V Le Mans končí evropský šampionát tahačů. Lacko bude bojovat do posledních metrů
Jak se říká, naděje umírá poslední. A že truck racing pamatuje ve své dlouholeté historii nemalé převraty. Adam Lacko bude ve Francii bojovat o svůj první evropský titul. Ve srovnání s Jochenem Hahnem, průběžným lídrem, je na tom však o poznání hůře.
Oba jezdce dělí celých pětatřicet bodů a v Le Mans se jich bude rozdávat šedesát. „Samozřejmě tu matematická šance je. Na druhou stranu Jochen jede celou sezónu bez jediného zaváhání a má tu výhodu, že proti mně nebojuje sám. Ale nikdy neříkej nikdy,“ naráží jednička týmu Buggyra Racing na spolupráci německých jezdců, kteří od poloviny roku kryjí Hahnovi záda. „Je to hodně směšné. Zkoušel jsem na Reinerta v poslední jízdě v Jaramě také blikat, ale nepustil mne,“ dodává s úsměvem na rtech Adam.
„Letošní sezóna je hodně vyrovnaná. Náš tým se ale nemá za co stydět. Adam bojuje až do posledního víkendu o svůj premiérový titul mistra Evropy a v poháru konstruktérů si jedeme pro titul vicemistra. U Jirky jsme vsadili na mládí a jeho výsledky dokazují, že žádný nováček to nemá mezi truckery jednoduché. Trucky nejsou jako formule 1, tady jezdecké zkušenosti elektrickými pomocníky nenahradíte,“ uvedl před odletem manažer týmu Buggyra Racing Jan Kalivoda.
Jirka Froman neprožil ve Španělsku nejlepší víkend. „Vůbec to nebylo jednoduché, ale neočekávám, že by tomu mělo být v Le Mans jinak. Stále si s autem někdy nerozumím na sto procent, a z toho pak pramení chyby. Do Francie jedu s tím, abych uhájil první desítku v konečném zúčtování,“ řekl Forman.