Nejnovější informace naleznete na www.csms.cz !

Mistrovství ČR pokračovalo v Písku
- 14. 9. 2004 -
Motokárový okruh v Písku-Hradišti
Předposledním závodním víkendem pokračovalo ve dnech 11.- 12.9.2004 Mistrovství České republiky závodů motokár v Písku - Hradišti. V první bodované jízdě se jezdec ČESKÝ TELECOM Prima Týmu Jirka Forman potýkal hned od počátku s technickými problémy, když už v zaváděcím kole jeho stroj vypověděl poslušnost a nezbylo nic jiného než ze závodu odstoupit. Mechanici měli pak plné ruce práce, aby Formanovi připravili vůz na druhou bodovanou jízdu lépe a to se skutečně podařilo. V závodě pak byla k vidění řada dramatických soubojů, ze kterých bylo nakonec 8. místo a nejvyšší bodový zisk za jednu bodovanou jízdu v této sezóně (33 bodů).

Celkově obsadil Jiří Forman o uplynulém víkendu 11. místo a v průběžném pořadí Mistrovství ČR je ve třídě KADET A na 20. místě ze třicetičtyřčlenného startovního pole. Poslední závod seriálu se jede ve Vysokém Mýtě ve dnech 25. - 26. září.
Formanovi se v Sosnové daří
- 29. 8. 2004 -
Jiří Forman v Sosnové
Čtvrté pokračování Mistrovství České republiky v závodech motokár mělo své dějství poslední prázdninový víkend opět v Sosnové u České Lípy. V prvním závodě jel mladý jezdec ČESKÝ TELECOM Prima teamu dlouho na druhém místě, ale několik kol před cílem se dostal do smyku, což jej stálo drahocenné vteřiny, ale i tak nakonec skončil na pěkném čtvrtém místě.

Ve druhém závodě motoristického víkendu na tom byl o poznání lépe, když dojel druhý a v celkovém hodnocení víkendu se ve své třídě posunul na třetí pozici za Tomáše Chabra (OK Kart v AČR) a druhého Martina Doubka (Orion Litomyšl).
         • výsledky •         • fotografie •  

Jiří Forman v Sosnové opět na stupních vítězů
- 8. 8. 2004 -
Jiří Forman přebírá pohár a věnec za 3. místo
Mistrovství České republiky motokár pokračovalo ve dnech 7. až 8. srpna dalším závodem v Sosnové u České Lípy. Ve své kategorii byl úspěšný mladý jezdec ČESKÝ TELECOM Prima Teamu Jiří Forman. Navzdory tomu, že ve třetí bodované jízdě Formanovi při startu selhalo zapalování a jízdu nedojel, ve všech zbylých třech bodovaných jízdách byl úspěšný a po závěrečném součtu výsledků skončil na velmi pěkném třetím místě.

Příští podnik Mistrovství ČR motokár se jede se jede v Sosnové u České Lípy již za tři týdny - 28. až 29.8.2004.
         • fotografie •  

Poprvé na stupních vítězů
- 25. 7. 2004 -
Na stupních vítězů
Ve dnech 24. až 25. 7. pokračovalo dalším závodem Mistrovství České republiky motokár v Sosnové u České Lípy. Ve všech kategoriích zde zápolila více než stovka závodníků a mladý Jiří Forman se mezi nimi rozhodně neztratil, když ve své třídě vybojoval vynikající druhé místo a v celkovém hodnocení si připsal 40 bodů.

Poprvé tak mohl vychutnávat pocity jezdce stojícího na stupních vítězů. V průběhu bodovaných jízd dokonce vedl pole závodníků, nakonec skončil na druhém místě za Martinem Bobkem z eWRC.CZ.

Další závod se jede 7. - 8. 8. opět v Sosnové u České Lípy.
V Písku na vodě i na suchu
- 4. 7. 2004 -
Organizátoři to při sobotním dešti a větru neměli jednoduché
Třetím závodním víkendem pokračoval Přebor České republiky závodů motokár, tentokrát opět v Písku - Hradišti. V sobotu bylo deštivé počasí, dokonce s průtrží mračen a v neděli bylo naopak počasí suché, klasicky letní.

