jen časovou ztrátu. První byla, že jsem dostatečně nenafoukl motor, abych mohl vyjet z jednoho průjezdu ze zatáčky a vlítli jsme do řečiště, tak jsem myslel, že jdeme na bok. Druhou krizovku jsme měli, když mi Kilda hlásil, že za 200 metrů bude řečistě a já zvednul hlavu a bylo přímo před námi. Dali jsme takovou ránu jak ve 2011, naštěstí dnešní Tatra je na takové úrovni, že jsme tu a ne ve vrtulníku na cestě do nemocnice jako tenkrát,“ uvedl Martin Kolomý a dodal: „Na druhou stranu jsem tu nemocnici tady stejně navštívil a to kvůli zánětu na ušním boltci. Včera jsem ráno pomalu ani nenasadil helmu, takže jsem si musel vytrhnout interkom a měl ho jen mono. Dneska mi to tu místní odborníci, a že se jich na tu operaci sjelo, vyřízli a můžu jet zítra zase stereo.“
„Jsme v necelé půlce letošního Dakaru a já jsem nadšený z toho, jak auta fungují. Neřešíme velký opravy, jsou to v podstatě jen drobnosti. Nicméně autům se věnuje velká péče, kontroluje se vše, spousta dílů se mění preventivně od gum, po brzdy, motor, mazání a čištění náprav. My si vždy s kluky po etapě uděláme takový souhrn, co vše je potřeba udělat, takže je to vždy až do rána. Říkáme si, jestli je to vlastně to, co nás baví. Ale jo baví, to je přeci Dakar!“ uvedl značně unavený, ale stále optimistický David Vršecký.
„Zhruba na 78. kilometru dnešní etapy nás dojela rychlejší posádka. Chtěl jsem jí uvolnit cestu, ale jak jsem zajel do kraje, zapadli jsme. Se sníženým výkonem motoru se nám nedařilo vyjet. Ochotní diváci nám pomohli, ale přesto jsme ztratili 15-20 minut," uvedl v bivaku Tomáš Ouředníček, který obsadil 49. místo.
Sedmá etapa o celkové délce 793 kilometrů zavede posádky zpět do Argentiny, kde se všichni sejdou ve městě Salta. Měřený úsek pak měří 336 kilometrů v nadmořské výšce okolo jednoho kilometru.
Více na www.buggyra.com.