V nejpočetněji zastoupené třídě Kadet, kde startoval i Jiří Forman, se sešlo na startu 26 závodníků. Jiří Forman si v sobotních jízdách nepočínal vůbec špatně, když se hned na počátku kvalifikoval spolu s Petrem Trnkou do první řady. Pak po stratu - na konci prvního kola - však došlo k hromadné kolizi, ze které vyšel bez újmy pouze Petr Trnka. V další jízdě měl Forman zase problémy s technikou, když mu spadl řetěz a nemohl dále pokračovat v závodě. V nedělních závodech se již dařilo podstatně lépe - v obou bodovaných jízdách začínal z 10. pozice a v první jízdě dojel na 6. místě a ve druhé dokonce na 3. místě.

Další závod se jede 24. - 25. 7. v Sosnové u České Lípy.
         • fotografie •  

Přebor České republiky pokračuje
- 9. 6. 2004 -
Jirka Forman v péči staršího kolegy z týmu Adama Lacka a svého mechanika
Dvoudenním podnikem pokračoval o minulém víkendu přebor ČR v závodech motokár, tentokrát na automotodromu ve Vysokém Mýtě. Mladý Jiří Forman byl na tyto závody - vzhledem k dosavadním dobrým výsledkům - již přeřazen z kategorie Kadet B do kategorie Kadet A. V té nastoupilo k víkendovým závodům celkem 15 jezdců.

Ve Vysokém Mýtě se objevil také Jirkův týmový kolega Adam Lacko a to ve vytrvalostním závodě.

Oficiální výsledky závodů zatím nebyly zveřejněny a budou k této informaci doplněny následně.
• výsledky 1 •         • výsledky 2 •         • fotografie •  

Zkušenosti z Písku
- 31. 5. 2004 -
Jiří Forman na trati píseckého okruhu
Druhým závodním víkendem pokračovalo Mistrovství České republiky závodů motokár v Písku. Tato méně známá trať byla v posledním roce přestavena a proto není mezi jezdci její nová úprava příliš známa. Jiří Forman soutěžící v kategorii Kadet b se s ní však seznámil velmi rychle. Hned v měřeném tréninku si vyjel výborné 5. místo s časem 00:47.494. V prvním bodovaném závodě měl Jirka dobrý start, ale po menších problémech se propadl do hlouby startovního pole. Nakonec se po několika pěkných předjíždějících manévrech se dostal na 11. místo.

Ve druhé bodované jízdě startoval Jiří Forman také z 5. místa. Bohužel motor nepracoval podle jezdcových představ a tak hned v prvním kole zajel do boxů. Po krátké pauze pro mechaniky se vrátil na trať. Dojel opět na jedenáctém místě a do průběžného hodnocení si připsal celkem 10 bodů.

Další závod se jede ve Vysokém Mýtě již tento víkend - ve dnech 5. - 6. června.
Mladý Forman se v dešti prosadil
- 25. 4. 2004 -
Jiří Forman a Stanislav Matějovský
Na Autodromu ve Vysokém Mýtě se v sobotu a v neděli 24. - 25. dubna konaly úvodní závody Mistrovství ČR motokár. Ve třídě Kadet B ke svým prvním závodům v této kategorii nastoupil mladičký Jiří Forman startující za Český TELECOM Prima Team.

Pořadatelé si od úvodního podniku mnoho slibovali, ale počasí jim i jezdcům jejich úlohy značně zkomplikovalo. Všichni museli čelit chladu a přívalům deště. Mladý Jiří Forman se před závody radil se zkušeným týmovým kolegou Michalem Matějovským, jak nejlépe zareagovat na zrádné počasí. Forman nastoupil k sobotním tréninkovým jízdám koncentrovaný a jeho dosažené časy ho vynesly do první řady startovního roštu první z nedělních bodovaných jízd. K té nastoupilo ve třídě Kadet B celkem 13 jezdců a byla odstartována přesně v 9.50 hodin. Pro technickou závadu na svém stroji však tuto jízdu Forman nedokončil a v odpoledne tak musel startovat z poslední řady. Přestože se jelo za vydatného deště dokázal se Jiří Forman v průběhu závodu probojovat ze zadních pozic a nakonec skončil ve svém premiérovém závodě na velmi pěkném 4. místě.
ČESKÝ TELECOM Prima Team na čtyřech frontách
- 25. 3. 2004 -
Ministr průmyslu a obchodu ČR Milan Urban, Stanislav Matějovský a Adam Lacko
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích Stanislav Matějovský představil na tiskové konferenci v pražském hotelu Ambassador společnost ČESKOSLOVENSKÝ MOTORSPORT a. s., která bude prostřednictvím ČESKÝ TELECOM Prima Teamu zastoupena v letošním roce hned ve čtyřech sportovních motoristických disciplínách.

Výkladní skříní byl měl být nepochybně start v Evropském poháru trucků, v němž pojede Adam Lacko v kategorii Race Trucků se špičkovým vozem MAN TG-410A, připravovaným v týmu evropského šampióna z roku 2002 a loňského vicemistra starého kontinentu Egona Allgäuera v Rakousku. Michal Matějovský se opět představí v Česká pojišťovna Škoda Octavia cupu. Novým mužem v týmu je Jaromír Jiřík, zkušený okruhový jezdec, který bude v evropských seriálech i českém mistrovství startovat s vozem Alfa Romeo 147 GTA na úrovni tovární vozů. Benjamínkem je desetiletý Jiří Forman, velký závodnický talent, který pojede závody motokár.

Matějovského tým nepojede letos s tatrou. Matějovský s touto značkou získal titul, Lacko s ní loni bojoval o stupně vítězů v kategorii Super Race Trucků. "Pro změnu jsme se rozhodli z několika důvodů. Kategorie Super Race Trucků pomalu končí, je málo obsazená a naši partneři mají zájem se prezentovat v závodech, kde je větší konkurence. Tou jsou Race Trucky, kde bude letos až třicet aut. Tatra však neodpovídá technický předpisům pro tuto kategorii, proto jsme museli změnit vůz," vysvětlil Stanislav Matějovský s tím, že Tatra Jamal bude využívána na různé prezentační akce. "Možná pojede jeden závod a může se objevit i v projektu závodů tahačů v USA, na němž stále pracujeme," dodal.

Volba tahače MAN byla jednoznačná. "Jednak jsme i v tatře používali tento motor a jde také o špičkový vůz v této kategorii. Ani spolupráce s Egonem Allgäuerem není náhodná. Má bohaté zkušenosti a perfektní zázemí pro přípravu vozů. V jeho dílnách budou připravovány všechny tři tahače - Allgäuerův, Lackův i dalšího jezdce Daniela Seilera - a budeme velice úzce spolupracovat po všech stránkách. S tímto vozem máme předpoklady bojovat o nejvyšší příčky. Tento společný tým bude největší a nejsilnější ve startovním poli," dodal Matějovský, který je předsedou představenstva ČESKOSLOVENSKÉHO MOTORSPORTU a. s. a generálním manažerem ČESKÝ TELECOM Teamu.

Loni osmnáctiletý Adam Lacko byl v minulé sezóně nejmladším jezdcem v historii závodů tahačů na okruzích a dokázal se prosadit do absolutní špičky. I letos si klade nejvyšší cíle. "Konkurence bude mnohem větší a především kvalitnější. Nebudu slibovat vítězství, ale pochopitelně je cílem týmu co nejlepší umístění. Chci se dostat i v této kategorii do špičky a bojovat o stupně vítězů," řekl rozhodně Adam Lacko. Tahač MAN si vyzkoušel už loni a naposledy v něm seděl v úterý na mosteckém Autodromu. "Musím si zvykat, že před sebou nemám motor, ale rovnou sklo a předek vozu. Největší rozdíl mezi tímto vozem a tatrou je v řazení. Tatra měla čtyři rychlosti a řazení pod volantem, tady je rychlostí i s půlkami asi šestnáct. To se musím naučit," dodal jezdec.

Lacko má nejnabitější program z celé čtveřice jezdců. Hlavním úkolem jsou tahače, ale pokud to termíny dovolí, pojede i prestižní domácí seriál octavií a usedne také do Alfy Romeo. "Už o tomto víkendu pojedeme první závod v Monze, příští týden začíná desetidílný seriál Evropského poháru trucků v Assenu," nabídl svůj nejbližší program Lacko.

Příští týden oslaví Jaromír Jiřík padesátiny. Čech, žijící v Monaku, patří na evropských okruzích k ostříleným jezdců. "Loni jsem závodil s Renaultem Clio. Alfa je mnohem silnější a věřím, že v barvách tohoto týmu, jehož nabídku jsme rád přijal, s ní budu dosahovat dobrých výsledků," uvedl skromně Jaromír Jiřík.

Matějovského syn Michal pojede opět Česká Pojišťovna Škoda Octavia cup, který je nejkvalitněji obsazeným domácím pohárovým podnikem. "Konkurence je veliká. Ani já nebudu slibovat stupně vítězů, ale udělám všechno proto, abych dosahoval co nejlepších výsledků," řekl na tiskové konferenci Michal Matějovský.
         • fotografie •  

Czech made okruhové Tatře
- 3. 3. 2004 -
Stanislav Matejovský s členem představenstva sdružení Ottou Emanovským
Mistr Evropy v závodech tahačů na okruzích z roku 2001 Stanislav Matějovský převzal ve středu v Praze ocenění Czech made, které udělilo Sdružení pro cenu České republiky za jakost úspěšnému závodnímu tahači Tatra Jamal Evo IV. Ve více než desetileté historii udělování tohoto ocenění (dosud byli vydáno 351 těchto ocenění špičkové kvality) ho dostal poprvé sportovní vůz.

"Velmi si toho vážím, protože je to ocenění několikaleté práce nejen celého našeho týmu, ale i pracovníků kopřivnické Tatry a dalších lidí, kteří se podíleli na vývoji, výrobě a přípravě tahače. Logo této ceny umístíme také na vůz," řekl Stanislav Matějovský poté, co ocenění převzal z rukou člena představenstva sdružení Otty Emanovského. Matějovský jako první získal titul s českým tahačem.

"Ocenění je propůjčeno na dva roky, ale výrobky ho mohou po této době obhajovat. Pro získání osvědčení platí přísná kritéria, nejen ověření kvality výrobku, ale i spokojenosti zákazníků a uživatelů," dodal Emanovský. Oceněná tatra bude prezentována v Brně na výstavě Autotec.

Startujeme do roku plného změn
- 31. 1. 2004 -
Stanislav Matějovský - Generální manažer a předseda představenstva Československý motorsport, a.s.
Letošní rok je ve znamení velkých změn a nových projektů. Nejzásadnější z nich je přechod všech našich sportovních aktivit na nově vzniklou společnost - Československý motorsport, a.s. s provozovnou v Hradci Králové. Tato nová společnost představí do konce března připravované projekty, ve kterých nasadí jezdce od závodu motokár až po Evropský pohár tahačů. V současné době je v plném proudu příprava techniky na novou závodní sezónu, první testování proběhnou již v únoru.

Údaje o nové firmě, připravované technice, jezdcích a kalendářích závodů budou k dispozici v průběhu měsíce března na internetové adrese www.csms.cz.

Doufám, že nám všichni fanoušci a příznivci motoristického sportu zachovají přízeň a že se s Vámi setkáme na co nejvíce závodech jak v České republice tak v celé Evropě.

Stanislav Matějovský
předseda představenstva
Československý motorsport, a.s.

         • fotografie •  



Copyright © 2004 CMC Group
www.cmcgroup.cz